علی ربیعی مطرح کرد

دولت روحانی مطیع‌ترین دولت نسبت به منویات مقام معظم رهبری است/بهترین سال‌های زندگی من در گیلان گذشت/شناسایی ۲۰۰ هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور/امروز نیاز جامعه ایران آرامش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, علی ربیعی دقایقی پیش در مراسم اختتامیه اجلاس اختتامیه دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت در هتل کادوس رشت اظهار کرد: نسبت خود با گیلان را نوستالژیک می‌دانم و از اواخر سال ۶۱ در این استان حضور داشتم.a43e5db1-02bc-44f2-9035-43c84dde24fa

وی ادامه داد: هر گاه یاد شهدا به ویژه شهید سیرتی و کریمی می‌افتم گوشه چشمانم تر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بهترین سال‌های زندگی خود را در گیلان گذرانده‌ام، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب حقوق را روی میز می‌گذاشتند و به اندازه نیاز خود بر می‌داشتیم اما بسیار پر امید و با نشاط بودیم.

وی با اشاره به اینکه خاطرات آن سال‌ها فراموش شدنی نیست، گفت: آن دوران سال‌های جنگ و پر امید بود و بسیار سخت پشت سر گذاشته شد.

ربیعی با اشاره به اینکه گیلان برای بنده خاطرات اوایل انقلاب است، یادآور شد: اگر امروز در منطقه نقطه ثبات هستیم به برکت خون شهدا و رهبری مقتدرانه امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: اگر نتوانیم زندگی مردم را تغییر دهیم و جامعه را به ثبات برسانیم و توسعه معناداری را تعریف کنیم معلوم نیست در سال‌های آینده موفق باشیم.

مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هزینه عزتی که جامعه پرداخت کرده را باید حفظ کنیم، اضافه کرد: باید از این شرایط تاریخی به‌گونه‌ای عبور کنیم که نقطه خوبی برای دولت‌های آینده بگذاریم.

وی هدایت جامعه به طرف آرامش را ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیاز جامعه ایران آرامش است.

ربیعی افزود: سال‌های گذشته با کسری ۶۵ درصدی رشد و تورم ۴۰ درصدی مواجه بودیم و اشتغال صفر را تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه باید رشد بهبود زندگی مردم و فقرزدایی را در کشور تجربه کنیم، یادآور شد: در مدت دو سال گذشته رشد چهار درصدی اقتصادی را در کشور تجربه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای عبور از وضعیت کنونی سه محور اصلی را در برنامه داریم.

وی محور نخست را نیاز به سخت‌کوشی بیش از گذشته دانست و گفت: دومین موضوع اینکه نیاز به عقلانیت داریم و سومین محور، مدارا است.

ربیعی اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و یادآور شد: دولت روحانی حزبی و جناحی نیست و این دولت از نیاز اجتماعی شکل گرفته است.

وی ویژگی روحانی را ایجاد ائتلاف بزرگ در کشور عنوان کرد و افزود: امروز دولت ائتلافی برای کارهای بزرگ در کشور تشکیل داده و به دنبال ایجاد انسجام است.

وزیر کار، دولت روحانی را مطیع‌ترین دولت نسبت به منویات مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌ها را در سه محور بین‌المللی و موضوع‌های داخلی پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه دو تفکر از گذشته در کشور وجود داشت، یادآور شد: برای بهتر شدن وضعیت کشور متحد آمریکا شویم و این تفکر غلطی است زیرا وضعیت کشورهای حاشیه خود که متحد آمریکا هستند را مشاهده می‌کنیم و رفتن به طرف آمریکا وادادگی را به همراه داشته و رشد و توسعه به همراه ندارد.

ربیعی با بیان اینکه افراط و تفریط را مضر می‌دانیم و دولت به دنبال کسب منفعت در عرصه بین‌المللی است، متذکر شد: دولت تلاش می‌کند اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در عرصه بین‌المللی را کم کند و امروز دنیا بین اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام داعشی تفاوت قائل شده است.

وی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.

مقام عالی وزارت کار، با اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار نفر کودک در کشور به مدرسه نمی‌روند و شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت از بین بردن فقر درمانی است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت متکی بر توانمندسازی بوده و به دنبال ثبات اقتصادی در کشور است.

ربیعی با اشاره به اینکه حوزه رفاه باید یکپارچه دیده شود، یادآور شد: امسال به دنبال تحقق رشد پنج درصدی اقتصادی در کشور هستیم.

tel final1

Share