استاندار گیلان در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر سلامت و امنیت کشور اظهار کرد:

سلامت و امنیت کشور وابسته مبارزه با مواد مخدر است/برخی خانواده‌ها به بهانه آزادی جوانان را رها کرده‌اند/وجود حدود ۵۰ هزار معتاد در گیلان نگران کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر سلامت و امنیت کشور را وابسته به مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: برای مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز باید از ظرفیت همه مردم و نهادهای اجتماعی بهره گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی در این همایش که به منظور تجلیل از دستگاه‌های برتر و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان سرافراز عرصه مبارزه با مواد مخدر استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد این روز را فرصت مغتنمی جهت قدردانی از زحمات دست اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر و علی الخصوص شهدای این عرصه دانست و با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده حاکی از تلا‌ش‌های خوب همه دست اندرکاران عرصه مبارزه با مواد مخدر است افزود: این تلاش‌های ارزنده موجب گردید که در طی یک سال گذشته رشد خوبی را در امر مبارزه با این بلای خانمان سوز شاهد باشیم.

IMG_8201استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۱۰ میلیون قاچاقچی حرفه‌ای در جهان  افزود: میزان حجم مبادلات پولی در این بخش در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار است.

نجفی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از مبارزه با این پدیده شوم به عنوان جهاد یاد کردند افزود : جهادی که پیشرفت کشور و رهایی از توطئه های استعمار را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه به دلیل اهمیت این موضوع ریاست امنیت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین وقت خود را به این بخش اختصاص می‌دهد افزود: چنانچه برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در امر مبارزه با مواد مخدر نداشته باشیم مطمئناً با آسیب‌های جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر نقش اصلی در وقوع تمامی جرائم دارد افزود : ۷۰ درصد از زندانیان به نحوی با مواد مخدر ارتباط دارند.

نجفی ۵۵ درصد از طلاق‌ها را مرتبط با مواد مخدر دانست و افزود: این آمارها نشان می‌دهد که مواد مخدر در تمامی ابعاد اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه تأثیرگذار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سلامت و امنیت کشور وابسته به مبارزه با مواد مخدر است افزود: حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کنار نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی و مدیران اجرایی نشان از اهتمام جدی مجموعه استان و کشور در مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز است.

وی بر ضرورت اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و مشارکت همه آحاد ملت تأکید کرد و افزود: از این رو در ابلاغ اولویت‌های امسال ستاد، سلامت و امنیت مردم یکی از برجسته‌ترین مسائل مورد توجه رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

نجفی از وجود حدود ۵۰ هزار معتاد درگیر معضل اعتیاد و مواد مخدر در گیلان خبر داد و افزود: می‌طلبد که همه آحاد جامعه در این مبارزه مقدس مشارکت داشته و ضمن کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم به خود، خانواده و جامعه را از لوث این ناهنجاری مصون دارند.

وی افزود: سهم گیلان نسبت به جمعیت آن در این بخش قابل ملاحظه و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه بر ما تکلیف است زمینه مبارزه با مواد مخدر را در استان قوی‌تر کنیم تا دست‌اندرکاران این بخش بتوانند موفق‌تر عمل کنند افزود : به جهت مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر مبارزه با مواد مخدر باید بخش‌های فرهنگی و دانشگاهی را فعالتر و جلسات آموزشی لازم در این خصوص برگزار شود.

نجفی بر ضرورت برگزاری آموزش‌های فراگیر در این بخش در جامعه تأکید کرد و افزود: هنگامی که به بخش‌های مختلف جرایم ورود می‌کنیم مشاهده می‌شود که دشمن نوجوانان و جوانان کشورمان را نشانه رفته است.

وی نقش خانوده‌ها را در پیشگیری فرزندانشان از این ناهنجاری مهم دانست و افزود: این حداقل وظایف خانواده‌هاست که بدانند فرزندانشان با چه افرادی معاشرت داشته و وقت خود را در کجاها سپری می کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه متأسفانه خانواده ها در سال‌های اخیر به جهت پذیرش آن که جوان باید آزاد باشد و خودش درک کند، جوان را رها می‌کنند افزود : ما هم اعتقاد داریم که جوانان باید آزادانه بیاندیشند اما این در زمانی است که هزاران عوامل فساد و فقر و اعتیاد از سوی دشمنان در جامعه رخنه پیدا نکرده باشد تا جوانان ما را از مسیر اصلی بدور کنند با این شرایط چگونه می‌توانیم جوان را آزاد بگذاریم.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود خواستار نظارت مدبرانه و هدایت‌گونه فرزندان از سوی خانواده‌ها شد.

وی برخورد با قاچاقچیان، توزیع کنندگان و کنترل راه‌های مواصلاتی و مکانیزه کردن بازرسیها را از جمله برنامه‌های کوتاه مدت استان در راستای مبارزه با مواد مخدر برشمرد و خواستار حضور فعالانه تمامی اعضای شورا و سازمان‌های مردم نهاد در این امر شد.

در ابتدای این نشست شاهکویی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سردار میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در امر مبارزه با مواد مخدر در استان پرداختند.

همچنین در این همایش از دستگاه‌های برتر و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان سرافراز عرصه مبارزه با مواد مخدر استان با اهداء لوح قدردانی شد.

tel final1

Share