آشناهای دولت از چه می‌ترسند؟

چرا «کلید» داران دنبال «گازانبر» می‌گردند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی که سابقه عزل کردن دیگر مشاوران رییس جمهور را هم در کارنامه خود دارد(!)، اخیرا به خیال خود قاسم سلیمانی را از دچار شدن به سرنوشت محمدباقر قالی باف و محسن رضایی ترسانده و در این راه از «کلید» روحانی کمک گرفته است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صراط ،حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی که سابقه عزل کردن دیگر مشاوران رییس جمهور را هم در کارنامه خود دارد(!)، اخیرا به خیال خود قاسم سلیمانی را از دچار شدن به سرنوشت محمدباقر قالی باف و محسن رضایی ترسانده و در این راه از «کلید» روحانی کمک گرفته است!

۶۹۷۶۱۰آشنا در حساب توییتر خود نوشته است: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره‌ای دفاع از حریم و حرم بماند، نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گاز انبر بکشانند.»

ذوق زدگی آشنا از آنچه احتمالا پیروزی حسن روحانی در جدال «کلید» و «گازانبر» در انتخابات ۹۲ می داند، در همان دو خط نوشته اش، کاملا هویداست؛ از طرفی گویا او هم زمزمه حضور قاسم سلیمانی در انتخابات ۹۶ را شنیده که اینچنین سرنوشت قالی باف را به او یادآوری کرده و او را از «کلید» روحانی ترسانده است!

نکته قابل تامل در اظهارات آشنا این است که اولا حضور سردار سلیمانی در انتخابات ۹۶ هیچ گاه از سوی او یا حتی اطرافیانش اعلام نشده و اتفاقا این اصلاح طلبان بوده اند که او را کاندیدای انتخابات معرفی کرده اند؛ کافی است به اظهارات صادق زیباکلام نگاهی بیندازیم تا متوجه شویم او کاندیداتوری سردار سلیمانی را از احمدی نژاد هم محتمل تر دانسته است.

البته حضور در انتخابات ریاست جمهور حق هر شخصیتی است که در خود این توانایی را می بینید؛ در این راه نه قانون منعی قرار داده و نه حتی جمله ای که از امام (ره) درباره عدم حضور نظامیان در سیاست نقل می شود مغایرتی با آن دارد؛ توضیح اینکه جمله امام(ره)، به طور منطقی حضور «همزمان» در عرصه نظامی و سیاسی را منع کرده است.

با این وجود، هیچ نشانه ای از تمایل سردار سلیمانی برای کاندیداتوری دیده نمی شود و این موضوع تنها ساخته و پرداخته ذهن اصلاح طلبان است که معلم نیست چه مقصودی از آن دارند.

به جز این موضوع، بد نیست مروری بر عملکرد «کلید» روحانی در سه سال اخیر بیندازیم؛ کلیدی که هم بسیاری از کارخانه های فعال کشور را قفل کررده و هم تاسیسات هسته ای را از چرخش نگاه داشته و همچنان منتظر فرجی است که با «وعده» رفع تحریم قرار است متجلی شود.

اگر وضع به همین منوال پیش برود. چه بسا روحانی اولین رییس جمهور چهارساله ایران باشد؛ به نظر می رسد ترس اصلی حامیان روحانی هم همین موضوع است؛ به همین دلیل است که مدام قصه «کلید» و «گازانبر» را یادآوری می کنند؛ چه بسا آنها به دنبال «گازانبری» جدید می گردند تا این «کلید» قفل شده را به زور آن بچرخانند.

tel final1

Share