در اختتامیه این جشنواره

نخل طلای کن به سوپراستار سینمای ایران رسید/شهاب حسینی:مطمئنم امشب روح پدرم حاضر است/نخل طلای بهترین فیلمنامه به فرهادی رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر شد. او پس از دریافت جایزه‌اش، از هیات داوران تشکر کرد و گفت: «مطمئنم امشب روح پدرم حاضر است و مرا می‌بینید. از ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی بابت انرژی که به من دادند، تشکر می‌کنم. این جایزه را تقدیم به مردم سرزمینم می‌کنم.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم اختتامیه شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن آغاز شد.

برندگان جوایز بخش‌های جنبی اعلام شدند و برای دریافت جوایز برای روی صحنه حضور می‌یابند.photo_2016-05-23_23-13-49

۲۲:۰۰- خوانجو خیمنز از اسپانیا برای «تایم کد» برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه شد.

۲۲:۰۵- جایزه دوربین طلایی کن برای بهترین فیلم اول: هدا بنیامیا برای فیلم Divines تعلق گرفت. هدا بنیامیا سخنرانی بسیار طولانی داشت و قصد پایان دادن به صحبت‌هایش را نداشت که با سوت و کف اعتراض آمیز برخی حاضران بدرقه شد! ظاهراً تنها در جشنواره فیلم فجر از این اتفاقات رخ نمی‌دهد!

۲۲:۰۸- داوران بخش اصلی جشنواره کن بر روی صحنه حضور یافتند و در جایگاه مخصوص مستقر شدند که کتایون شهابی پخش کننده ایرانی نیز یکی از این داوران است. پس از استقرار داوران، جورج میلر رئیس هیات داوران کن سخنرانی کوتاهی داشت و جشنواره کن را ستایش کرد.

۲۲:۲۵- یک گروه موسیقی، بخش‌هایی از قطعات برخی فیلم‌های مهم سینمایی را اجرا می‌کنند. در میان این فیلم‌ها، «داستان عامه‌پسند / Pulp Fiction» بود.

۲۲:۳۱- شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر شد. او پس از دریافت جایزه‌اش، از هیات داوران تشکر کرد و گفت: «مطمئنم امشب روح پدرم حاضر است و مرا می‌بینید. از ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی بابت انرژی که به من دادند، تشکر می‌کنم. این جایزه را تقدیم به مردم سرزمینم می‌کنم.»

۲۲:۳۶- جایزه هیئت داوران به آندره‌آ آرنولد برای فیلم American Honey رسید.

۲۲:۳۹- ژاکلین خوزه برای فیلم فلیپینی «ماروسا»، برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. او که هنگام دریافت این جایزه به شدت منقلب شده بود، عنوان کرد: من فقط آمده بودم تا با دخترانم بر روی فرش قرمز قدم بزنم.

photo_2016-05-23_23-12-39۲۲:۴۱- اصغر فرهادی برنده جایزه بهترین سناریو برای فیلم «فروشنده» شد. او گفت انتظار نداشته که بعد از شهاب حسینی، شخص دیگری از عوامل «فروشنده» روی صحنه بیاید و بابت انتخابش از هیات داوران تشکر کرد. او در میان خاطره جالبی تعریف کرد و گفت: «روزی به همراه فیلمبردارم برای تماشای نسخه نهایی فروشنده به سینمایی رفتیم مسئول سالن گفت بیست دقیقه برای اماده شدن فیلم لازم است و در این فاصله فیلمی برایتان بگذارم؟ گفتم اگر خسته کننده نیست بگذار و آن فیلم مدمکس جورج میلر بود همان موقع گفتم این نشانه خوبی است.»

او همچنین گفت: «فیلم های من فیلم های شادی نیستند اما خوشحالم که با جوایزم مردم ایران یا لاقل بخشی از آنها را شاد می کنم.» فرهادی از الکساندر تهیه کننده فیلمش تشکر کرد که تمامی فیلم‌هایش را پخش کرده است. این نویسنده و کارگردان توانمند سینمای ایران از همسرش و پدرومادرش بابت صبر و تحملشات تشکر کرد و همین طور از یدالله نجفی صدابردار فیلمش که در میانه این فیلم بدرود حیات گفت، یاد کرد.

۲۲:۵۳- جایزه بهترین کارگردان کن ۲۰۱۶ به الیویه آسایاس برای فیلم «مسئول خرید» تعلق گرفت.

۲۲:۵۴- دومین جایزه بهترین کارگردان کن ۲۰۱۶ تعلق می گیرد به کریستیان مونگویی برای فیلم «فارغ التحصیل» تعلق گرفت. از فارغ التحصیل به عنوان بخت اصلی بردن نخل طلای کن و رقیب «فروشنده» فرهادی یاد می‌شد.

۲۲:۵۵- جایزه ویژه هیئت داوران به زاویر دولان برای «این فقط پایان دنیا است» رسید. فیلمی که توسط منتقدان هو شده بود.

۲۳:۰۰- نخل طلای کن ۲۰۱۶ به فیلم «من دنیل بلیک هستم» ساخته کن لوچ تعلق گرفت؛ فیلمی که تصور می‌شد مورد توجه قرار گیرد اما نه در این حد.

tel final1

Share