نوبخت در جمع خبرنگاران

متخلفان حقوق‌های نامتعارف قطعاً عزل می‌شوند/پرداخت های غیرمتعارف را تحمل نمی کنیم/واکنش نوبخت به شایعه ارتباط برادر رییس جمهور با رییس بانک رفاه/کارخانه ارج شش خریدار داخلی و یک خریدار خارجی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاسخنگوی دولت تاکید کرد: پرداخت های غیرمتعارف را تحمل نمی کنیم و نسبت به هرگونه فساد به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

nobakht41635.jpgبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا, محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز (سه شنبه) با اصحاب رسانه درباره پرونده های حقوق و پرداخت های غیرمتعارف در بیمه مرکزی و بانک رفاه، اظهار کرد: قطعا برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و مسدود کردن تمام راه هایی که بتواند پاداش ها و پرداخت های غیرمتعارف ایجاد کند، باید با همکاری مجلس اقدام کنیم. اقدام قبلی درباره اصلاح ماده ۱۳۴ قانون تجارت که مدیران شرکت های دولتی نتوانند مثل غیردولتی ها درصدی از سود خالص را به عنوان پاداش دریافت کنند توسط مجلس نشان می دهد که مجلس هم در این زمینه عزم جدی دارد.

وی ادامه داد: برای اطمینان باید کنترل های لازم را انجام دهیم و بنا به دستور رییس جمهور به معاون اول خود، دستورالعمل هایی در حال تهیه است و در تلاشیم کنترل های لازم و بازنگری داشته باشیم.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مدیرانی که حقوق نامتعارف داشتند عزل می شوند؟ تصریح کرد: قطعا اگر کسانی باشند که مشمول بخشنامه رییس جمهور باشند این اقدام صورت خواهد گرفت.

نوبخت در ادامه عنوان کرد: البته این مواردی که این روزها مطرح است تنها چند مورد بوده که قابل تسری به همه مدیران نیست، اما رسیدگی های لازم باید صورت گیرد تا ذهن جامعه مطمئن شود. قطعا هیچ وقت دوست نداریم شاهد این اتفاقات باشیم. قبلا هم رییس جمهور در هیات دولت درباره این موضوع بحث کردند و به همه وزرا تاکید کردند که در حوزه کاری خودشان کنترل های لازم را انجام دهند حتی اگر یک یا دو مورد باشد.

وی اضافه کرد: دولت به شدت با فساد، تبعیض و نابرابری مقابله می کند و برایش مهم است که حتی یک مورد صورت نگیرد، اما در مقابل ببینید چقدر زحمات دولت نادیده گرفته می شود. قطعا تلاش می کنیم که شاهد اتفاقات نگران کننده و زیان باری که در سال های گذشته شاهدش بودیم، نباشیم اما به هر حال اذهان عمومی هنوز قضیه دکل نفتی گم شده و یا بابک زنجانی را فراموش نکرده اند و این موارد را نمی توان با آنها مقایسه کرد. به هر حال اگر هم با انگیزه های سیاسی اتاق فکری تشکیل شده که شنبه ها جلسه می گذارند و تعیین می کنند که تا آخر هفته اذهان عمومی را به کدام سمت ببرند ما در مقابل تلاش می کنیم بیشتر به رفاه و معیشت مردم و حل مشکلات جامعه توجه کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایسنا درباره شایعات مطرح شده در مورد اطرافیان رییس جمهور و ارتباط برادر رییس جمهور با رییس بانک رفاه، یادآور شد: به محض اینکه کسی دو روز دیده نمی شود اتهاماتی از بازداشت گرفته تا بقیه موارد مطرح می شود که اینها گمانه زنی هایی است و سخنگوی قوه قضاییه هم در این زمینه شفاف سازی کرده است. ما باید تا سال ۹۶ هر روز منتظر یکی از این مطالب باشیم که می تواند اهداف سیاسی داشته باشد تا ذهن جامعه را به سمت این گمانه زنی ها ببرد و خدمات مغفول بماند اما ما به این مسائل ورود نمی کنیم و تلاشمان بیشتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق بخش تولید خواهد بود، شما منتظر باشید که هر روز از این صحبت ها مطرح شود.

نوبخت در ادامه در واکنش به خبر تعطیلی کارخانه ارج و اقدامات دولت در این زمینه، گفت: بیش از چهار هزار واحد تولیدی در شهرهای صنعتی راکد هستند و سیاست دولت فعال کردن آنهاست. برای فعال کردن هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی باید بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان بتوانیم بین واحدهای مختلف توزیع کنیم که کارخانه ارج می تواند از این تسهیلات استفاده کند.

وی ادامه داد: البته کارخانه ارج مربوط به بانک ملی است و طبق قانونی که بانک ها نباید بنگاه داری کنند موظف هستند که این واحدهای اقتصادی و تولیدی را واگذار کنند. کارخانه ارج نیز تا اینجا که من اطلاع دارم شش خریدار داخلی و یک خریدار خارجی از ترکیه دارد که برای خرید آن اعلام آمادگی کرده اند و کارهای آن در حال انجام است.
tel final1

Share