در نشست خبری مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان شد:

عباسی: دستاورد ۴ ساله سایت نفتی خزر قطع تعداد زیادی درخت و نصب یک تابلو بود/لاهوتی: بی رحمی است که بگوییم برجام هیچ تاثیری نداشته/در گذشته مجبور بودیم به جزایر آفریقایی باج بدهیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مجمع نمایندگان استان گیلان با اصحاب رسانه با حضور آقایان مهرداد لاهوتی, محمدصادق حسنی, منوچهر جمالی , سیدکاظم دلخوش, جبار کوچکی نژاد, اسدالله عباسی, ذبیح نیکفر و حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری در سالن اجتماعات دیوان محاسبات گیلان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مجمع نمایندگان استان گیلان با اصحاب رسانه با حضور آقایان مهرداد لاهوتی, محمدصادق حسنی, منوچهر جمالی , سیدکاظم دلخوش, جبار کوچکی نژاد, اسدالله عباسی, ذبیح نیکفر و حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری در سالن اجتماعات دیوان محاسبات گیلان برگزار شد.(گزارش تصویری)

جمالی: تشکیل کارگروه برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی

photo_2016-06-10_21-12-02منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با بیان که محبت مردم رشت را هیچگاه فراموش نمی کند, اظهار کرد:امیدوارم بتوانم از تجریبات نمایندگان با سابقه استان بهره بگیرم.

جمالی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات گردشگری شهرستان رودبار به ۳۵ اثر گردشگری ثبت شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در رودبار ۲۲۰ اثر گردشگری شناسایی شده و اظهار امیدواری کرد تا با کمک دیگر نمایندگان استان شاهد رونق گردشگری باشیم.

وی بر ضورت تشکیل یک کارگروه های تخصصی برای بررسی وضعیت واحدهای صنعتی گیلان تاکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی نیمه فعال و خاموش باید شناسایی شوند تا راه حل های لازم برای حل معضلات آنها اتخاذ شود.

نماینده رودبار به سخنان رهبری در مورد اشتغال هم اشاره کرد و گفت: دغدغه ایشان دغدغه ی همه ی مردم است و باید همه در جهت حل مشکلات گام برداریم.

عباسی: دستاورد ۴ ساله سایت نفتی خزر قطع تعداد زیادی درخت و نصب یک تابلو بود

photo_2016-06-10_21-09-48نماینده شهرهای رودسر و املش در نشست خبری امروزی محرومیت های گیلان را پنهان خواند و با اشاره به تاریخ باشکوه گیلان گفت:گیلان هیچ گاه زیر سلطه خلفای عباسی و اموی نرفته و حتی به رهبری آل بویه بغداد را فتح کرده و در همانجا خلفا را ادب کرده و این افتخاری برای استان گیلان است.

اسدالله عباسی به وجود مردانی چون میرزا کوچک, آیت الله امینیان, شهید املاکی و آیت الله محمدی گیلانی اشاره کرد و گفت: چیزی از استعداد و توان کم نداریم.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از اقتصاد دریا گفت: به حمل و نقل بار یا مسافر توجهی نشده  و نسل برخی آبزیان دریایی منقرض شده است.

نماینده رودسر و املش ضمن قدردانی از زحمات استاندار گیلان خواستار دقت بیشتر در خصوص اجرای طرح ماهی در قفس شد و گفت: به دلیل وارداتی بودن تکنولوژی باید مراقب باشیم که خطراتی متوجه ما نشود.

عباسی با اشاره به کلنگ زنی سایت نفتی خزر توسط مهندس قاسمی وزیر وقت نفت و نیمه کاره ماندن ماندن آن گفت: قرار بود ۲۹۰ هکتار زمین به این سایت نفتی اختصاص داده شود اما به دلیل کم کاری استانداران سابق این کار صورت نگرفت و نتیجه این شده که طی ۴ سال دستاورد سایت نفتی خزر قطع تعداد زیادی درخت و نصب یک تابلو باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ورود گردشگر به گیلان گفت: از رامسر که می خواهید وارد گیلان شوید در آنجا به نام گلوگاه شرایطی ایجاد کرده اند که سرمایه گذار و مسافران جرات ورود به گیلان را نداشته باشند.

نیکفر: سازمان تحقیقات چای تاکنون چه کرده است؟

photo_2016-06-10_21-09-46ذبیح نیکفر نماینده لاهیجان و سیاهکل دغدغه مشترک مسئولان را حل مشکل اشتغال دانست و گفت: از پرداختن به صنایع دستی نباید غافل شویم و حمایت از کارآفرینان این عرصه راهکاری مناسبی در زمینه ایجاد اشتغال است.

وی با قدردانی از حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای از افزایش ۲۲ درصدی تولید چای در سال جاری خبر داد و گفت:  با تبدیل شدن سازمان تحقیقات چای به پژوهشکده چای، هیچ تحولی در این صنعت رخ نداده و مشخص نیست این پژوهشکده طی این سالها چه اقداماتی در راستای بهبود کیفیت و رفع مشکلات بوته چای انجام داده است

نیکفر به مشکلاتی هم که کارخانه سیمان دیلمان برای مردم منطقه بوجود آورد اشاره کرد و یادآور شد: باید برای بهبود راه های مواصلاتی اقداماتی صورت گیرد.

لاهوتی: بی رحمی است که بگوییم برجام هیچ تاثیری نداشته/در گذشته مجبور بودیم به جزائر آفریقایی باج بدهیم

 photo_2016-06-10_21-08-01مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود با اشاره به عقب ماندگی های استان در زمینه صنعت آن را مرتبط با برنامه های اول و دوم توسعه دانست و گفت: در حالیکه دیگر استان ها با دلارهای ۷ تومانی صنعت خود را رونق داده اند گیلان امروز باید با دلار ۴ هزار تومانی صنعتی شود.

وی با قبول برخی مشکلات به توفیقات به وجود آمده هم اشاره کرد و گفت:هم اکنون ۱۳۰۰ طرح گردشگری در حال انجام است و گیلان رتبه سوم در بخش صنعت کشور را داراست.

لاهوتی به قدم های مثبتی که در زمینه حمل و نقل برداشته شده اشاره کرد و یادآور شد: شهادت می دهم که استاندار مشغول تلاش است و اگرچه دولت سعی دارد تا پایان امسال راه آهن قزوین رشت را به اتمام برساند اما به نظر من نهایتا تا اواسط سال آینده پروژه راه آهن استان به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم لنگرود به موضوع برجام و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت:اگرچه هر فردی نقطه نظراتی دارد اما این بی رحمی است که بگوییم بعد از برجام هیچ گشایشی رخ نداده است. امروزه محدودیتی در صادرات نفت نداریم و این موضوع یکی از اثرات برجام است درحالیکه میزان صادرات نفت ایران بر اساس تحریم ها باید به کمتر از یک میلیون بشکه در روز می رسید.

photo_2016-06-10_21-12-06لاهوتی از برجام به عنوان یک فهم مشترک و تمرینی برای رسیدن به یک نتیجه بزرگ نام برد و تصریح کرد:امروز به راحتی پول ایران جابه جا می شود در صورتی که درگذشته به علت تحریم ها دولت مجبور بود به جزائر کوچک آفریقایی التماس کند و باج بدهد تا پول ایران را نقل و انتقال دهند و امثال بابک زنجانی ثمره همین تحریم بود چون دولت هیچ راهی به جز اعتماد به این افراد برای انتقال پول نداشت.

وی آمریکا را دشمن ایران دانست و گفت: باید با اندیشه با آمریکا مبارزه کنیم و یکی از راه های مبارزه گفتگوست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به رونق گرقتن بازار چای و ابریشم اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش تقاضا نوغان دار حاضر نشده به نرخ تضمینی محصول خود را به دولت بفروشد

لاهوتی افزود: در خصوص واردات برنج هم باید یکبار برای همیشه پرونده واردات بسته شود.

tel final1

Share