در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان شد

وزیر کشور: سه بیکار فوق لیسانس در خانه دارم/اقتصاد پاشنه آشیل کشور است/مسکن مهر تصمیم غلطی نیست/هیچ جای دنیا در جلسات رسمی خبرنگاران اجازه حضور ندارند/با این رشد اقتصادی، بیکاری و تورم در مدت کوتاه ۲ برابر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر کشور با بیان اینکه منابع داخلی ما جوابگوی رشد ۸ درصدی اقتصاد نیست، گفت: با منابع موجود رشد اقتصاد، نهایتاً ۱.۵ تا ۳درصد خواهد بود که با این رشد، بیکاری و تورم در مدت کوتاه ۲ برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم ،عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای نجات کشور، امری گریز ناپذیر است، اظهار داشت: با این بودجه نمی‌توانیم به رشد خوبی برسیم که باید با اقتصاد مقاومتی کمبودها را جبران کنیم.

fazliوی با بیان اینکه اقتصاد پاشنه آشیل کشور است، افزود: برخلاف منابع نفتی سرشار، بهره‌وری و شاخص‌های اقتصادی ضعیف است، بنابراین باید ریل گذاری صحیح صورت بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کار پیگیری اقتصاد مقاومتی را باید به سه قسمت کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت تقسیم کنیم، گفت: در کوتاه مدت باید واحدهای تولیدی غیر فعال را فعال کنیم و یا با حجم کم کار می‌کنند.

وی افزود: سیستم رابطه‌ای، رانتی و عدم نظارت در ادارات کشور قابل کتمان نیست، باید روابط و رانت‌هایی که در سیستم وجود دارد، در کوتاه مدت دلایل روشن و شفاف آن احصا شده و پیشگیری شود.

رحمانی‌فضلی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسکن مهر تصمیم غلطی نیست، گفت: ایراد ما به مسکن مهر، این است که کجا، چگونه و با چه شرایطی ساخته شده است، این‌ها مورد سؤال ماست.

وی از حضور خبرنگاران در جلسات رسمی انتقاد کرد و با بیان اینکه هیچ جای دنیا در جلسات رسمی خبرنگاران اجازه حضور ندارند ولی ما به راحتی این کار را انجام می‌دهیم، افزود: متأسفانه به دلیل گرایشات سیاسی رسانه‌ها، تیترها و خبرهای خاصی مخابره می‌شود که سبب می‌شود در جلسات رسمی همه حرف‌ها را نتوانیم بزنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه منابع داخلی ما جوابگوی رشد ۸ درصدی اقتصاد نیست، اظهار داشت: با منابع موجود رشد اقتصاد، نهایتاً ۱.۵ تا ۳درصد خواهد بود که با این رشد، بیکاری و تورم در مدت کوتاه ۲ برابر می‌شود، بنابراین باید از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم.

وی افزود: تاریخ بر ما قضاوت می‌کند و باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم، ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی را باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل کرده و به عنوان گفتمان غالب کشور، تبیین و تبدیل کنیم تا هر کسی از ظن خود یار ما نشود.

رحمانی‌فضلی در ادامه سخنانش با اشاره به میزان بیکاری در کشور گفت: مردم امروز در خانه بیکارانی دارند؛ خود من سه بیکار فوق لیسانس در خانه دارم، بنابراین باید موضوع اقتصاد مقاومتی را دغدغه جان خود کنیم تا شرمنده مردم نشویم.

وزیر کشور تصریح کرد: روحیه اقتصاد مقاومتی باید در همه مدیران ایجاد شود، ضمن اینکه نظام ارزیابی دقیق نیز ایجاد کنیم، نزدیک به ۱۰۰ سال است این مسیر اقتصادی را می‌رویم که تغییر یکی دو ساله ممکن نیست ولی باید به این روند سرعت دهیم.

tel final1

Share