شب‌ها رفتن به ساحل برای خانواده‌ها مشکل است/ حجاب نظم خود را در جامعه از دست داده است/مردم از روزه‌خواری علنی گله‌مند هستند/لزوم اقدام عملی آمران به معروف و ناهیان از منکر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده عصر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از قوانین پر بحث در مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از قوانین پر بحث در مجلس شورای اسلامی بود.jafar_5659

وی به وجود دغدغه‌هایی در بعضی از مواد قانون مذکور اشاره کرد و افزود: اگر در قانون مذکور دقت نشود می‌تواند منشأ بعضی از سوء استفاده‌ها شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طبق قانون جدید اگر مدیرکلی در جمع کارکنان خود بخواهد سخنانی داشته باشد و فردی تشخیص دهد نیاز است مدیر خود را امر به معروف کند، می‌تواند در آن جلسه انجام دهد و این امر نظم اداری را به‌هم می‌ریزد.

جعفرزاده با بیان اینکه در داخل کمیسیون و صحن علنی مجلس شورای اسلامی تلاش شد بخش بسیاری از ایرادهای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برطرف شود، تصریح کرد: امیدوارم تمام ما به نحوی عمل کنیم که آن‌چه در قانون اساسی آمده، اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: قانون مذکور به برخی از افراد این اجازه را می‌دهد اگر تشخیص دادند می‌توانند در حوزه مشاعات آپارتمان‌ها، بیمارستان‌ها و پارکینگ ساختمان‌ها ورود کنند و نیاز است در این زمینه مراقبت و دقت داشته باشیم تا مشکلاتی ایجاد نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هنوز از طرف دولت ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: قانون سقف زمانی دارد و رئیس مجلس شورای اسلامی می‌تواند قانون مذکور را ابلاغ کند.

جعفرزاده به حضور دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اشاره کرد و گفت: پس از تشکیل مجلس دهم دو نفر از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به ستاد مذکور معرفی می‌شوند.

مردم از روزه‌خواری علنی گله‌مند هستند

وی با بیان اینکه به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، یادآور شد: مردم از روزه‌خواری علنی گله‌مند هستند و نیاز است در این زمینه به پلیس کمک شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، موضوع ساحل دریا را یکی دیگر از دغدغه‌های مردم در تابستان خواند و اظهار کرد: نیاز است تدبیری برای ساحل دریا در گیلان اندیشیده شود زیرا شب‌ها رفتن به ساحل برای آنها که با خانواده هستند، بسیار مشکل است.

حجاب نظم خود را در جامعه از دست داده است

جعفرزاده با اشاره به اینکه حجاب نظم خود را در جامعه از دست داده است، بیان کرد: خیلی نمی‌شود به پیاده‌روها نگاه کرد و انسان باید سربه پایین حرکت کند و این وضعیت مناسبی نیست.

وی، خواستار اقدام عملی آمران به معروف و ناهیان از منکر در اجرای این فریضه شد و بیان کرد: قانون مذکور ابلاغ شده و بخش بسیاری از آمران به معروف و ناهیان از منکر واقعی حمایت شدند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: اگر احساس می‌شود نکته‌ای در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر لحاظ نشده، نمایندگان مردم در مجلس دهم تلاش می‌کنند این اصلاحات را انجام دهند.

Share