«هفت نکته برای داشتن خُرّم رشت» به روایت مجری شبکه باران

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی دیارمیرزا مهدی لطفی مجری، روزنامه نگار و عضو انجمن علوم سیاسی ایران در پی حواشی چند وقت اخیر شورای شهر رشت در مطلبی تحت عنوان «هفت نکته برای داشتن خُرّم رشت» نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی دیارمیرزا مهدی لطفی مجری، روزنامه نگار و عضو انجمن علوم سیاسی ایران در پی حواشی چند وقت اخیر شورای شهر رشت در مطلبی تحت عنوان «هفت نکته برای داشتن خُرّم رشت» نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.lotfi1023

مجری شبکه باران در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

مدتی است که مجادله ی لفظی برخی اعضای شورای اسلامی رشت با شهردار این شهر بالا گرفته و ما شهروندان بجای اینکه شاهد سرعت بیشتر گرفتن طرح های #عمرانی در شهر و به تصویب و اطلاع عمومی رسیدن شمار بیشتری از تصمیمات مفید فایده در شورا باشیم شاهد تک و پاتک های فی ما بینشان هستیم
در این راستا کار به جایی رسید که یکی از شورائیان پیشنهاد ویزیت شدن شهردار رشت توسط یک روانشناس را داد !!؟ و گفت ؛ «رشت را بزودی از دستثابت قدم مثل خرمشهر آزاد میکنیم !!!»
فارغ از اینکه اینجا رشت است نه خرمشهر که بفرموده امام راحل مان آن را خدا آزاد کرد و این تعبیر و تعابیر اینچنینی خیلی زیبا نیست !
به چند نکته اشاره می کنم ؛
١- به نظرم بهتر است در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اخلاق حسنه اسلامی یعنی همان چیزی را که بر گرفته از #قرآن در سیره #نبوی و ائمه اطهار آموخته ایم ، بیشتر رعایت کنیم از جمله در حوزه مدیریت شهری ، باشد که خداوند در این ماه سبب ساز نزدیکی بیشتر قلوب مان و ترجمان آیه شریفه ؛
وَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِهِم ۚ لَو أَنفَقتَ ما فِی الأَرضِ جَمیعًا … ، گردد انشالله.
٢- اگر عزیزان منتقد شورا نشین ، قادر به مهار شهرداری که خود انتخاب کرده اند ، نیستند ، این خود نماینگر ضعف شوراست و بعبارتی مصداق ؛ خود کرده را تدبیر نیست.
٣- مردم به شما رای نداده اند که بجای تصمیم سازی در جهت ارتقاء خدمات و رفاه شهری وقت ارزشمند خود و شورا را مصروف حواشی ای مثل ؛ تهدید به استعفاء و … کنید ! که اگر واقعا میل به انجام کاری دارید بهتر است از ظرفیت های قانونی شورا در خصوص شهردار استفاده نمایید.
۴- مردم می خواهند با درایتی که در شما سراغ دارند برایشان شهری بهتر بسازید.
۵- در اینکه برخی فعالیت های شهرداری و البته انگیزه برخی تصمیمات متخذه در شورا نیاز جدی به شفاف سازی آنهم در فضایی غیر احساسی ، آرام و منطقی دارد شکی نیست ، حداقلش این گفته شهردار مبنی بر اینکه؛ از من باج خواستند و من ندادم ! راستی آزمایی می‌شود.
۶- می پذیریم که بر عملکرد هر کسی نقد وارد است حتی شهردار و قطعا نقایصی وجود دارد ، اما حال که پس از مدتها شهرداری آمده که لااقل میل به گام برداشتن در راستای توسعه رشت را دارد لطفا تا زمانیکه مسولیت اداره شهر را از دوشش برنداشته اید انگیزه خدمتی اش را مضاعف تر کنید
٧- رشت از مجادله های بی نتیجه اینچنینی خسته شده است لطفا بجای آزادسازی رشت مثل خرمشهر ، رشت را تبدیل به «خُرّم رشت» کنید.

photo_2016-06-07_13-29-15
tel final1

Share