معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:

پیش فروش خودرو فقط با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می شود/باید تولید ما به سمت مشتری محور و صادرات محور پیش برود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو گفت: پیش فروش خودرو فقط با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،سید محمود نوابی عصر سه شنبه در سومین همایش اعطای گواهینامه استانی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گیلان در رشت افزود: آئین نامه اجرائی مصرف کنندگان خودرو ناقص بود که اصلاح شد و در فروردین ماه ابلاغ شد.

navabiوی گفت: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت و به استناد ماده (۱۰) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ۱۳۸۶، اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون مذکور را در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری مصوب و در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ابلاغ کرد.
وی اظهار کرد: این آیین نامه الزامات مربوط به قراردادهای فروش و پیش فروش خودرو، تعیین نرخ خدمات و قطعات، ملزم نمودن عرضه کنندگان خودرو به تهیه نظام تشویق و تنبیه نمایندگیهای مجاز، لزوم ارایه خدمات سیار و طرح های امدادی در دوران ضمانت و ضابطه مند نمودن مراحل رسیدگی به شکایات در هیاتهای حل اختلاف را تبیین کرده و انتظار می رود با اجرای آن اشکالات قبلی به نحو قابل ملاحظه ای برطرف شود.
وی تصریح کرد: برخلاف آیین نامه قبلی که در روش پیش فروش ارقام متفاوتی از مشتریان دریافت می شد، در آیین نامه جدید عرضه کنندگان خودرو اجازه ندارند ارقامی بیش از ۵۰ درصد قیمت فروش نقدی محصول را دریافت کنند.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: مردم می توانند شکایات خود را در زمینه های تخلفات اقتصادی با تماس با شماره سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.
معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به معضل قاچاق کالا تصریح کرد: برخورد با قاچاق کالا یکی از الویت های اصلی امروز ماست.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی لزوم برخورد با قاچاق کالا افزود: باید همه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای برخورد با این پدیده در راستای حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان کمک کنیم.
وی با بیان اینکه بازار مصرف داخلی محدود است و بخشی از تولیدات ما بیش از مصرف ماست، اظهار کرد: امروز باید تولید ما به سمت مشتری محور و صادرات محور پیش برود.
نوابی با تاکید بر ضروت برگشت واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید تصریح کرد: باید منابع مالی و سرمایه به واحدهایی تزریق شود که وقتی به چرخه تولید باز می گردند، تولیداتشان بازار دارد.
نوابی اضافه کرد: همچنین طرح هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ، در الویت قرار دارند.
معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: اهتمام براینست که بدهی های غیرجاری و چک های برگشتی ملاک عمل در ارائه تسهیلات نباشد و سیستم بانکی نیز باید در این امر کمک کند.
گیلان دارای ۱۶ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.
در پایان این مراسم از چهار واحد تولیدی برتر استان در رعایت حقو ق مصرف کنندگان تجلیل شد.

tel final1

Share