استاندار در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار استان

مخالف توزیع برنج خارجی در گیلان هستم/قیمت برنج زمانی که از دست کشاورز خارج شد،افزایش پیدا کرده/شرکت صنایع شیر موظف خرید تولیدات داخلی استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار عصر امروز در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار استان که در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان برگزار شد گفت: مخالف توزیع برنج خارجی در گیلان هستم.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار عصر امروز در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار استان که در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان برگزار شد گفت: مخالف توزیع برنج خارجی در گیلان هستم.

 IMG_0986najafiدکتر محمدعلی نجفی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه حساسیت این جلسه به واسطه‌ی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است افزود : بحمدا… علیرغم وجود همه‌ی مشکلات که دولت در سال‌های اخیر داشته فضای بازارهای کشور کنترل شده است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مرکز آمار نرخ تورم ۱۲ ماهه کشور ۱۰.۲ درصداست خاطر نشان کرد :تلاش دولت بر این است که در آمدها بالاتر از میزان تورم باشد .

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه میهمانی خدا به اندازه‌ی کافی در بازار وجود دارد افزود : باید تلاش شود تا مردم ضمن بهره‌مندی از فیوضات معنوی در تأمین مایحتاج خود با مشکل مواجه نشوند.

استاندار گیلان خواستار افزایش نظارت بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بر بازار شد و گفت : فرمانداران ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار در شهرستان‌ها و پایش مداوم قیمت‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه روی توزیع برنج حساسیت داریم، اظهار کرد: قیمت برنج زمانی که از دست کشاورز خارج شد، افزایش پیدا کرده و از کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان با رشد ۲۵ درصدی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج در ماه‌های آینده همزمان با آغاز فصل درو کاهش می‌یابد خاطر نشان کرد : مخالف توزیع برنج خارجی در گیلان هستم.

دکتر نجفی درخصوص افزایش قیمت خرما در کشور نیز گفت : بخش عمده این مشکلات به صورت کشوری است و نمایشگاه‌ها و اصناف با عرضه مستقیم از تولیدکنندگان می‌توانند در کاهش قیمت آن نقش ایفا کنند.

وی همچنین شرکت صنایع شیر را موظف به خرید تولیدات داخلی استان کرد و افزود : حمایت از دامدار، سایر کشاورزان جزء تکالیف ماست و اجازه واسطه گری به بهانه‌ی قیمت و کیفیت را به احدی نخواهیم داد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه گیلان استانی مهمانپذیر است از تفاوت قیمتهای  موجود بین رستوران‌های تحت پوشش میراث فرهنگی و اصناف انتقاد کرد و گفت : کارگروهی نسبت به تعیین قیمت واحد در رستوران‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود : یکی از جاذبه‌های گردشگری قیمت ارزان غذا در رستوران‌ها است و باید رستوران‌های گیلان نیز با قیمت مناسب خدمات ارائه دهند.

tel final1

Share