ظهور نیروهای توانمند حزب‌الله لبنان ثمره تلاش شهید چمران است

به گفته حبیبی، شهید چمران کسی بود که در حوزه دانشگاه‌ها پیوند بین علم و ایمان را ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن حبیبی با بیان اینکه نگاه و فهم سیاسی و ولایت‌مداری از  ویژگی شهید چمران بود، افزود: برای شهید چمران پست و مقام ارزش نداشت.شهید-مصطفی-چمران

مسؤول بسیج کارمندان گیلان با بیان اینکه جلوه‌های زندگی و لذات دنیوی برای شهید چمران ارزش نداشت، گفت: شهید چمران با موقعیتی که داشت می‌توانست با درخواست کشور آمریکا در همان جا به تحقیق و پژوهش بپردازد و زندگی مادی مرفهی داشته باشد اما او نسبت به لذات دنیوی بی‌توجه بود.

وی با بیان اینکه شهید چمران در دانشگاه ایالات متحده آمریکا جزو دانشجویان برتر در رشته فیزیک پلاسما بود، افزود: شهید مصطفی چمران از همان دوران نوجوانی فردی برجسته و بسیار خوش استعداد بود.

به گفته حبیبی، شهید چمران کسی بود که در حوزه دانشگاه‌ها پیوند بین علم و ایمان را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران در فعالیت‌های جهادی در کنار امام موسی صدر بود، گفت: امروز ظهور نیروهای توانمند حزب‌الله لبنان ثمره تلاش این مرد آسمانی است.

این مسؤول تصریح کرد: پس از آغاز جنگ تحمیلی در صورتی که بسیاری از نخبگان به بهانه تحصیل از کشور به خارج و کشورهای اروپایی رفتند اما این شهید بزرگوار به ایران برگشت و در کنار امام(ره) مسؤولیت‌های مختلفی از جمله وزیر دفاع را به‌عهده گرفت.

وی خودباوری و ایمان و تقوای والای شهید چمران را موجب کنار گذاشتن پست وزارت و بقیه مناصب دولتی عنوان کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: ویژگی و شخصیت شهید چمران می‌تواند بهترین الگوی مدیریتی کشور باشد و عمق تفکر جهادی و بسیجی در آن دیده می‌شود.

وی یادآور شد: امروز نسل جوان اساتید در دانشگاه‌ها باید از اخلاق عملی و سیره زندگی و جهاد علمی شهید چمران الگو بگیرند.

tel final1

Share