آیت‌الله کعبی در رشت:

فائزه هاشمی باید دادگاهی شود/تحریف خط امام(ره) یکی از ریشه‌های فتنه است/ هر قرائتی از خط امام(ره) به غیر از قرائت ولی فقیه موجب استحاله انقلاب اسلامی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۱۵ خرداد سنگ بنای انقلاب اسلامی بود، گفت: اکنون انقلاب اسلامی تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده و به سوی تمدن‌سازی حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, آیت‌الله عباس کعبی در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در حسینیه شهدای گمنام سپاه قدس گیلان به پیشگاه روح ملکوتی امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای ۱۵خرداد و مدافع حرم، درود فرستاد و از علمای بزرگ گیلان به‌ویژه آیت‌الله بهجت و مجاهد بزرگ دوران دفاع مقدس آیت‌الله احسان‌بخش و شهید سید یونس رودباری که از شاگردان انقلابی امام(ره) بودند، یاد کرد.IMG_2396kabi

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در تاریخ ملت ایران از ایام‌الله است، تصریح کرد: این ایام با نام و یاد امام(ره) احیاگر اسلام ناب یکی شده است.

وی ۱۵ خرداد ماه را سنگ بنای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این رویداد با عشق به اسلام توسط ملت ایران و الهام از عاشورا شکل گرفته است.

کعبی با اشاره به اینکه زیرساخت انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ماه ایجاد شد، خاطرنشان کرد: اکنون انقلاب اسلامی تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده و به طرف تمدن‌سازی حرکت می‌کند و توانسته در مقابل استکبار ایستادگی کند.

وی شکل‌گیری قیام پانزده خرداد را برپایه اسلام دانست و اظهار کرد: امام(ره) دست رژیم صهیونیستی را در امور کشور مشاهده کرد و فریاد برآورد.

فائزه هاشمی باید دادگاهی شود

IMG_2400kabiعضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکنون پس از ۲۷ سال از ارتحال امام(ره) مشاهده می‌کنیم برخی می‌خواهند بهاییت را در کشور زنده کنند و با آنها عکس می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و مردم حرکت مذکور را محکوم کردند، گفت: محکومیت به تنهایی کافی نیست و باید علیه آن خانم اعلام جرم شده و دادگاهی شود.

کعبی تبعیت مردم از روحانیت را از عنصرهای قیام ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ ذکر کرد و یادآور شد: قیام ۱۵ خرداد الهی بود و در آن عنصرهای مختلفی وجود داشت.

وی افزود: امام(ره) فرمود اساس اصلاح جهان قیام برای خدا و اساس بدبختی مسلمانان قیام برای منافع شخصی است و قیام برای منافع شخصی موجب شد رژیم صهیونیستی در فلسطین مستقر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری روش امام(ره) در مسیر ائمه(ع) و پیامبر(ص) را در راستای تحقق حاکمیت الله عنوان کرد.

وی تصریح کرد: عدالت اجتماعی، از بین بردن فقر و ایجاد رفاه و اجرای احکام اسلام و سبک زندگی براساس دین و پیشرفت و ترقی از جمله اهداف تحقق حاکمیت دین است.

کعبی دعوت به دین را نیازمند روشنگری توسط علما دانست و یادآور شد: قیام برای خدا، محور می‌خواهد و محور آن ولایت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ولایت و رهبری روح اسلام است، متذکر شد: ولایت به تنهایی کافی نیست و مردم باید در صحنه حاضر شوند.

وی افزود: اگر مردم در ۱۵ خرداد با قیام امام(ره) حرکت نمی‌کردند رژیم طاغوت امام(ره) را به شهادت می‌رساند.

جریانی می‌خواهند امت را از امام جدا کنند

IMG_2404kabiکعبی با بیان اینکه نصرت الهی در سایه حضور مردم در صحنه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: پیوند امت و امامت نهضت را پیش می‌برد و امروز جریانی می‌خواهد امت را از امام جدا کند و باید به‌هوش باشیم.

وی اظهار کرد: نقشه راه امروز و فردای انقلاب اسلامی، خط امام(ره) براساس تدوین مقام معظم رهبری است.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، اکنون اگر دقت نکنیم عده‌ای به نام خط امام(ره) علیه خط امام(ره) می‌خواهند انقلاب اسلامی را به استحاله بکشانند.

وی اضافه کرد: عده‌ای خود را مقرب‌تر از دیگران به امام(ره) می‌دانند و نام و اعتبار آنها با شخصیت امام(ره) رشد پیدا کرده است.

کعبی با تصریح بر اینکه خط امام(ره) دارای شاخصی مانند ولایت فقیه است، گفت: هر قرائتی از خط امام(ره) به غیر از قرائت ولی فقیه موجب استحاله انقلاب اسلامی می‌شود.

وی انحراف از خط امام(ره) را ناقص مطرح کردن و کتمان مواضع انقلابی امام(ره) دانست و متذکر شد: مکتب امام(ره) اسلام بود نه ملی‌گرایی و امام(ره) مواضع روشنی علیه لیبرال‌ها داشت و نسبت به کسانی که در مقابل اجرای فقه کوتاه می‌آمدند، کوتاه نمی‌آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری امام(ره) را مومن متعهد و انقلابی نامید و بیان کرد: عده‌ای در دهه نخست انقلاب مروج افکار امام(ره) بودند و امروز به صورت آشکار به مواضع امام(ره) جفا می‌کنند.

تحریف خط امام(ره) یکی از ریشه‌های فتنه است

وی یکی از شاخص‌های خط امام(ره) را میزان حال کنونی افراد عنوان کرد و افزود: یکی از ریشه‌های فتنه، تحریف خط امام(ره) است.

کعبی با بیان اینکه تفسیر به‌رأی فکر امام(ره) موجب ایجاد فاصله از خط امام می‌شود، ادامه داد: جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه خواسته دشمن است و موجب می‌شود تا ایران اسلامی استبدادزده شود.

به گفته وی، نغمه‌های شومی وجود دارد که می‌گویند نیازی به ولایت فقیه نیست و تلاش می‌کنند کشور را دو قطبی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسؤولان نظام باید از دستورهای رهبری به عنوان وظیفه اصلی، شرعی و قانونی تبعیت کنند.

رئیس جمهور قانون امر به معروف را قبول ندارد

IMG_2421وی با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس تصویب شده است، تصریح کرد: رئیس جمهور این قانون را ابلاغ نکرد اما رئیس مجلس آن را ابلاغ کرده است.

کعبی اضافه کرد: هفت وزیر عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند اما رئیس جمهور طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری اعلام کرد که آن را قبول ندارم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی ما به عنوان فلسفه انقلاب اسلامی، تحقق امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: یکی از مطالبات مجلس شورای اسلامی باید اجرای قانون امر به معروف باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آغاز اجرای امر به معروف و نهی از منکر از دستگاه‌های دولتی را ضرورت دانست و اظهار کرد: قداست‌زدایی و تخریب شخصیت امام(ره) نقشه دشمن برای تسلط بر کشور است.

وی شاخص‌های خط امام(ره) را براساس بیانات مقام معظم رهبری، حرکت در راستای اسلام ناب محمدی(ص) در برابر اسلام آمریکایی دانست.

کعبی در ادامه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای ساخت جامعه براساس اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی شاخص خط امام(ره) را جایگاه و نقش مردم در انقلاب اسلامی بیان کرد و یادآور شد: ریشه انقلاب ما صرفاً اسلام و اجرای فقه اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تولی و تبری به فکر امام(ره) از شاخص‌های خط امام (ره) است.

تبری از اصلاح‌طلبی آمریکایی

وی اصلاح‌طلبی درون نظام را مورد تأیید خواند و خاطرنشان کرد: از اصلاح‌طلبی آمریکایی تبری می‌جوییم.

کعبی تقوای امام(ره) را از شاخص‌های خط امام(ره) عنوان کرد و یادآور شد: امام(ره) وجه تمایزی بین اطرافیان و مردم قایل نبودند.

وی جهانی بودن نهضت و توجه به ملت‌های محروم را از شاخص‌های امام(ره) بیان کرد که توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.

tel final1

Share