گزارش دیارمیرزا از جلسه شورای شهر شفت که با حضور خبرنگار برگزار شد

مشکلات شهر بحران زده شفت به روایت اعضای شورا/ از خیابان‌های خاکی و تاریک تا سگ‌های ولگرد/رضایی: شهردار جدید شفت تا هفته آینده معارفه می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهر شفت کاستی ها و محرومیتهایی دارد و تا امروز نتوانسته به عنوان یک شهر برخوردار از امکانات شهری در ذهن مردم شفت پرورانده شود.

 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهر شفت کاستی ها و محرومیتهایی دارد و تا امروز نتوانسته به عنوان یک شهر برخوردار از امکانات شهری در ذهن مردم شفت پرورانده شود.

رضایی: شهردار جدید تا هفته آینده معارفه می شود
photo_2016-06-09_19-39-34

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت, در ابتدای یکصد و یکمین جلسه شورای شهر شفت حسن رضایی رئیس شورای شهر شفت ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و تبریک به نماینده جدید شهرستان جناب افتخاری از اعضای شورا خواست تا یکسال باقی مانده را با همدلی و همراهی بیشتر جهت خدمات دهی به شهروندان گام بردارند.

 وی با بیان این مطلب که شهردار جدید تا هفته آینده معارفه می شود گفت: با امدن ایشان امیدوارم کارهای جدید آغاز شود.

رضایی از زحمات جناب یحیی زاده سرپرست شهرداری در این مدت تقدیر کرد و افزود: تقریبا یک ماه حقوق پرسنلی بدهکاریم و ۵۰ در صد عیدی کارکنان و مبلغی هم به پاکبانان حقوق معوقه داریم.

 وی به محرومیت شفت در برخورداری از فضای سبز اشاره کرد و افزود: آسفالت در این شهر گم شده و چاله و چوله بیداد می کندو ضمن اینکه کوچه ها و پیاده روها وضعیت خوبی ندارند.

 رئیس شوررای شهر شفت در خصوص سگهای ولگرد گفت: مردم این شهر از دست سگها بیزارند و در صورت جمع آوری سگها قادر به نگهداری آنها نیستیم و باید اداره محیط زیست در این زمینه ورود کند .

 رضایی در ادامه از شهردار جدید خواست تا به روند احداث پل ارتباطی خیابان شهید افتخاری به ۱۷ شهریور سرعت ببخشد.

وی از اعضای شورا خواست تا مشکلات را به جای انعکاس در فضای مجازی در داخل خود مجموعه حل کنند.

بهروز جلیلی: شهرداری شفت در انجام کارهای فرهنگی و عمرانی ناتوان است

بهروز جلیلی در مورد بافت فرسوده شهر شفت گفت: طرح جامع ابلاغیه طرح بافت فرسوده به تازگی اطلاع رسانی شده و نشستی با مالکین و روسای بنیاد مسکن و میراث فرهنگی و و دیگر ادارات خواهیم داشت تا تسهیلات بانکی به صاحبان بافت فرسوده اعطا شود.

وی از بی تفاوتی مسئولین استانی به پروژه های عمرانی شفت گلایه کرد و گفت: شهرداری شفت به واسطه مشکلات مالی در ارائه کارهای فرهنگی و عمرانی ناتوان است و مردم چوب این مشکلات را خورده اند.

 جلیلی تاکید کرد: در این شهر سالهاست حرکت مثبتی انجام نشده و موانع و مشکلات زیادی وجود دارد.

 وی تصریح کرد: باید حس مطالبه گری را افزایش دهیم و از مسئولان بخواهیم ولی متاسفانه بیشتر با همدیگر برخورد داریم و اگر چه اختلاف سلیقه بین اعضا ی شوراها همه جا هست ولی نباید اختلاف سلایق موجب ضایع شدن حق مردم شود.

عضو شورای شهر شفت یادآور شد: مسئولان این شهر باید وظیفه خود را انجام دهند.

 وی دوری از رویا پردازی و تلاش برای کسب امکانات و اعتبارات را از وظایف شورا در یکسال باقی مانده خواند و گفت: اختلاف سلیغه مهم نیست اگر در سایه تعامل سازنده باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شفت خواستار رسیدگی به مطالبات مردم نظیر جمع آوری آبهای سطحی شد و افزود:اعضای شورا در ابتدا پیشنهادات خود را در جلسه شورا مطرح و بعد در رسانه ها مطرح کنند.

علی مهدوی:هیچ مسئول اداره ای در شفت زندگی نمی کند

photo_2016-06-09_19-39-56مهدی با اشاره به اینکه جاده های خاکی و بدون اسفالت در شفت به وفور دیده می شود یادآور شد: وضعیت کوچه ها وحشتناک خراب است و مردم عادی نمی توانند در برخی از کوچه ها تردد کنند.

وی افزود:وضعی به قدری خراب است که اهالی برخی از کوچه ها حاضرند مبلغی بدهند تا از آن کوچه بیرون بیایند و وسایل نقلیه نیز حاضر نیستند در این کوچه ها تردد کنند.

مهدوی تاکید کرد؛ با ورود شهردار جدید ما نیز باید با قدرت ورود کنیم زیرا این شهر یک نفره ساخته نمی شود. من از اعضای شورا خواهش می کنم مثل یک خانواده باشند.

 مهدوی گفت: برخی رواسای ادارات اعضای شورا و پرسنل شهرداری را به دادگاه کشانده اند.افتادن درخت فرسوده جرم شورا یا شهرداری نیست. محیط زیست علیه شهرداری و شورا بعد از افتادن درخت شکایت می کند. درخت هم مثل انسان ها گاهی خطرناک می شوند.

مهدوی با ابراز نگرانی از عدم سکونت رواسای ادارات در شفت گفت: هیچ مسئول اداره ای در شفت زندگی نمی کند و بخاطر همین است که دلشان برای شفت نمی سوزد زیرا برای این شهر وقت نمی گذارند و فقط ساعات کاری خود را در اینجا پر می کنند.

وی عدم حضور رئیس آموزش و پرورش را در شفت سم خواند و گفت: این سم کشنده است.

 مهدوی افزود: از عملکرد هیچ یک از شهرداران شفت ر راضی نیستم.

وی سگهای ولگرد را معضل بزرگ این شهر خواند و گفت: در این شهر چون زمینهای بایر و خرابه زیاد است و پاکسازی نمی شود سگ ولگرد بیشتر از شهر های مجاور است.

امیر صادق عضو دیگر شورای اسلامی شهر شفت ضمن تقدیر از مردم شهرستان شفت در برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی  خواستار تقدیر شهرداری و شورا از تیرانداز برتر شهرستان آقای عبدالهی که حاز مقام برتر استان شده گردید.

خدماتی به مردم نداده ایم و برای همین شورا جایگاهی بین آنها ندارد

photo_2016-06-09_22-54-40رضا راد عضو دیگر شورا اظهار کرد: آنقدر که مشکلات زیاد است نمی دانم از چه باید بگویم. از آسفالت ضعیف گرفته تا نبود فضای سبز, سد معبر, آب گرفتگی و تاریکی شهر تنها بخشی از مشلات شفت هستند.

. وی افزود: اگر در این شهر بعد از اذان مغرب مسافری بیاید از تاریکی وحشت زده می شود و فرار می کند .

 راد فضای سبز را تنها متعلق به مردم شفت ندانست و گفت: در این شهر هیچ مکانی برای اینکه سبب ماندگاری مسافران شود وجود ندارد. من دفاعیه ای ندارم و از مردم شفت عذر خواهی می کنم زیرا این شهر پر از مشکل است.

وی خواستار برنامه ریزی مناسب و سکونت شهردار جدید در شفت شد و گفت: اکثر مسئولان شهر شفت فقط حقوق این شهر را می گیرند و اینجا زندگی نمی کنند.مسئولان اگر در مورد شهر نظر می دهند و تصمیم می گیرند باید در این شهر زندگی کنند و مشکلات را ببینند و دقایقی در شهر پیاده روی داشته باشند.

 راد رعایت قانون را یک وظیفه خواند و گفت با همدلی کار کنیم اگر چه اختلاف نظر هست و این یعنی زنده بودن و پویایی شورا .

 عضو شورای شهر شفت افزود: ما خدماتی به مردم نداده ایم و برای همین شورا جایگاهی بین آنها ندارد.

 در جلسه امروز شورای اسلامی شفت که بعد از ۱۰۰ جلسه اجازه ورود به خبرنگار داده شد, پرداخت عوارض به شهرداری ناشی از ماده ۱۰۰ و همچنین خرید خودروی جدید توسط شهرداری به بحث گذاشته شد که اعضا نظرات موافق و مخالفی نسبت به این موضوع داشتند.

گفتنی است اعضای شورای شهر شفت از حضور خبرنگار «دیارمیرزا» در این جلسه ابراز خرسندی کردند و امیدوار شدند که مشکلات شهر از طریق رسانه ها بازگو شود.

خبرنگار: زلیخا صفری

tel final1

Share