واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های فناوری و اطلاعات استان گیلان

موتور رونق اقتصادی در کشور روشن شده است/نقش ویژه گیلان در برندسازی و ارزآوری/دولت تدبیر و امید، دولت توسعه است/کمک ۵۰۰ میلیون دلار دولت جمهوری آذربایجان برای راه‌ آهن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با تاکید بر اینکه گیلان استانی است که اگر راه صادرات را یاد بگیرد می‌تواند در برندسازی و ارزآوری نقش ویژه ایفا کند، گفت: اقتصاد کشور پس از چندسال خاموشی شروع به فعالیت کرده که مدتی طول می‌کشد تا شاهد تاثیرات فراوان آن باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا, محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه‌های فناوری و اطلاعات استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌گزاری وزارت ارتباطات ارائه خدمات به روستاهاست، اگر هدف‌مان خدمت به روستاها نباشد کار عبث و بیهوده کرده‌ایم.photo_2016-05-27_21-18-32

وی افزود: هدف دولت تدبیر و امید این است تا با فراهم کردن امکانات اینترنتی در روستاها مانع مهاجرت روستاییان به شهر شود، به دنبال تحقق این امر وزارت بهداشت می‌تواند مبانی سلامت، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند آموزش الکترونیک، وزارت کشاورزی نیز آموزش کشاورزی را از طریق الکترونیکی انجام دهد. امکاناتی الکترونیکی که در شهرها وجود دارد، باید در روستاها نیز فراهم شود تا مردم به شهرها مراجعه نکنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال را به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرده‌اند، رئیس جمهور و دولت به دنبال تبعیت عملی آن هستند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌های لازم نیز تدوین شده است.

واعظی با بیان اینکه امسال در تلاشیم تا سال رونق اقتصادی باشد، تصریح کرد: اشتغال از دغدغه‌های جدی دولت تدبیر و امید است، در همین راستا برنامه‌هایی در دست اقدام است که سبب ایجاد اشتغال می‌شود. حدود ۱۷ درصد فارغ‌التحصیلان کشور دانش‌آموخته رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند که این آمار در استان گیلان ۱۹.۲ درصد است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از لحاظ زیرساخت مشکلی ندارد، ادامه داد: شبکه انتقال در استان گیلان از لحاظ زیرساختی نسبت به دو سال قبل ۸ برابر شده و همچنین شبکه دیتا در این استان از دو سال قبل ۶ برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه باید در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیست، بیان کرد: در استان گیلان در ۱۲ شهر حضور فعال داریم و با رقابت سالمی که بین اپراتورها وجود دارد، قطعا برنده مردم هستند.

واعظی با تاکید بر اینکه گیلان استانی است که اگر راه صادرات را یاد بگیرد می‌تواند در برندسازی و ارزآوری نقش ویژه داشته باشد، تصریح کرد: استان گیلان علاوه‌بر مردم فرهیخته و منابع الهی، در یک موقعیت جغرافیایی ویژه قرار دارد که کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توانند بازارهای خوبی برای این استان باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در کشور ما واردات با سرعت انجام می‌گیرد اما صادرات به کندی صورت می‌گیرد در حالیکه باید با تلاش و عزم جدی از ظرفیت‌های داخل برای رونق صادرات و افزایش ارزش افزوده استفاده کنیم؛ با توجه به شرایط جدید ایجاد شده در ترکیه و قطع ارتباط با کشور روسیه، بازار روسیه می‌تواند فرصت مناسبی برای صادرات کالای ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه ICT در دنیای امروز نقش پیشران توسعه را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، دولت توسعه است، با نتیجه خوب حاصل از مذاکرات و مسائل سیاست خارجه، موتور رونق اقتصادی در کشور روشن شده است. اقتصاد کشور پس از چندسال خاموشی شروع به فعالیت کرده که مدتی طول می‌کشد تا شاهد تاثیرات فراوان آن باشیم؛ چطور افرادی که در ایام تحریم‌ سال‌ها ساکت بودند اما اکنون پس از گذشت یکماه صدایشان درآمد؟! بدانید که مشکلات حل می‌شوند و فضا متحول خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه راه‌آهن یکی از پروژه‌هایی است که رئیس جمهور پیگیر آن هستند، افزود: تا پایان دولت قطعا راه‌ آهن قزوین به آستارا به اتمام می‌رسد ولی تلاش داریم تا پایان امسال خط قزوین به رشت کامل شود که خط آهن رشت به  آستارا از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است در همین راستا ۵۰۰ میلیون دلار دولت جمهوری آذربایجان کمک می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ارائه اینترنت به روستاها یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: در طی یکسال گذشته ۴۰۹ میلیارد تومان در گیلان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری شده است، با توجه به اینکه گیلان از استان‌های پر تردد کشور است لذا باید جمعیت گیلان را دو برابر به حساب آوریم و برای این تعداد جمعیت امکانات مناسب ارتباطی را فراهم کنیم.

 ۱۲ طرح زیرساخت ارتباطاتی و فناوری اطلاعات گیلان عصر امروز، ۶ خرداد به طور همزمان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار گیلان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

tel final1

Share