تودیع و معارفه شهردار شفت برگزار شد

سکان شهر بحران زده شفت به احمدی رسید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار جدید شفت گفت: شهرداری وظایفی دارد و من در بررسی میدانی از سطح شهر شفت دریافتم که کل مشکلات این شهر حول سه محور است.در گفتگو با مردم دریافتم که مردم به شورا و شهرداری اعتماد ندارند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه حسین احمدی شهردار جدید شفت با حضور ساحره میرسیدی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان , حسین علی خدایگانی ریاست شورای استان, فرماندار و امام جمعه شفت و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات مدرسه شهید بهشتی  شهرستان شفت برگزار شد.

به گزارش خبرتگار دیارمیرزا از شفت, در ابتدای این مراسم بهروز جلیلی نائب رئیس شورای اسلامی شفت ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان استانی گفت: در شورای دوره چهارم شاهد احداث پل جهاد ، نصب نرده پیاده رو، تکمیل پلهای سطح شهرphoto_2016-06-17_17-05-54، اسفالت خیابانها،شن ریزی کوچه ها و معابر شهر ، رنگ آمیزی ،تهیه نقشه جمع آوری ابهای سطحی ،پرداخت بدهی سنوات گذشته پیمانکاران ،کارهای فرهنگی متعدد بودیم و این مجموعه عملکرد ناشی از بودجه و منابع مالی شهرداری بوده است.

جلیلی به مرتفع شدن مشکلات در بخش راه و شهرسازی و ب و فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه و بهره برداری از آب شرب در کوچه خوش سیرت که بیش از ۲۵۰ خانوار سالیان طولانی محروم از آب شرب سالم بودند از دیگر اقدامات بوده است.

وی اظهار کرد: افت فشار برق  مردم شهر شفت را طی این سالها رنج می داد و خاموشی سطح شهر را فراگرفته بود و  موانعی که باعث رکود شهری شفت می شد با همکاری فرماندار و سایر دستگاه ها مرتفع شد و ما توانستیم به برخی از عده های خود عمل کنیم.

 جلیلی با اشاره به اینکه شوراها به اندازه توان مالی شهرداری اقداماتی را انجام دادند گفت: از سال اول شروع کار شورای چهارم و از منابع مالی در سال ۹۴ از بودجه عمرانی ۵۹۰ میلیون تومان فقط ۵۵ میلیون تومان به شهرداری اختصاص داده شده و ما بیش از این مبلغ کار کردیم.

وی از یحیی زاده سرپرست شهرداری شفت تقدیر کرد و با تبریک به شهردار جدید اظهار کرد: امیدواریم در سایه مدیریت و توانمندی ایشان مشکلات شهر شفت بر طرف و خدمات بهتری ارائه شود.

مطالبات مردم را شناسایی کنید

photo_2016-06-17_17-05-23 فرماندار شفت در مراسم معارفه شهردار جدید شفت استیفای حقوق حقه شهروندان را یکی از اصول عرفی و قانونی دانست.

یونس محمودی  ضمن تقدیر از حضور مسئولان استانی گفت: با توجه به اظهارات عضو شورای شهر این رهاورد بر اساس توان و امکانات شهرستان بوده و محصول تعامل و هم افزایی مدیران و دستگاهای اجرایی شهرستان است.

فرماندار شفت گفت: تحقق سیاست فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی را در سایه حذف هر گونه افراط گری دانست و گفت: تدبیر, عقلانیت,انسانیت و اسلامیت از ویژگی های دولت تدبیر و امید روحانی است.

 وی  به رویکرد دولت تدبیر و امید در تثبیت نرخها و کاهش نرخ تورم, اجرای طرح جامع نظام سلامت, کاهش واردات و پیشگیری از افزایش بی رویه نرخ دلار اشاره و تصریح کرد: ارامش و نشاط در سایه عقلانیت تفکر دولت بوده است.

محمودی گفت: شورای شهر ضمن احترام به جایگاه مدیریت از هر گونه تزلزل در حوزه مدیریت شهری اجتناب کنند .

 وی خطاب به اعضای شورای شهر شفت گفت: از هر گونه تغییر در ساختار ,تصمیم سازی و تصمیم گیری عجولانه که منجر به بی ثباتی مدیریت شهری می شود پرهیز کنید تا خدای نکرده اعتماد شهروندان را از دست ندهیم.

فرماندار شفت از اعضای شورا خواست تا با حفظ حرمت شهروندان به زیر ساختهای شهری توجه داشته باشند.

وی همچنین خواستار توسعه آب و فاضلاب شهری ,ایجاد تصفیه خانه, توسعه خیابانها و میادین و تشکیل کار گروه نام گذاری و احیای مطالبات حقوق شهروندی شد و گفت: ساماندهی ناوگان حوزه شهری و تاکسی شهر و تاکسی بیسیم و از همه مهمتر توجه به مقوله پسماند که جزو خطوط قرمز دولت تدبیر و امید است  باید توجه ویژه ای شود.

محمودی از شهردار جدید خواست تا مطالبات مردم را شناسایی و اولویت بندی کند و با اعضای شورا تعامل داشته باشد.

فرماندار شفت از زحمات یحیی زاده سر پرست شهرداری شفت قدردانی کرد و گفت:از هر طرحی که در راستای احقاق حقوق شهروندی باشد دفاع می کنم.

امام جمعه شهرستان شفت خواستار رعایت موازین شرعی و اسلامی در ساختار شهری شد و گفت:شهردار جدید کار زیادی برای انجام دادن دارد.

امام جمعه شفت تاکید کرد: مردم در آینده از با دیدن وضعیت شهر می فهمند که بر اساس اصول کار شده است یا نه.

عملکرد شهرداری شفت در حوزه پسماند ضعیف است

photo_2016-06-17_17-05-43میرسیدی مدیر کل امور شهر و شوراهای استانداری از استان گیلان به عنوان سومین استان متراکم کشور بعد از تهران و البرز نام برد و گفت: با ۵۲ شهر جزء ۸ استان اول کشور هستیم و۴۲ شهر گیلان جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر دارند ۱۰ شهر نیز بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت داشته و دو شهر استان گیلان بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .

 مدیر کل امور شهر و شورای استانداری گیلان به سخنان عضو شورای شهر شفت در خصوص عملکرد شوراو شهرداری اشاره کرد و افزود: ۵۳ درصد از عملکرد بودجه ای این شهر از محل مساعدت دولتی بوده است.

 وی بر تعامل و همدلی شورا و شهرداری تاکید کرد و افزود: فرماندار این شهر در کنار شماست پس تعاملات را ازفایش دهید تا مردم ضرر نکنند.

 میر سیدی گفت: باید ببینید استراتژی شما برای این شهر چیست! آیا شهر شفت یک شهر گردشگری است؟ یا شهر پیاده محور است.
وی تصریح کرد؛ شهرداری باید به منابع درآمدی پایدار دست پیدا کند و با درآمد روزمره نمی شود شهر را ساخت و جوابگوی اعتماد مردم شد.

میرسیدی اظهار داشت: مطالبات مردم از شوراها و شهرداری ها زیاد نیست و مردم می پذیرند که هر چه در توان داریم کار کردیم.

 وی اولین گام شهردار شفت تامین منابع درآمدی پایدار خواند و گفت: جناب احمدی دست یابی به منابع پایدار را مبنای شهر قرار دهد تا اعتماد مردم جذب شود .

مدیر کل امور شهر و شورای اسلامی استانداری گیلان تصریح کرد: اگر شهردار و مجموعه مدیریت شهری تعامل و بستر سازی نداشته باشند موفق نخواهد بود. برنامه ریزی ۵ ساله مدون از دیگر موکلفات شهرداران است.

 وی بیشترین حجم مشکلات در شهرداریها را نبود ساختار منظم خواند.

 وی به حوزه پسماند اشاره و افزود: شهرداری شفت در مقوله پسماند موفق نبوده و از ۵۲ حوزه شهری استان جزء دو شهر ناموفق در حوزه جمع آوری پسمانده است.

 میرسیدی نداشتن فضای عبور و مرور برای معلولان را بعد از ۳۷ سال  پسندیده ندانست و گفت: جایز نیست که امکان عبور و مرور برای معلولان نداشته باشیم.

شورا باید جلسات خود را علنی برگزار کند

حسنیعلی خدایگانی ریاست شورای عالی استان گیلان ضمن تقدیر از اعضای شورای شفت در انتخاب شهردار گفت: تا امروز اعضای شورای شهر  شفت نتوانستند جایگاه شورا را در شهر زیبای شفت به جایگاه واقعی خود برساند.

وی تاکید کرد: مردم شوراها را برای صحبت در رسانه ها انتخاب نکردند بلکه باید جلسات علنی و با حضور مردم حل و فصل شود.

 وی تاکید کرد: شورا ها چیز پنهانی ندارند و هم اکنون جلسات شورای شهر شفت در شان مردم این شهر نیست و شهردار جدید باید متناسب با شانیت مردم و گذشته شفت این نگاه را تغییر دهد.  .

خدایگانی گفت: در شان شهر نیست که در شورا به کسی اتهام دزد بودن بزنند و همه چیز باید در مراجع قانونی حل و فصل شود.

رئیس شورای اسلامی استان گیلان خواستار حفظ حرمت اعضای شوراها و نیز رعایت شان مردم شد و گفت: نیاز نیست درگیر شویم و باید از عزل و نصب مکرر شهردار پرهیز کنیم.

وی شهرداری ها را فاقد منابع درآمدی پایدار خواند و گفت: با این محدود درآمدها ساخت و ساز مقدور نیست و باید تدبیری شود.

مشکلات شفت در سه چیز است/ مردم به ما اعتماد ندارند

photo_2016-06-17_17-05-05حسین احمدی شهردار جدید شفت در این مراسم گفت: شهرداری وظایفی دارد و من در بررسی میدانی از سطح شهر شفت دریافتم که کل مشکلات این شهر حول سه محور است.

 وی اولین محور مشکل شفت را از دست دادن بزرگترین سرمایه شهرداری یعنی اعتماد مردم خواند و گفت: هیچ منابع مالی نمی تواند بی اعتمادی مردم را جبران کند و در گفتگو با مردم و گوش دادن به درد و دلهای آنها دریافتم که مردم به شورا و شهرداری اعتماد ندارند.

 وی مسئله بعدی را تبعیض خواند و گفت: مردم این شهر نگران تبعیض ها بودند و من تبعیض قائل نخواهم شد و همه را به یک چشم می بینم.

شهردار شفت از باز بودن درهای شهرداری به روی مردم خبر داد و گفت: مردم سرمایه بزرگ ما هستند. باید شهرداری از مردم و برای مردم باشد.

وی از ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای شهر شفت خبر داد و افزود: اولین درامد پایداری که برای شهر شفت مد نظر من هست بازار احشام در این شهر است و مسئله دیگر ارتقاء واحدهای شهرداری است.

احمدی با اشاره به وضعیت نابسمان آتش نشانی شفت گفت: در این واحد سه دستگاه وجود دارد که دو دستگاه غیر قابل استفاده است و با دو پرسنل اداره می شود که اگر یکی از آنها به ماموریت بروند کسی نیست که پاسخگوی تماس های مردمی باشد!

 احمدی اصلاح توان پرسنلی شهرداری شفت را خواستار شد و گفت: شهرداری کارگر فضای سبز ندارد .

وی از برگزاری جلساتی با بازاریان شفت, مردم, مسئولان و اصحاب رسانه خبر داد و گفت: در سایه همدلی و تعامل باید در پیشرفت شهر گام برداریم.

به گزارش دیارمیرزا در پایان این مراسم از یحیی زاده سرپرست شهرداری شفت تقدیر شد.


tel final1

Share