آیت الله قربانی در نماز جمعه رشت

مردم در گلریزان دست نیازمندان را بگیرند/ دنیا گرفتار معضل مواد مخدر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانی گفت: ایام گلریزان بوده و باید به افرادی که به خاطر مهریه همسران خود در زندان بسر می‌برند یا عده‌ای به دلیل حادثه غیر عمد زندانی هستند، کمک کنیم از زندان آزاد شوند و مردم با گلریزان دست نیازمندان را بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان قرار داریم و از خدا توفیق عمل به تکالیف خود را می‌خواهیم.ghorbanito_2016-04-30_15-47-36

وی پر کردن فاصله طبقاتی را محور سخنان خود قرار داد و افزود: افراد توانمند و غنی رنج گرسنگان را نمی‌فهمند.

خطیب جمعه رشت گفت: فرد غنی نمی‌داند بر سر گرسنگان چه می‌آید بنابراین خداوند روزه را برای همه واجب کرده تا تمام افراد رنج گرسنگی را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد غنی با روزه‌داری متوجه مشکل فقرا می‌شوند، تصریح کرد: افراد غنی باید در فکر رفع گرفتاری نیازمندان باشند.

قربانی گفت: ایام گلریزان بوده و باید به افرادی که به خاطر مهریه همسران خود در زندان بسر می‌برند یا عده‌ای به دلیل حادثه غیر عمد زندانی هستند، کمک کنیم از زندان آزاد شوند و مردم با گلریزان دست نیازمندان را بگیرند.

وی با تبریک میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: ایشان خریدار آبروی بدهکاران بود و به این افراد کمک می‌کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) به فقرا و بیچارگان کمک می‌کرد، افزود: روزه این درس را می‌دهد که با صرفه‌جویی یک وعده غذای خود را به نیازمندان دهیم.

وی پرداخت صدقه را موجب گشایش برای مردگان دانست و اضافه کرد: در روزه‌داری فقرا و افراد غنی یکسان هستند و فرد روزه‌دار با درد فقرا آشنا می‌شود.

قربانی با اشاره به فواید دیگر ماه مبارک رمضان، یکی از فایده‌های عمومی روزه را سیر کردن گرسنگان عنوان کرد.

* دنیا گرفتار معضل مواد مخدر است

وی در ادامه به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: اعتیاد و مصرف مواد مخدر یکی از بلایای عمومی دنیا است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه انسان معتاد از همه چیز محروم می‌شود، اضافه کرد: فرد معتاد به همسر و مادر و پدر خود رحم نمی‌کند و امروز دنیا گرفتار این مصیبت بزرگ است.

به گفته وی، در محیط خانواده می‌توان با ترفندهای مختلف فرزندان را از بلای اعتیاد نجات داد.

قربانی سیگار را نوعی اعتیاد دانست و یادآور شد: ماه رمضان فرصتی برای ترک کردن عادت‌های زشت است.

وی ماه رمضان را در تقویت اراده و ترک عادت‌های زشت تأثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: ایمان و روزه عامل مهم در ترک اعتیاد است.

امام جمعه رشت به روز تبلیغ و تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام(ره) در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: تبلیغ عامل ماندگاری اسلام است.

وی با بیان اینکه رمضان ماه در زنجیر نگه‌داشتن شیطان است، اظهار کرد: تمام مردم باید در امر تبلیغات کمک کنند.

* رژیم صهیونیستی سردمدار تروریست‌هاست/ آمریکا و رژیم صهیونیسم در رأس جنایتکاران دنیا

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ملل رئیس کمیسیون حقوقی مبارزه با تروریسم را رژیم صهیونیستی قرار داده است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی سردمدار تروریست‌هاست، آیا با توجه به این موضوع دیگر می‌توان به سازمان ملل اعتماد کرد.

وی متذکر شد: آمریکا و رژیم صیهونیستی در رأس جنایتکاران در دنیا هستند و امیدواریم خداوند آنها را نابود کند.

امام جمعه رشت به هفته اکرام اشاره کرد و متذکر شد: پرونده ما در فردای قیامت ثبت می‌شود و برطرف کردن گرفتاری مردم کار بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین بنده آن است که در دل برادر خود سرور و شادی ایجاد کند، باید از فرصت طلایی اطعام و احسان بهره بگیریم.

tel final1

Share