«تی شبکه» صمیمی، با نشاط و بومی

چند سطر درباره برنامه این شب‌های شبکه باران; وقتی «تی شبکه» تبدیل به «امی شبکه» می‌شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اگر شب ها نظاره گر «تی شبکه» بوده باشید متوجه می شوید که هر شب یک معضل اجتماعی دستمایه بخش نمایشی این برنامه قرار می گیرد و در بخش اخبار «تی شبکه» نیز شاهد یک بخش کاملا جذاب هستیم که با شوخی با اخبار به زبان طنز و کاملا کنایه آمیز برای لحظاتی لبخند را بر لبان مخاطبان جاری و ساری می کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتقال فرهنگ و آداب و رسوم گیلان یکی از وظایف محوری صداوسیمای کشور می باشد و در این راستا وجود شبکه های استانی فرصت مناسبی برای هر استان جهت ترویج فرهنگ بومی آن منطقه است تا علاوه بر نمایش فرهنگ به حفظ، تدوام و گسترش آن کمک نماید.

photo_2016-05-26_22-04-40در این میان شبکه استانی باران که طبق آمار موجود جزو برترین شبکه های استانی کشور بوده است توانسته با ساخت برنامه های متنوع و جذاب تا حدود زیادی نقش خود را بخوبی ایفا کند بطوریکه برنامه های شبانه شبکه باران همواره مورد توجه مخاطبان گیلانی بوده است.

برنامه «تی شبکه» که پخش آن بعد از پایان کار جُنگ شبانه موفق «مهتاب شبان» آغاز شده یکی از برنامه هایی است که تا به امروز توانسته مخاطبان خوبی را جذب نماید.

برای گیل مردان و گیل زنانی که خسته از کارهای روزانه و دغدغه و مشکلات روزمره زندگی به خانه می روند و تلویزیون را روشن می کنند همواره جالب توجه خواهد بود که برنامه مورد نظر خود را با زبان کیلگی مشاهده کنند و اگر آن برنامه مورد نظر دارای بخش های طنز و نمایشی هم باشد مطمئنا بیشتر باب دل مخاطبان خواهد بود.

«تی شبکه» که اجرای آن برعهده «امیر نام آور» یکی از مجریان توانمند گیلانی بوده پتانسیل این را دارد که بتواند مخاطبان زیادی را پای تلوزیون بنشاند.اگر حفظ زبان گیلکی و ترویج آن را یکی از مهمترین وظایف صداوسیمای مرکز گیلان بدانیم مطمئنا اجرای برنامه در بهترین ساعت اجرای پخش آن هم به زبان گیلکی بسیار قابل توجه است.

از سوی دیگر علاوه دکور نسبتا جذاب به دلیل اجرای نمایش گونه برنامه هم اکنون شور و نشاط خوبی در آن به وجود آمده و از سوی دیگر گفتگوی بازیگران و مجری به صورت گیلکی نیز می تواند کمک شایان توجهی به زبان گلیکی که این روزها ضعیف و ضعیف تر شده انجام دهد.

از فواید ساخت برنامه هایی مانند «تی شبکه» مطابق بودن محتوای آن با فرهنگ بومی و محلی است که می توان با این کار علاوه شناساندن فرهنگ به نسل های جدید، خانواده ها را از ماهواره ها دور نماید.

اگر شب ها نظاره گر «تی شبکه» بوده باشید متوجه می شوید که هر شب یک معضل اجتماعی دستمایه بخش نمایشی این برنامه قرار می گیرد و در بخش اخبار «تی شبکه» نیز شاهد یک بخش کاملا جذاب هستیم که با شوخی با اخبار به زبان طنز و کاملا کنایه آمیز برای لحظاتی لبخند را بر لبان مخاطبان جاری و ساری می کند.

از سوی دیگر یکی از بخش های جذاب و متفاوت جُنگ شبانه این روزهای شبکه باران، سوال پیامکی آن است که با انجام نقاشی های متفاوت زیبایی خاصی به این برنامه داده است و پیام اخلاقی مناسبی را نیز به مردم می دهد.

در پایان هرچند نمی توان این گونه برنامه ها را بی عیب و نقص دانست اما با توجه به مشکلات مالی این روزهای تلویزیون آن هم در دوره ای که دشمن با رویکرد جنگ نرم و با ساخت برنامه های متنوع ماهواره ای، فرهنگ کشور را هدف گرفته است ساخت چنین برنامه های ارزشمند و قابل تحسین است.

گفتنی است,  «تی شبکه » یک برنامه ۹۵ قسمتی بوده که تا قبل از ماه مبارک رمضان ۳۴ قسمت آن پخش می شود و بعد از پایان ماه مبارک رمضان و تا قبل از آغاز ماه محرم ۶۱ قسمت آن هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه باران پخش خواهد شد.


tel final1

Share