در نشست با اصحاب رسانه عنوان شد

طی سالهای ۹۲ و ۹۳ رشت ۱۵۰۰ میلیارد خسارت دید/از ادغام سازمان‌ها تا هزینه درمان همسر شهردار/ بغض قدیمی از یک تصمیم شورا که زحمات چندین ساله‌اش را زیر سوال برد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور عالی شهرداری رشت یکی از سخنرانان این نشست با بیان اینکه گیلان و رشت تا چند سال پیش در زمره ۵ استان برتر کشور قرار داشت اما اکنون جایگاه مناسبی ندارد گفت :طی سالهای ۹۲ و ۹۳ رشت ۱۵۰۰ میلیارد ضرر کرده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دومین نشست خبری شهردار رشت با اصحاب رسانه محمد پورناصرانی٬ شهردار منطقه یک،سمیه رستگار٬شهردار منطقه سه، محمدتقی عبدالهی عبداللهی شهردار منطقه پنج٬ مجتبی ماه پسند مدیر امور مالی شهرداری،مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار شهرداری ،نظری معاون مالی شهرداری، مختار جباری مشاور عالی،صدیقه ستاره شناس مدیر منابع انسانی، زینب فلک دوست مشاور امور بانوان شهردار و فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و روابط بین الملل حضور داشتند.(گزارش تصویری)

طی سالهای ۹۲ و ۹۳ رشت ۱۵۰۰ میلیارد ضرر کرد

IMG_2130جباری مشاور عالی شهرداری رشت یکی از سخنرانان این نشست با بیان اینکه گیلان و رشت تا چند سال پیش در زمره ۵ استان برتر کشور قرار داشت اما اکنون جایگاه مناسبی ندارد گفت :طی سالهای ۹۲ و ۹۳ رشت ۱۵۰۰ میلیارد ضرر کرده است.

وی به هویت ناخوانhی شهری حال حاضر رشت اشاره کرد و گفت: با نکاه علمی و عملگرایی شهردار رشت با اجرای طرح بازآفرینی تا سال ۹۸ رشت از سطح قابل قبولی برخوردار خواهد شد.

جباری تصریح کرد: واقعیت امر این است که امروز وظیفه تک تک ماست تا برای برون رفت از  شرایط فعلی تلاش کنیم.

مشاور عالی شهردار در پایان گفت: اگر روند اصلاح را در پیش نگیریم موجب ناخرسندی نسل آینده می شویم.پس کمک کنید تا شرمنده فرزندانمان نش,dl..

از ادغام سازمان ها تا هزینه درمان همسر شهردار

IMG_2104صدیقه ستاره شناس مدیر منابع انسانی شهرداری در مورد سازمان‌های ادغام شده شهرداری گفت:انحالالی در کار نبوده بلکه ادغام صورت گرفته و اساسنامه ها تدوین شده و منتظر ابلاغ شیوه نامه از وزارت کشور هستیم.

ستاره شناس همچنین در مورد دلایل جابحایی نیروها در زمان ثابت قدم گفت: ما با ستاد چاق و فربه و در مناطق شهرداری با ضعیف و ناکارآمد روبرو بودیم.

به گفته این مدیر شهری در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۴ نیروهای مرکز ۵۱۴ نفر بود. اما اکنون این نیروها به ۳۷۰ نفر رسیده است.

وی در ادامه در مورد بحث پاداش‌های تعیین شده برای مدیران شهرداری هم گفت: تا قبل از ثابت قدم نظام پاداش و حق مسئولیت وجود نداشت و ضمن اینکه هنوز هیچ پرداختی به افراد صورت نگرفته است.
ستاره شناس همچنین از افزایش درصد تخصص گرایی در انتصابات خبر داد و گفت: این درصد هم اکنون به ۸۰ درصد رسیده است.

ستاره شناس افزود: در سال ۹۳ برای ۷۸ کارشناس برای حضور در کارگروه‌های شهرداری ۸۱۵ میلیون تومان و برای ۳۶ نفر از مدیران ۶۵۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود اما در سال ۹۴ برای ۲۰۶ نفر از کارشناسان ۹۴۰ میلیون تومان و ۳۳ نفر از مدیران ۴۹۱ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر منابع انسانی شهرداری رشت درباره هزینه‌های درمان همسر شهردار رشت توضیح داد: در مورد پرداخت هزینه درمان همسر شهردار این کار کاملا در چارچوب قانون صورت گرفت و ۲ میلیون تومان آن بر اساس تعهدات بیمه‌ای برای جراحی سزارین ایشان پرداخت شد و همچنین دو میلیون تومان دیگر هم به صورت علی‌الحساب بر اساس جراحی‌های خاص به وی تعلق پیدا کرد.
ستاره شناس اضافه کرد: شهرداران باید در رشت سکونت داشته باشند و هم اکنون آقای ثابت قدم ساکن رشت هستند اما شهرداری برای ایشان منزلی تهیه نکرده و طبق قانون باید برای شهردار منزل مسکونی فراهم کند و از همین بابت نیز هم اکنون شهرداری ۴۹ میلیون تومان به شهردار رشت بدهکار است.

وی تصریح کرد: آقای ثابت قدم همچنین در خصوص هزینه سفر و فوق‌العاده روزانه و فوق‌العاده عمران مطالباتی از شهرداری دارد که دریافت نکرده است.

 بغض مدیر ارتباطات شهرداری رشت از تصمیم شوراIMG_2137

فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت هم در این نشست در خصوص اجلاس پیش روی شهر خلاق که با حضور دبیرکل یونسکور در پک برگزار می شود در حالیکه بغض گلویش را گرفته بود اظهار کرد: برای ثبت رشت به عنوان شهر خلاق دو سال از عمر خودم و خانواده ام را زدم و به همراه همکارانم تلاش کردم تا رشت به عضویت شهر خلاق جهان درآید.

وی با اشاره به ممانعت شورا برای سفر شهردار رشت به کشور چین گفت: شهردار رشت باید به عنوان یکی از شهرداران شهر خلاق در این نشست حضور پیدا می‌کرد. موضوعی که باعث افتخار کشور و شهر رشت بود اما شورا مانع این کار شد.

tel final1

Share