علیرضا پنجه ای نوشت:

چراغ خاموش ها نزدیک می شوند/اعضای شورا چند وقت است تاکسی سوار نشده اند؟

در آمد متوسط ها هم که رو به افول. است، پس اقتصاد پیشنهادی دولت تدبیر و امید می شود جوک طنازان در رسانه های هوشمند این روز ها تلگرام و واتساپ و وایبر و لاین و فیس بوک!

photo_2016-06-08_10-57-43به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا پنجه ای سردبیر دوات به عنوان یک شاعر و روزنامه نگار که سال. ها در امور فرهنگی و روابط عمومی مشغول بوده، تاکنون سومین بار است از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با نوشتن نامه ی سرگشاده به رییس جمهور به سهم خود مانع تداوم برخی سیاست های غلط چون زیر سوال بردن کرامت انسان ها در طرح سبد کالا، نیز سایر امور مرتبط با منافع ملی شد، اکنون در خصوص تورم و برخی سیاست های. مرتبط به اقتصاد شهری و ملی اظهار نظری جدید کرده که در کانال تلگرامی این نشریه منتشر شده است.

سردبیر دوات گفت:وقتی از اسفند ۹۴ مردم متحمل سی تا چهل درصد انواع تورم شده اند مانند افزایش کرایه خانه، مغازه،خرید ملک و کالاها و از سویی یارانه هم که از زمان بانی یارانه همان رقم مانده و در مقابل چندین طیف هم حذف شده اند ،و یا در شرف حذف شدن اند، و از سویی به مقابله با همین چندرغاز پس انداز که به نیت ترمیم کاستی زندگی با هزار نخوردن جمع شده، می پردازند،متاسفانه سبب سرک کشیدن به حریم خصوصی اقتصادی مردم. هم شده اند، البته به بخش هزینه آب و برق و تلفن و این که کجای فقه آمده که هزینه ی تبلیغات دیگران را استفاده کنندگان از موبایل ناگزیرند بپردازند؟کاری خلاف. تعلیمات دینی ما، اصلا هم داد هیچ کارشناس آیینی هم در نمی آید که این مصداق تحصیل مال نامشروع توسط عوامل دولت است. خب خطی ها و تاکسی ها از سبزه میدان علنا هزار تومان که می گیرند تا چهار راه. میکائیل، و بقبه را پس نمی دهند، اصلا اعضای شورا ی شهر رشت چند وقت است تاکسی سوار نشده اند، یک خانواده پنج نفری چقدر از درآمد یک تنه ی پدر خانوار_ با درآمد ناچیزش_ را باید فقط صرف هزینه ایاب و ذهاب کند، چگونه از اسفند گذشته مردم متحمل. حداقل سه برابر. افزابش تورم باشند و اگر بازنشسته باشند آن ها که سنوات شان را سپرده گذاشته اند با میلیاردرها یکی انگاشته شوند و بی رحمانه شاهد کاسته شدن دو درصد. از رقم ناچیز سپرده ی بانکی شان باشند و دم نزنند، بله درست است که در کشورهای پیشرفته درصد سود یا یک رقمی یا صفر است، اما کارآفرین در آن سامان امنیت سرمایه دارد و نگران مالیات بی رویه و ارقام حقوق مصوب یکیسان بخش دولتی با بخش خصوصی نیستند، کرایه ی محل کارشان هر ساله بیست درصد افزایش نمی یابد، آمار کشور میلی متری هم نمی زند و صحیح است، نه ارقام آمار اگر به مذاق کارفرما خوش ننشست، راست بودنش عذاب شود برای تدوین گر آمار که مگو و مپرس! از سپرده کم شود بر اساس بخش نامه و دستور دولت اما از وام گرفته شده رقمی کم نشود و در سرک کشیدن به اموال و درآمد مردم اصلا به فیش ها و اقساط و هزینه ی خانوار کار نداشته باشند، تاکسی و حمل کالا هم از این رو با افزایش ۲۷ تا ۴۰ درصد به آن. هم کاری نداشته باشند. و. این که ۱۲ درصد تا ۱۹ درصد یارای برابری با درصد رشد تورم را ندارد، این گونه می شود که روز به روز مستضعف مستضعف تر می شود
وی افزود: در آمد متوسط ها هم که رو به افول. است، پس اقتصاد پیشنهادی دولت تدبیر و امید می شود جوک طنازان در رسانه های هوشمند این روز ها تلگرام و واتساپ و وایبر و لاین و فیس بوک! مردم کم کم دارند صدای خدا پدر قبلی را بیامرزد شان بلند می شود، می گویند وقتی منافع قشر متوسط. را با حداقل افزابش مواجه می کنند چون کارگر سختی کار گرفته یعنی زیر آفتاب آسفالت کرده، و در معرض آسم و سرطان است پس عمرش هم کمتر است به همین خاطر حقوقش بالای یک و نیم میلیون محاسبه شده که البته بیمه ازش قبلا کم کرده و با پولش کلی سرمایه گذاری کرده در مستحدثات. مورد نظر و بورس، چرا دولت او را ۱۲درصد و بقیه که کمتر از یک و نیم میلیون درآمد داشته را۱۹/۵ درصد افزایش توان نقدینگی می دهد؟ در اقتصاد رو به ترقی همبشه قشر متوسط را بالا تر می برند و پایین نمی اورند،بلکه قشر پایین را بالا. می برند، دولت این ها را یعنی نمی داند؟
سردبیر دوات در خصوص لزوم هماهنگی نرخ تورم با مصوبات شهری با اشاره به لازمه ی هماهنگی بین نمایندگان مجلس، دولت و نمایندگان شوراهای شهر می افراید: حالا اعضای شورا چگونه کارشناسی کرده اند، لابد با با افزایش مخارج شهروندان ؟ بی که بدانند تنها هزینه حمل و نقل دو تا سه برابر افرایش حقوق رشد داشته است، همین جا نمی توان شایبه ی رای جمع کنی توسط رانندگان تاکسی و خطی مطرح شود؟!جل الخالق، زمزمه های تورم تا خانه رییس جمهور پیشین رسیده که دارد شال و کلاه می کند، همه ی اقشار و طیف های جامعه. به صرف اندکی بیشتر آزادی شکم گرسنه شان را قانع نمی کنند که به خاطر ظاهرا وعده های قطره هایی بیشتر. از آزادی در زمینه های نت و دغدغه های کمی مردم، بگویند مایل اند زیر بار تورم مضاعف بروند،و مشقات بیشتر. زندگی را به جان بخرند! و آن را با سیاست های رفاه عوض کنند،

بعید است مردم به خاطر “مشتی دلار” خوکشی کنند.! آزادی تلگرام!؟ و… بی معنی ست و اصلا دغدغه ی گرسنگان نیست. مردم دارند از این افت بازار مکاره و افرابش هزینه زندگی ، صدای شان در می آید.مراقب باشید، چراغ. خاموش ها منتظر همان اشتباهات احمقانه ای هستند که. برخی اصلاحاتچی ها مرتکب شدند و چنین در عرصه سیاست ابتر ماندند.
از ما گفتن بود، کاری نکنید که…. بگذار بگذریم،باری…

tel final1

Share