آن هم در سال اقتصاد مقاومتی

شبی یک و نیم میلیون تومان، هزینه اسکان نمایندگان در هتل استقلال!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در شرایطى که مردم در شرایط سخت اقتصادى هستند و کمتر از ده روز از فرمایش رهبرى در باب خود نظارتى و رعایت نمایندگان مجلس نگذشته است، هزینه هاى اقامت نمایندگان در هتل استقلال تهران و سایر هتل هاى مجلل شبى بیش از یک و نیم میلیون تومان به بیت المال تحمیل کردن، پاسخ مناسبى به فرمایشات رهبری و شرایط اقتصادى کشور و مردم نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک ،این روزها موضوع پرداختی های دولت در قالب فیش های حقوقی، یکی از جنجالی ترین بحث های روز میان مردم تبدیل شده است؛ موضوعی که مردم را نگران کرده شاید پرداخت حقوق بالا به مدیران نباشد و شاید دلیل دغدغه ایجاد شده در جامعه، موضوع بی عدالتی هایی است که از سوی مدیران بر مردم تحمیل می شود.

۰۷۱۲۱۲۱۳۴۲۰۷۱۸۳۱۱_image_7تبعیض در میزان پرداختی ها موضوعی نیست که مربوط به روزهای اخیر بوده باشد. در سال های گذشته نیز هر از گاهی زمزمه هایی از میزان دریافتی های برخی مدیران یا ریخت و پاش های اضافی در بعضی از ارگان های دولتی در گوشه و کنار به گوش می رسد، ولی در چند روز گذشته، با علنی شدن فیش های حقوقی، این موضوع بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها افتاد.

هر چند نهادهای مختلف از جمله ریاست جمهوری و شخص خود روحانی، دستور توقف این میزان پرداختی ها را صادر کرده است، گویا اراده قوی برای انجام این کار نیست و از سوی دیگر، راه های گریز از این مسأله آنقدر زیاد است که هر مدیری به راحتی می تواند از زیر آن خارج شود.

شاید یکی از دلایلی که باعث شد، مردم در انتخابات مجلس دهم این گونه وارد صحنه شوند و رأی به تغییر ۷۵ درصدی نمایندگان مجلس دهند، پاسخی به این تبعیضات بود، به طوری که تکانه‌های رأی مردم در انتخابات مجلس زلزله‌وار باعث شد، ۲۱۷ کرسی سبز پارلمان با نمایندگان سابق خداحافظی کنند، تا مجلس دهم نمایندگانی جدید را به خود ببینید.

البته باید گفت که این مجلس یکی از اولین نهادهایی بود که به این موضوع ورود کرد و موضوع فیش های حقوقی و برخی ریخت و پاش های دولتی را پیگیری می کند، ولی در این میان باید گفت، خود نمایندگان مجلس نیز سابقه خوبی در محافظت از بیت المال ندارند.

مردمی که در انتخابات شرکت کردند، انتظار داشتند تا نمایندهای آنها متمایز از نمایندگان مجلس نهم بوده و بیشتر به فکر حل مشکلات معیشتی موکلان خود باشند؛ اما اکنون با شروع مجلس به نظر می رسد که بسیاری از این آرزوها به سراب تبدیل شده است و با اینکه نماینده ها در زبان، قول رفع تبعیض می دهند، خود به خیل جمعیت پولدارها و پردرآمد ها پیوسته اند.

در حالی که برخی، نمایندگان در مجلس به فکر ارائه طرح یک فوریتی برای تعیین سقف دریافتی هستند، شنیده ها نشان می دهد که مجلس شوای اسلامی برخی از نمایندگان تازه وارد را به همراه خانواده آنها در بعضی از هتل های مجلل تهران با هزینه ای حدود شبی یک و نیم میلیون تومان اقامت داده است.

یکی از نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع اظهار داشت: هنوز تکلیف اسکان نمایندگان تازه وارد به مجلس را مشخص نکرده است. به همین منظور، نمایندگان در برخی از هتل های پنج ستاره از جمله هتل استقلال اسکان داده شده اند. به گفته این نماینده، هزینه هر شب اقامت برای این افراد به همراه خانواده، بیش از یک و نیم میلون تومان هزینه روی دست مجلس می گذارد.

در شرایطى که مردم در شرایط سخت اقتصادى زندگی می کنند و کمتر از ده روز از فرمایش رهبرى در باب خود نظارتى و رعایت نمایندگان مجلس نگذشته است، هزینه هاى اقامت نمایندگان در هتل استقلال تهران و سایر هتل هاى مجلل، شبى بیش از یک و نیم میلیون تومان به بیت المال تحمیل کردن پاسخ مناسبى به فرمایش های رهبری و شرایط اقتصادى کشور و مردم نبود.

به نظر می رسد، نماینده اى که از هم اکنون از صرفه جویى و منش مردمى فاصله می گیرد، برگشت وى از این حالت، کار راحتى نخواهد بود. از سوی دیگر، این اقدام مجلس بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی مغایر با شرایط موجود کشور است و هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، به هیچ عنوان امکان بازگشت به بیت المال را ندارد.

tel final1

Share