در نخستین جلسه کار گروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار عنوان شد

طرح آمایش سرزمینی در سه گام تهیه می‌شود/پیش بینی ۷۰۰ نقطه برای طرح سالم سازی دریا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معصومی اشکوری با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی در سه گام تهیه می شود گفت: نخستین گام شناسایی وضع موجود گیلان در تمام بخش ها سرزمینی است و گام دوم و سوم به ترتیب آینده نگری ، سیاست گذاری و پروژه های اجرایی و عمرانی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین جلسه کار گروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار در سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد.۱۳۹۳۱۰۰۵۰۰۳۰۲۱۹۱۵۴۳۶۶۹۹۴

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در ابتدای این نشست گفت: آمایش سرزمینی با توافق دستگاه‌های اجرایی این استان در ۲۴ تیرماه به پایان می‌رسد.

کیوان محمدی با بیان اینکه برنامه یک ماهه برای آمایش سرزمینی گیلان در نظر گرفته شده است گفت: تیر ماه امسال همایش یک روزه آمایش سرزمینی برای گیلان در رشت برگزار می‌شود که در این همایش همه دستگاههای دولتی ، فرمانداران و نمایندگان گیلان حضور دارند تا با توافق این همایش را به پایان برسانیم.

در ادامه این جلسه سید حسن معصومی اشکوری استاد دانشگاه و همکار آمایش سرزمینی در دانشگاه گیلان با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی در سه گام تهیه می شود گفت: نخستین گام شناسایی وضع موجود گیلان در تمام بخش ها سرزمینی است و گام دوم و سوم به ترتیب آینده نگری ، سیاست گذاری و پروژه های اجرایی و عمرانی است.

وی توان سنجی اکولوژی و زیست محیطی را از مهمترین نکات قابل توجه در آمایش سرزمینی دانست و اظهار کرد: چگونگی کاربری اراضی و ذخیره‌های زیست‌محیطی از ویژگی‌های طرح آمایش سرزمینی گیلان است و مدل اکولوژیکی جنگل‌ها، کشاورزی، مراتع و آبزی‌پروری از جمله پهنه‌بندی‌های آمایش سرزمینی استان ما است.

همکار آمایش سرزمینی در دانشگاه گیلان با بیان اینکه مطالعات جمعیت شناسی در گیلان انجام شده است, خاطرنشان کرد: با مطالعات جمعیت شناسی در گیلان نظام شهری در گیلان به صورت دقیق انجام شده است.

وی افزود: جانمایی گیلان در مسیر کریدورهای شرق‌ ـ غرب و شمال‌‌ ـ جنوب در آمایش سرزمینی این استان در نظر گرفته شده است.

دلخوش: پیش بینی ۷۰۰ نقطه برای اجرای طرح سالم سازی دریا

در ادامه این نشست سید کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نکات گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در آمایش سرزمینی باید یا شهرستانی نگاه کنیم یا چهار ضلع شمال و جنوب و شرق و غرب را و یا اینکه آمایش سرزمینی را در استان را تقسیم کنیم و با توجه به مسائل مختلف کشور در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی انجام دهیم.

دلخوش با توجه به اقدامات صورت گرفته در آمایش سرزمینی گیلان و توجه به پتاسیل دریا اظهار کرد: از رضوانشهر تا گلستان در ۷۰۰ نقطه طرح سالم سازی پیش بینی شده تا سرمایه گذار بتواند به این عرصه ورود کند و صنعت گردشگری در استان رونق پیدا کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی توجه به اینکه گیلان دارای  پتاسیل بالایی است گفت : در طرح آمایش سرزمینی هر چه که گیلان نیاز دارد در اختیار ما بگذارند تا ما بتوانیم با عنوان کردن خواسته های استان خود در مجلس آنچه که حق واقعی این استان است را مطالبه کرده و جایگاه گیلان را به مراتب عالی برسانیم.

tel final1

Share