آیت الله قربانی در دیدار با مسئولین حفاظت محیط زیست گیلان :

من دارم نا امید می شوم/نوعا کار های ما نمایشی است/بی تدبیری نظام را فشل می کند/وضعیت رودخانه ها و تالاب ها حاصل سوء تدبیر است+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: یکی از دغدغه های پیامبر گرامی اسلام در مورد اداره جامعه اسلامی ضعف مدیریت بود، نه بودجه و فقر، کما اینکه فرمود من برای شما از فقر نمی ترسم ولی از بی تدبیری می ترسم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سفیر سبز ،آیت الله قربانی در دیدار مدیر کل و معاونین و روسای دوایر مختلف محیط زیست استان گفت: بی تدبیری نظام را فشل می کند و بیکاری و بیماری و بیچارگی را به ارمغان می آورد.

IMG_2593وی افزود: در ایام کودکی که در روستاها زندگی می کردیم آب رودخانه ها نیاز مردم را از حیث استحمام و شستشو و حتی دم کردن چای برآورده می کرد که امروزه رودخانه ها به مزبله تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از آقای نوبخت شنیدم که در گذشته زیر پل زرجوب مردم شنا می کردند در حالیکه اگر امروز کسی دست به آب این رودخانه بزند حتما باید دستش را با آب و صابون بشوید.

آیت الله قربانی گفت: در گذشته آبادی ها در کنار رودخانه ها پدید می آمد کما اینکه لنگرود و لاهیجان و آستانه و حتی خود رشت در کنار رودخانه پدید آمدند ولی الآن زندگی در اطراف رودخانه ها مشکل شده و در فصل تابستان مردم از این نواحی بسبب تعقفنی که از این رودخانه ها برخاسته می شود از این محل ها فرار می کنند.

وی گفت: قبلا مردم بخشی از غذای خود را از رودخانه ها تهیه می کردند ولی در زمان ما به دلیل ورود پساب های شهری و صنعتی و بیمارستانی به حدی آلودگی رودخانه ها زیاد شده که در بعضی از رودخانه ها مثل زرجوب و گوهررود حتی آبزیان نمی توانند زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه گفت: متاسفانه تدبیری برای انجام امور وجود ندارد، مدیران باید ببینند دیگران در حفظ رودخانه ها ئو دریاچه ها و تالاب هایشان چه کرده اند ما هم همان کارها را انجام دهیم.

وی افزود: من هامبورگ رفتم و از دریاچه (الشتر) دیدن کردم ، چقدر پرندگان مختلف در آن دریاچه زیست می کنن ، مردم می آیند به پرندگان غذا می دهند و از دیدن مناظرش لذت می برند، نه پسابی وارد این دریاچه می شود و نه آزولا دارد و نیلوفر آبی، باید دید آنها چه کرده اند ما هم همان کار را انجام بدهیم، وضعیت رودخانه ها و تالاب های ما حاصل سوء تدبیر است.

وی در ادامه افزود : نوعا کار های ما نمایشی است و کار های اصولی ماندگار نمی کنیم ؛ بارها شنیدیم که از آلمان ، یونان, کره، ژاپن برای بازسازی تالاب آمدند ولی این محل هر روزش بد تر از دیروز است.

وی همچنین گفت: من دارم نا امید می شوم، این نشانه سوء تدبیر از گذشته تا حال است که هنوز در اول کار هستیم، دست به آمار ما خیلی خوب است که چنین کردیم و چنان کردیم ولی مردم وقتی عملکرد ما را مشاهده می کنند و می بینند ما دست آوردی نداریم لذا فعل ما قول ما را تکذیب می کند.

آیت الله قربانی با اشاره به عدم توجه روسای جمهور گذشته به دو رودخانه رشت گفت: من به آقای نوبخت گفتم اگر شما این دو رودخانه را اصلاح کنید کلی گردشگر جذب این مکان می شود و در نتیجه درآمد و اشتغال شهر افزایش خواهد یافت و ایشان قول اصلاح دادند.

وی گفت: البته باید بودجه های لازم را در این فصل اختصاص دهند که با توجه به شرایط جوی می توان کار کرد نه اینکه در فصل زمستان اصلا امکان کار کردن وجود ندارد بودجه را تخصیص بدهند.

وی ادامه داد: انتظار می رود شما کاستی ها و نیازمندی ها و مشکلات را همانطوری که هست به دولت گزارش کنید و در بیان حقایق قوی باشید و برای پست های خودتان مجامله و تعریف بیجا نکنید، واقعیت های ولو تلخ را بگویید.

آیت الله قربانی در پایان گفت: توفیقات شما را خواستارم و امیدوارم با همدلی و همزبانی در بیان دردها به مسئولان بالا و ایجاد انگیزه و روحیه برای خدمتگزاری بتوانیم مشکلات را رفع نماییم.

در ابتدای این دیدار که بمناسبت هفته محیط زیست صورت گرفت قربانعلی محمدپور ، مدیرکل محیط زیست استان گیلان گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته سازمان ارائه کرد.

tel final1

Share