لاهوتی در ضیافت افطاری اعتدالگرایان استان گیلان

مجال آن نیست که به دنبال مقصر باشیم/وجود ۳ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد : ضررهای زیادی در گذشته در کشور بوجود آمد و مجال آن نیست که به دنبال مقصر باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در ضیافت افطاری اعتدالگرایان استان گیلان گفت: بودجه سال ۹۵ کشور اخیرا به تصویب رسید و ۲۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده اما واقعیت این است که در صورت تحقق این بودجه از رقم ۲۱۰۰ میلیارد تومان تجاوز نخواهد کرد.photo_2016-06-17_09-36-08

نماینده مردم لنگرود افزود: دولت بسیار فربه است و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از ۲۹۰ هزار میلیارد تومان فقط هزینه های جاری دولت می باشد.

وی ادامه داد:۳ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور داریم که با برآورد ریالی اگر بخواهیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

لاهوتی با بیان این مطلب که برخی از پروژه های عمرانی در طول زمان برآورد ریالی متغیر پیدا می کنند گفت : به عنوان مثال زمانی که در ۱۹ سال پیش استارت آزاد راه تهران قزوین زده شد برآورد هزینه آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که الان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای یک فاز پروژه نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد : ضررهای زیادی در گذشته در کشور بوجود آمد و مجال آن نیست که به دنبال مقصر باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد : باید سیاست های برای حمایت از بخش خصوصی و کاهش وابستگی کشور به نفت در پیش بگیریم تا بتوانیم به اهداف نظام در سند چشم انداز ۱۴۰۴ برسیم.

tel final1

Share