رئیس فدراسیون فوتبال مانع حضور دوباره ملوان در لیگ برتر می شود؟

مهدی تاج: انتقال نفت به انزلی غیر قانونی و غیر فوتبالی است و انجام نخواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا واکنش ما روشن است. ما مخالف هستیم. هم فدراسیون فوتبال و هم سازمان لیگ مخالف این انتقال است.واکنش هم نشان می دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لحظاتی پیش خبر آمد امتیاز باشگاه نفت تهران به انزلی واگذار شده است.

۷۱cb62037b72a5d3ef76ebb2636c2dc0_240_150_cropCenterوبسایت برنامه نود نوشت: در این باره با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم. او که قبلا هم مخالفتش را با انتقال نفت به هر استانی اعلام کرده بود در گفت و گو با سایت نود به نکات مهمی اشاره کرد.

آقای تاج، خبر واگذاری نفت تهران به انزلی را شنیدید؟

بله، شنیدم. واکنش ما روشن است. ما مخالف هستیم. هم فدراسیون فوتبال و هم سازمان لیگ مخالف این انتقال است.واکنش هم نشان می دهیم.

چه واکنشی می خواهید نشان دهید؟

من چند روز پیش هم با آقای قنبرزاده در این باره صحبت کردم.موضع ما در این باره موضع هیات فوتبال استان تهران است. ما طبق آیین نامه هایی که در هیات فوتبال داریم با خروج هر تیمی از استان مخالفیم و با خروج نفت هم مخالفیم. حق قانونی باشگاه نفت است که در تهران بماند و انتقال نفت به انزلی غیر قانونی است و انجام نخواهد شد. حدود ۷-۸ روز پیش نامه ای از سازمان لیگ به فدراسیون فوتبال رسید که درهیات رئیسه سازمان لیگ هم جلسه ای بوده و آقای قنبرزاده که عضوش است هم حضور داشته و مخالفت هیات رئیسه سازمان لیگ هم اعلام شده است. هیات رئیسه سازمان لیگ هم اعلام کرده که سازمان لیگ مخالفت این انتقال است.

فدراسیون فوتبال این نامه را به باشگاه نفت داده است؟

بله، فدراسیون فوتبال هم با تاییدیه مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ، به سازمان لیگ اعلام کرد که این اتفاق نیفتد و سازمان لیگ هم نامه را امروز به باشگاه نفت از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال ارجاع داده است.

تکلیف مزایده ای که امروز انجام شده چه می شود؟

اگر فقط بحث مزایده باشد که کافی نیست. تنها مزایده و اعلام برنده کفایت نمی کند. باید مجوزهای قانونی و فوتبالی گرفته شود.البته من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برای مردم شریف انزلی احترام قائل هستم اما آنها هم خوب می دانند که این روش علاوه بر غیرقانونی بودن، غیر فوتبالی هم هست و انتقال انجام نخواهد شد. بحث آیین نامه ها و اساسنامه هاست که بر طبق قانون این انتقال انجام نشده و کار کلا غیرقانونی است.

در دوره های قبل برای پاس تهران،‌ سپاهان نوین اصفهان و فولاد نوین اهواز هم چنین اتفاق هایی افتاد…

آن کارها اشتباه بود و نباید اشتباه را تکرار کرد. نگاه کنید ببینید چه بر سر پاس آمده، چه بر سر فولادنوین و سپاهان نوین آمده،سقوط و نابودی این تیم ها به خاطر این بود که روش فوتبالی درباره آنها اعمال نشد و نتیجه اش را هم دیدیم.

tel final1

Share