عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار:

سوز شلاق را به زخم کارگران نزنیم/جامعه کارگری از صدور حکم شلاق برای کارگران جریحه دار شده است/در شان نظام نیست که کارگران به این شکل مجازات شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصلانی با اشاره به حادثه شلاق خوردن کارگران معدن طلای آق دره اظهار کرد: در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که کارگرانی که برای نظام و این مملکت زحمت کشیده‌اند به این شکل مجازات شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا, عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار با بیان اینکه جامعه کارگری از صدور حکم شلاق برای کارگرانی که پیگیر مسایل صنفی خود بودند جریحه دار شده است، گفت: شایسته نیست به جای آنکه مرهم زخم‌های ضعیف‌ترین قشر جامعه باشیم، سوز شلاق را به زخم‌های آنها اضافه کنیم.شلاق-خوردن-کارگران

علی اصلانی با اشاره به حادثه شلاق خوردن کارگران معدن طلای آق دره اظهار کرد: در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که کارگرانی که برای نظام و این مملکت زحمت کشیده‌اند به این شکل مجازات شوند.

وی با بیان اینکه در قانون موارد تعزیراتی برای کارگران و کارفرمایان پیش بینی شده است، افزود: به هیچ وجه موافق اغتشاش نیستیم و معتقدیم که مسایل کارگری باید از دریچه قانون و از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

اصلانی با انتقاد از رای صادره برای کارگران گفت: قاضی دادگاه می توانست مصلحت اندیشی کند و شرایط اقتصاد کشور و وضع زندگی کارگران معترض را با حداقل حقوق در نظر بگیرد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان هر دو باید در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: شرایط اقتصاد به گونه‌ای است که هم کارگران و هم کارفرمایان هر دو تحت فشارند اما هیچ انسانی با بی حرمتی موافق نیست و نباید با برخی رفتارها جامعه کارگری را جریحه‌دار کرد.

وی با اشاره به مانور شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی روی این موضوع اظهار کرد: نمایندگان گروههای کارگری و کارگری به زودی عازم سازمان جهانی کار خواهند شد و احتمال بررسی این موضوع در آنجا وجود دارد اما قطعا چنین مساله‌ای برای وجهه کشورمان خوب نیست و امیدواریم که تکرار چنین حوادث تلخی را شاهد نباشیم.

دی ماه سال ۱۳۹۳ یکی از شرکت‌های پیمانکار اصلی معدن طلای آق‌ دره ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی این معدن را به دلیل تمام شدن مدت قرارداد کاریشان تعدیل کرد که در اعتراض به این اقدام کارفرما، تجمع گسترده‌ای از سوی کارگران اخراجی در مقابل نگهبانی معدن صورت گرفت که در نتیجه برخورد عوامل نگهبانی با معترضان، یکی از کارگران که تحت فشار روحی وارده شده قرار داشت در اعتراض به از دست دادن شغل خود اقدام به خودکشی کرد. در آن زمان دستگاه قضایی با شکایت کارفرما به اتهام ایجاد اغتشاش علیه حدود ۱۷ نفر از کارگران اعلام جرم کرد.
tel final1

Share