با پیروزی برابر لهستان

رویای ۵۲ ساله ورزش ایران محقق شد/ شیرمردان والیبال به المپیک صعود کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی والیبال ایران بعد از نیم قرن ، قاطعانه به المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو صعود کرد. در حالیکه صعود والیبالیست های باانگیزه و قدرتمند کشورمان با نتایج رقم خورده، بیش از۹۸درصد قطعی شده بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی والیبال ایران بعد از نیم قرن ، قاطعانه به المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو صعود کرد. در حالیکه صعود والیبالیست های باانگیزه و قدرتمند کشورمان با نتایج رقم خورده، بیش از۹۸درصد قطعی شده بود، اما شاگردان لوزانو کار را به اما و اگرها محول نکردند و در مصاف با لهستان ، نخستین تیمی که صعودش را از این مسابقات قطعی کرده بود، به پیروزی رسیده و بلیت سفر به برزیل را به نام خود ثبت کردند.۶۰۰۶۹۸_۳۳۸

ست نخست
* چهار امتیاز پیاپی با دفاع عالی روی تور موجب شد ایران وقت اول فنی را به سود خود پایان دهد.
* تیم ایران وقت دوم فنی را نیز به قاطعیت به سود خود خاتمه داد. در حالیکه لهستانی ها در امتیاز ۱۰، دو امتیاز از ایران پیش افتاده بودند اما در نهایت در امتیاز ۱۶ – ۱۲ شاگردان لوزانو برنده بودند.
* شاگردان لوزانو با تداوم تسلط خود بر بازی و تمرکز روی دفاع روی تور، حریف قدرتمند اروپایی را در ست نخست شکست دادند.
ست دوم
* والیبالیست های پرانگیزه ایران با برنری در وقت نخست فنی تا اینجای کار اجازه ندادند حتی یک وقت فنی به لهستانی ها برسد.
* پنجمین وقت فنی پیاپی به سود شاگردان سختکوش لوزانو به دست آمد. امتیاز های شیرین ناشی از سرویس های فنی معروف به این موضوع کمک کرد.
* سرویس های بی نقص فرهاد قائمی و امتیازات پیاپی این بازیکن گنبدی باعث شد تا اختلاف هشت امتیازی در پایان این ست رقم بخورد و ایران دومین ست بازی را هم به سود خود رقم بزند.
ست سوم
* در حلی که لهستانی ها بالاخره خود را به فتح یک تایم فنی نزدیک کرده بودند، اما سرویس های میلاد عبادی پور ورق را برگرداند و هفتمین وقت فنی نیز به سود بچه های خوب ایران رقم خورد.
* سرانجام لهستانی ها موفق شدند یک وقت فنی را از ایران بگیرند و در امتیاز ۱۶ – ۱۵ به برتری برسند. در این وقت فنی، سرویس های خوب بازیکنان جوان لهستان کار را برای شاگردان لوزانو دشوار کرده بود.
* لهستانی ها در حالی که تا امتیاز ۲۰ شانه به شانه ایران پیش می آمدند اما با ورود کورک نامدار، وزنه بازی به سود حریف اروپایی سنگینی کرد و بالاخره یک ست به نام لهستان شد.
ست چهارم
* شروع قدرتمند بازیکنان ایران در این ست و امتیازات ناشی از سرویس های دقیق و هدفمند موجب شد تا اختلاف سه – چهار امتیازی حفظ شود و وقت فنی اول به سود ایران ثبت شود.
*وقت استراحت فنی دوم در ست چهارم با اختلاف سه امتیازی در امتیاز ها به سود ایران شد تا تنها یک گام تا شکست لهستان باقی بماند.

tel final1

Share