حاشیه‌های امروز مجلس نهم

نمایندگان کشوی میز خود را خالی کردند/ آقاتهرانی دست حداد را بوسید

در خلال عکس‌ها متوالی، آقاتهرانی روبه‌روی حداد عادل ایستاد و پس از گپ و گفتی کوتاه، دست حداد را بوسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین, جلسه علنی امروز مجلس هم پر دستورکار بود و هم پرحاشیه؛ از  طرفی طرح‌ها و لوایح ارجاعی و اعاده شده از شورای نگهبان با موضوعات متنوع یکی پس از دیگری در دستورکار قرار می‌گرفت. ۲۰۸۴۵۳۰
امروز نمایندگانی بودند که کمتر در جای خود قرار می‌گرفتند. برخی از آنها هم که نشسته بودند، کشوهای میز خود را خالی می‌کردند و پس از جلسه، کاغذ و پلاستیک به دست در لابی ظاهر شدند. برخی نمایندگان نیز وسط صحن قدم می‌زدند و گاهی به هم برخورد کرده و خوش و بشی می‌کردند. برخی صحبت‌ها هم طولانی‌تر می‌شد. آخرین لابی‌ها در حال انجام بود و برخی اعضای نزدیک به پایداری هم گعده‌هایی داشتند. حسینیان و زاکانی که در دوره بعدی حضور ندارند با کریمی‌قدوسی و قلضی زاده هاشمی که در دوره بعد همچنان نماینده هستند، از یکسو و حداد عادل و آقاتهرانی که هر دو حذف شده‌اند، در سویی دیگر با هم مذاکرات نسبتا طولانی داشتند.

در این روزهای آخر، یک مشکل سخت‌افزاری هم گریبان مجلس را گرفته بود. صحن علنی دو مانیتور بزرگ بر دیوارها دارد که در آن تصویر نمایندگانی که سخن می‌گویند یا تعداد آرای کسب شده برای یک مصوبه را می‌توان دید. امروز یکی از این مانیتورها خاموش بود و در وسط مانیتور دوم یک لکه زرد رنگ دیده می‌شد؛ لکه ای که البته چندی است روی مانیتور  سمت چپ نشسته است.

۲۰۸۴۵۲۱ماجرای جالب دیگری که امروز هم زیاد در مجلس دیده می‌شد عکس‌های یادگاری بود که نمایندگان کنار هم می‌گرفتند. تعداد این عکس‌ها کمتر از هفته پیش بود اما تعداد کسانی که دلشان می‌خواست باز هم با حداد عادل عکس بگیرند، کمتر نشده بود. محمد بیاتیان نماینده ردصلاحیت شده بیجار با تبلت‌ها و گوشی‌های مختلف نقش عکاس را بازی می‌کرد و نمایندگانی همچون مرتضی آقاتهرانی،‌ مهرداد بذرپاش،‌ حسین طلا، محمود نبویان و محمدحسن آصفری در بیشتر عکس‌های حداد عادل حضور داشتند.

در خلال عکس‌ها متوالی، آقاتهرانی روبه‌روی حداد عادل ایستاد و پس از گپ و گفتی کوتاه، دست حداد را بوسید.

لابی و راهروهای مجلس نیزز امروز شلوغ بود. در حالی که در هفته‌های پیش، نمایندگان اندکی از راهروها عبور می‌کردند اما امروز نمایندگان حضور در لابی را  بر سایر نقاط مجلس ترجیح می‌دادند. البته چندان مایل به مصاحبه نبودند اما با هم خوش و بش می‌کردند. دو سوم نمایندگان دست‌کم برای چهار سال آینده روی صندلی‌های سبز پارلمان نخواهند نشست. محمدرضا باهنر یکی از نمایندگانی است که دور بعد در مجلس نخواهد بود، او امروز در جلسه علنی حضور نیافت و البته نامش در میان غایبان جلسه نیز خوانده نشد.

در پایان جلسه امروز، کارکنان مجلس لوح‌های تقدیر را به داخل صحن بردند تا برای فردا که مراسم اختتامیه است، حاضر باشد.

tel final1

Share