معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان

گلایه شعبانپور از ساخت‌وساز غیرمجاز /در مدیریت شهری انحراف بسیاری داریم/افزایش متوسط طبقات ساختمان‌ها گلسار را به حد انفجار می‌رساند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به وجود انحراف در مدیریت شهری این استان اشاره کرد و گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز در ساحل، جنگل و کوهستان‌های گیلان بیداد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،حجت شعبانپور عصر امروز جمع پیمانکاران پروژه‌های عمرانی گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته در شاخص‌های راه، راه روستایی و آب روستایی ارتقا داشتیم، اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های مذکور با بهره‌مندی از پیمانکاران تحقق پیدا کرده است.

shaban016-02-10_17-21-23وی با قدردانی از تلاش پیمانکاران در توسعه گیلان، افزود: مرجعیت نظام فنی و اجرایی توسط تشکل‌های حرفه‌ای در کشور مغفول مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه از مرجعیت نظام فنی و اجرایی فاصله گرفتیم، تصریح کرد: اکنون به صنف نزدیک شدیم و این روند باید مهندسی دوباره شود.

شعبانپور به مساحت ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتری گیلان اشاره کرد و گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز در ساحل، جنگل و کوهستان‌های گیلان بیداد می‌کند.

وی با تأکید براینکه در مدیریت شهری انحراف بسیاری داریم، بیان کرد: شهرداری‌ها با تراکم‌فروشی به‌دنبال تامین منابع مالی هستند و این امر با رسالت مهندسان مطابقت ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، متوسط ساخت‌وساز طبقات در منطقه گلسار رشت را ۲.۴ طبقه دانست و خاطرنشان کرد: به‌دنبال افزایش متوسط طبقات ساختمان‌های منطقه مذکور به ۴.۵ طبقه هستند و این روند گلسار را به حد انفجار می‌رساند.

شعبانپور خواستار احداث ساختمان‌های دارای هویت معماری در گیلان به‌ویژه شهر رشت شد و اظهار کرد: تشکل‌های فنی باید مرجع اجرایی پروژه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت شهری به طرفی در حال حرکت هستیم که موجب مرگ شهر می‌شود، بیان کرد: شهر به طرف نابودی در حال حرکت است و انتظار داریم نظام فنی و اجرایی مرجع اجرای پروژه‌های عمرانی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به تولید روزانه یک هزار ۸۰۰ تن زباله در استان اشاره کرد و یادآور شد: با ورود گردشگران روزانه سه هزار تن زباله در گیلان تولید می‌شود و تمام آن را دفن می‌کنیم و در ثانیه ۱۸ لیتر شیرابه تولید می‌شود.

tel final1

Share