مدیر عامل موسسه مشاوره جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی با حضور در رشت

زندگی جهادی را تبدیل به مدل کنید/گیلان در برگزاری جشن های «زیر سایه خورشید» پیش قدم بوده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصارنیا سخنرانی، انتشار کتاب، جزوه و بروشور در انتقال مفاهیم دینی و مفاهیم اهل بیت (ع) را لازم دانست و گفت: اما این موارد کافی نیست چرا که امروز جوانان ما عمل در راه خدا و یا همان سبک زندگی جهادی را باید با گوشت و خون خود درک کرده و در راه اجرا و پایبندی به آن بکوشند.

۶۵۳۱۲۳۳۳۵۴۵۵_Crop840mاختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در همایش « زندگی به سبک جهادی» که عصر امروز در مجموعه یادگار امام رشت برگزار شد علی اکبر عصار نیا معاون امور جوانان آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مفاهیم فرهنگی با مدل سازی و الگوسازی اجتماعی توسعه پیدا می‌کنند، گفت: باید برای انتقال مفاهیم دینی و سبک زندگی اهل بیت (ع) در کنار کار فرهنگی از مدل سازی و الگوسازی به خصوص در بین نسل جوان غافل نشویم.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, عصارنیا سخنرانی، انتشار کتاب، جزوه و بروشور در انتقال مفاهیم دینی و مفاهیم اهل بیت (ع) را لازم دانست و گفت: اما این موارد کافی نیست چرا که امروز جوانان ما عمل در راه خدا و یا همان سبک زندگی جهادی را باید با گوشت و خون خود درک کرده و در راه اجرا و پایبندی به آن بکوشند.
وی هدف از برگزاری جشنواره زندگی به «سبک جهادی» را تجربه نگاری فعالان فرهنگی و تشکل‌های جوانان در سراسر کشور اعلام کرد و گفت : این جشنواره با موضوع حرکت‌های جهادی و مبارزه خستگی ناپذیر برگزار می‌شود که از جمله مهمترین اهداف فعالیت‌های فرهنگی، ترویج و تعمیق معارف قرآن و اهل بیت (ع) در بین عموم مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان در برپایی چنین رویدادهای فرهنگی، تقویت انگیزه‌های این نسل برای عمل به این معارف در کنار جهاد در راه خدا است.
مدیر عامل موسسه مشاوره جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی امور فرهنگی مانند جشنواره جهاد، تشکل‌های جوانان و فعالان فرهنگی سراسر کشور هستند، افزود: فعالان دانشجویی، تشکل‌های بسیج، انجمن‌های اسلامی، گروه‌های محلی و روستایی، اصناف، هیئات مذهبی، موسسات فرهنگی، مساجد، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی، گروه‌های ورزشی و هنری، سازمان‌های مردم نهاد و … نیز به عنوان نمونه‌هایی از تشکل‌های جوانان و فعالان فرهنگی به شمار می روند که نقش ویژه ای در برگزاری همایش سبک زندگی جهادی دارند.
وی با بیان اینکه گیلان جز نخستین استانهایی است که در برگزاری جشن های «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت پیش قدم بوده است گفت:مسابقه کتابخوانی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) برگزار برندگان این مسابقه مصادف با شب میلاد امام رضا (ع)  معرفی می شوند.

عصارنیا افزود: این اقدام یک کار فرهنگی و جهادی خوبی است که می‌تواند در دهه کرامت اتفاق بیفتد.

نگاه به گیلان زمین در شان مردم گیلان نیست

در ادامه این همایش حجت الاسلام سعید مهدوی  با بیان اینکه گیلان را جدی بگیرید گفت : نگاه به گیلان زمین یک نگاه مناسب در شان مردم گیلان نیست. باور کنید فرزندان گیلان خالق حماسه های زیبایی هستند. اما چون کارهایشان را پر سر و صدا انجام نمی‌دهند به چشم نمی آیند.
وی گفت : گیلانیان را هم در مقام اجرایی باور کنید هم در مقام معرفتی کنید . پتاسیل خوبی در فرزندان دینی و انقلابی گیلان نهفته است که می‌شود در زمینه سبک زندگی جهادی از ایدها و روشهای خلاقانه این جوانان استفاده کرد.
در این همایش جمعی از مدیران ، نماینده شهرستان رشت ، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و فعالان کانونهای فرهنگی و تشگل های دینی حضور داشتند.

tel final1

Share