فقط ۲ سریال جدید روی آنتن می‌رود

سریال‌های ماه مبارک سیما به یورو ۲۰۱۶ گل می‌زنند؟!/ از «برادر» تا «پادری»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ماه رمضان در همه این سال‌ها مجالی بوده است برای ایرانیان که در کنار رسیدن به عبادات ویژه این ماه، ایام فراغت پس از افطار تا سحر خود را با تماشای سریال‌هایی پر کننده که ویژه این ماه تولید شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از مشرق, ماه رمضان در همه این سال‌ها مجالی بوده است برای ایرانیان که در کنار رسیدن به عبادات ویژه این ماه، ایام فراغت پس از افطار تا سحر خود را با تماشای سریال‌هایی پر کننده که ویژه این ماه تولید شده‌اند.
تولید سریال‌هایی مناسبتی رمضان سال‌هاست به عنوان یکی از برنامه‌هایی که تقریباً از ابتدای سال مدیران رسانه ملی برای اجرای آن‌ها فکر می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است. تولید سریال‌ها نیز عملاً برای ۲ ایام صورت می‌گیرد،‌ یکی سریال‌هایی که در تمام مدت ماه رمضان روی آنتن می‌روند و دیگر مینی سریال‌هایی که برای نمایش در لیالی قدر و شب‌های عزاداری شهادت امام علی(علیه السلام) تولید می‌شوند. در بین این سریال‌ها عموماً یک سریال طنز قرار داده می‌شود.

*فقط ۲ سریال جدید روی آنتن می‌رود

رمضان امسال اما فقط ۲ سریال از رسانه ملی روی آنتن می‌رود. دلیل اصلی این موضوع مقارن بودن ماه رمضان امسال با برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ است، جام ملت‌ها از ۲۱ خرداد ماه که برابر با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان است آغاز شده و تا ۲۰ تیر یعنی چند روز بعد از اتمام ماه رمضان ادامه می‌یابد. به گزارش صبح نو، بدیهی است که همزمانی پخش مسابقات فوتبال با سریال‌ها باعث از کانون توجه خارج شدن سریال‌ها می‌شد و در تصمیمی هوشمندانه، مدیران رسانه ملی تصمیم گرفتند امسال فقط ۲ سریال را برای روی آنتن رفتن تولید کنند. البته در این تصمیم‌گیری وضعیت مالی ماه‌های اخیر رسانه ملی که امکان تولیدات بیشتر از آنها گرفت هم به اندازه خود نقش داشته است. در میان ۲ سریال اصلی ماه رمضان که بناست از شبکه‌های نخست و دوم روی آنتن بروند تا اینجا پخش سریال «برادر» قطعی شده است.

baradar

*تقابل پدر – فرزند در شبکه اول

«برادر» تازه‌ترین کار آقای جواد افشار،‌ کارگردانی است که پیش‌تر سریال صد قسمتی «کیمیا» را از او دیده بودیم؛ سریالی که به دلیل کش‌دار بودن بیش از حد و البته ضعف‌هایی که در طراحی صحنه و چهره‌پردازی داشت با نقد مواجه شد.

«برادر» افشار سریال جدی تلویزیون در ماه رمضان است. خط داستانی سریال تقابل آدم‌های نیک و بد را پیش رو می‌گذارد؛ «حاج کاظم پهلوان» مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه نگار پر جنب و جوش است علیه واردات قاچاق برنج‌های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و همین موضوع به وقوع ماجراهایی منجر می‌‌شود که …

خط داستانی سریال رگه‌هایی شبیه به سریال «میوه ممنوعه» حسن فتحی را دارد؛ البته نه از منظر خط کلی داستان که از منظر تقابل پدر – فرزندی که در سریال وجود دارد. در میوه ممنوعه هم بخشی از درام بر عهده تقابلاتی گذاشته شده بود که میان یک مرد متنفذ در عرصه تجارت (با بازی علی نصیریان) با فرزند ناخلفی شکل می‌گرفت (با بازی امیر جعفری) که به هر چیزی فکر می‌کرد جز آبروی پدر و البته که همین تقابلات بود که وقتی در برابر رفتار متعارض پدر در عشق به دختری قرار می‌گرفت، درام را به اوج می‌رساند.

آقایان و خانم‌ها حسین یاری،‌ پوریا پورسرخ،‌ حسن پورشیرازی، کاوه خداشناس، قدرت الله صالحی، سیدمهرداد ضیایی، مجید واشقانی، سیهلا رضوی، رضا توکلی، سوگل طهماسبی، مژگان بیات، بهنام قربانی، محمد رسول صفری، پوراندخت مهیمن، علیرضا درویش زاده، امیر منصور فلاح، محمد جواد طاهری، افسانه تهرانچی، سمیرا مهدوی شکیبا، مهرداد ایل بیگی و زهرا فراهانی بازیگران این سریال‌اند.

۱۶۷۴۵۲۶_۲۶۱

*امتداد ماجراهای قالیشویی مشتاق در شبکه دو

سریال کمدی رسانه ملی در ماه رمضان به احتمال زیاد سریال «پادری» یا «دودکش۲»‌ است که توسط آقای محمدحسین لطیفی ساخته شده است و از شبکه دوم روی آنتن خواهد رفت. این سریال فصل دوم سریال «دودکش» است که با همان ترکیب اصلی بازیگران فصل نخست ساخته شده و البته پیش‌تر بنا بود در نوروز از رسانه ملی روی آنتن برود که این برنامه محقق نشد.

مرکز اتفاقات «پادری» باز هم قالیشویی به نام «فیروز» است. فیروز این بار قالیشویی‌اش تعطیل شده است ولی به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق،‌ سعی می‌کند با اجازه یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد.

او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبه‌روست، مانند فصل اول درگیری‌هایی را هم با بستگانش تجربه می‌کند. آقایان و خانم‌ها جمشید مشایخی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، مجید یاسر،‌ ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و زینب فلاحت پیشه بازیگران اصلی سریال «پادری» اند.

* شب‌های قدر با «کشیک قلب»

شب‌های قدر مخاطبان رسانه ملی مینی سریال پنج قسمتی «کشیک قلب» را خواهند دید. این مینی سریال را آقای حسین مهکام کارگردانی کرده و بازیگرانی چون آقایان و خانم‌ها محسن کیانی، رحیم نوروزی، علی استادی، لیندا کیانی، نگین معتضدی، آتیلا پسیانی، کاظم هژیرآزاد و بهاره رهنما در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«کشیک قلب» درباره پزشکی است که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با یک بیمار عجیب مواجه می‌شود. مهکام کارگردان این فیلم پیش‌تر نگارش فیلمنامه آثاری سینمایی مانند «گهواره‌ای برای مادر» و «برف» و کارگردانی یک فیلم کم مخاطب به نام «آزادی مشروط» را در کارنامه دارد.

tel final1

Share