با حضور مسئولان افتتاح شد

از «فرش نوری هوشمند» تا «احداث پل چوبی در دل جنگل» + تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سومین روز از ماه مبارک رمضان و با حضور رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، معاونین و مدیران سازمان و فعالان اقتصادی منطقه فاز اول مجموعه بهشت پرندگان منطقه آزاد انزلی در فاز تجارت و گردشگری این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سومین روز از ماه مبارک رمضان و با حضور رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، معاونین و مدیران سازمان و فعالان اقتصادی منطقه فاز اول مجموعه بهشت پرندگان منطقه آزاد انزلی در فاز تجارت و گردشگری این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.photo_2016-06-11_11-49-06

 در فاز مجموعه بهشت پرندگان، فرش نوری هوشمند منطقه آزاد انزلی که دارای مساحت ۳۲ متر مربع بوده و به دلیل فعالیت همزمان دو دستگاه هوشمند در آن که به حرکت انسان حساس است مورد بهره برداری قرار گرفته است.بر طبق اعلام نظر کارشناسان این دستگاه در کشور بی نظیر بوده و از جذابیت بصری ویژه ای برخوردار می باشد.

 پخش موزیک، سنسورهای حساس نور پردازی، حرکت ماهیان در این فرش نوری هوشمند جلوه زیبایی از تلفیق هنر و احساس قدم گذاشتن بر روی آب تالاب گونه را به هر عابری القاء می کند.

از سوی دیگر پل چوبی نیز در مجموعه بهشت پرندگان منطقه آزاد انزلی آماده بهره برداری طبیعت دوستان استان و کشور شد. این پل چوبی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۲ متر، دارای قوس های متعدد می باشد که این شکل آن زمینه تردد علاقمندان در داخل جنگل کوچک این مجموعه طبیعی را فرآهم شده است. در نورپردازی این مجموعه از چراغ هایSMD استفاده شده که علاوه بر کاهش در مصرف برق و سازگاری با شرایط آب و هوایی استان، زیبایی خاصی به مناظر طبیعی می دهد.

همچنین به منظور تشابه بیشتر به قدم نهادن در فضای طبیعت گونه محوطه های زیست پرندگان در استان، علاوه بر رها سازی پرندگان بومی در مجموعه باغ پرندگان،  اقدام به رهاسازی ماهیان علفخوار در تالاب کف درختان این مجموعه شده است.

متنوع سازی امکانات و توانمندیهای گردشگری منطقه، ایجاد الفت بیشتر با فضای طبیعی، جذابیت بیشتر در ظرفیتهای طبیعت گردی به منظور ایجاد سازه های جدید توریستی در هر دوره فصل حضور مسافرین در راستای جذب گردشگران بیشتر و سرمایه گذاران جدید از جمله اهداف ساخت خدمات و امکانات فوق در مجموعه بهشت پرندگان منطقه آزاد انزلی است.

به گزارش دیارمیرزا مجموعه بهشت پرندگان با مساحتی در حدود ۲ هکتار در منتهی الیه شرقی فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی اقامتگاه پرندگان مهاجر و محلی در طول سال است.


tel final1

Share