محمد جواد کوچک پور

درد و دلی با آقایان مسئول !

حال پس از گذشت ۲۸ سال از دفاع مقدس در جریان آخرین مصوبات مجلس نهم که به بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور از جمله لایحه جامع ایثارگران مربوط بود و نمایندگان ماده الحاقی ۵ این لایحه را در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری مصوب کردند که در تاریخ ۲۲ خرداد با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.

۰۹-۸۹۸

شورای نگهبان با معافیت‌های جدید سربازی مخالفت کرد

تیتری که عصر شنبه بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت و امید های یک ماهه فرزندان ایثارگرانی که آرزوی معافیت را در سر خود  می پروراندند را ناامید کرد.

حال این قانون معافیت چه بود که شورای محترم نگهبان آن را رد کرد؟

در این تغییرات آمده بود که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه ۲۴ ماه آزادگی نیست و این عدد به ۱۲ ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط ۲۵ درصد جانبازی به ده درصد و ۳۰ ماه حضور در جبهه به ۱۲ ماه حضور تغییر کرد. به این ترتیب شرایط معافیت برای فرزندان خانواده ایثارگران و جانبازان راحت تر از قبل شد.

آری

این قانون شامل فرزندان فداییان این خاک و بوم بود که به راحتی رد شد.

بسیاری از کشور های جهان در تاریخ خود حداقل یک بار جنگ را تجربه کرده اند. تاریخی که سراسر آن تلخی است ، تاریخی که غیرت مردمان آن روز را عنوان می کند. نسل جدید باید بداند که آسایش و امنیت امروزه خود را مرهون ایثارگری ، فداکاری و شهادت طلبی جوانانی است که در عصر خود  به تمامی تعلقات پشت پا زدند و راهی خط های مقدم جبهه شدند. جنگ به مرور زمان آثاری را برجای می گذارد که بعضا جبران شدنی نیست.

حال می خواهیم نیم نگاهی به کشور های دیگر یا (بلاد کفر) بیاندازیم . عمده بازماندگان جنگی در جهان متعلق به جنگ جهانی دوم است. آلمان که یکی از مسببین اصلی جنگ جهانی دوم بود آسیب های بسیاری را در این جنگ دید و این کشور شامل  بازماندگان جنگی بسیاری است. با این حال که حدود ۷۰ سال از پایان آن جنگ می گذرد دولت آلمان تسهیلات ویژه‌ای به خصوص برای فرزندان قربانیان و مفقودان جنگی قائل شده است. در زمینه حمایت از معلولان و مصدومین جنگی، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی و…

آمریکا،کشوری که که تاکنون درگیر حدود ۴۰ جنگ کوچک و بزرگ بوده است، و همیشه واژه متجاوز برای این کشور مطرح بوده است از جنگ های داخلی گرفته تا جنگ با عراق در خاورمیانه.

معافیت از مالیات، تحصیل رایگان در دانشگاه، کمک هزینه مسکن، مقرری ماهیانه، تسهیلات نگهداری از فرزندان از جمله تسهیلاتی است که در آمریکا به سربازان و بازماندگان جنگ داده می‌شود. به عده قابل توجهی از افرادی که در این جنگ‌ها از نظر جسمی و روحی دچار آسیب شده‌اند، به صورت دائمی غرامت پرداخت می‌شود. دولت این کشور حیواناتی که در جنگ ها  به نوعی در کنار نیروهای انسانی با دشمن جنگیده اند و در این جنگ‌ها آسیب دیده‌اند تحت شرایطی ایده‌آل نگهداری می‌کند و مدال افتخار عطاء می کند.

فاش نیوز می نویسد: بیت هالوچمز، موسسه ای تخصصی برای رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی نظامیان متجاوز و اشغالگر رژیم صهیونیستی است. این مراکز دارای امکانات : تحقیقات پزشکی،توانبخشی،مرکز فیزیوتراپی ، آب‌درمانی(هیدروتراپی) ، درمان ترکیبی ، برنامه‌های خانواده محورگذران اوقات فراغت فعالیت‌های خلاقانه.

چرا راه دور برویم ، همسایه ما ، کشور عراق ،این کشور  پس از  کشته شدن سربازانش در جنگ با ایران امتیازاتی برای آنان در نظر گرفت، حق مسکن ، اعطا زمین ،عدم تخلیه منازل نظامیان کشته شده ، معافیت از مالیات برای ساخت منزل مسکونی، پرداخت ۳۰۰۰۰ دلار جهت ساخت منزل مسکونی، درمان رایگان در تمامی نقاط کشور  و خدمات ویژه آموزشی ، حقوق و مزایا و امکانات رفاهی برای این افراد هم جای خودش را دارد.

حال پس از گذشت ۲۸ سال از دفاع مقدس در جریان آخرین مصوبات مجلس نهم که به بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور از جمله لایحه جامع ایثارگران مربوط بود و نمایندگان ماده الحاقی ۵ این لایحه را در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری مصوب کردند که در تاریخ ۲۲ خرداد با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.

آن زمانی که صدام خونخوار به مرز های کشور ما حمله ور شد و تک تک خانه های خرمشهر را غارت کرد ، همین ایثارگران بودند که با  بی توجهی به اموراتی که امروز  برای آن ها  اما و اگر آورده می شود ، راهی مرز های این کشور شدند و بدون چشم  داشتی از ناموس و مملکت خود دفاع کردند.

آقایان مسئولین !

ما حتی یکبار به چشم یک سرباز معمولی هم به این عزیزانی که برای جهاد در راه خدا رفته بودند نگاه نکردیم

چقدر از عمر آن نسلی که جنگیده اند باقی مانده است ؟ آیا باز باید منتظر اصلاح این قوانین باشند ؟؟؟

چند هزار جانباز داریم که موفق نشدند جانبازیشان را اثبات کنند؟

چند نفر از فرزندان آن نسل هستند که برای معافیتشان اما و اگر می آورید؟

آیا برای این دلاور مردان به اندازه معافیت فرزندانشان ارزش قائل نیستید ؟

آقای مسئول ! رزمنده آن دوران در خط مقدم جبهه هیچگاه فکر نمی کرد برای اینکه فرزندش امروزه معاف شود دو ماه باید بیشتر می جنگید چون قانون ۳۰ ماه است !

آقای مسئول ! آیا فردی که ۱۲ ماه در جبهه برای دفاع از آب و خاک خود جنگید ایثارگر نیست ؟

آقای مسئول ! آیا خس خس های شبانه سینه جانباز شیمیایی را  نمی شنوی ؟

آقای مسئول ! یادت باشد باید در آخرت جواب خون شهدا را بدهیم …

جانبازی لبخندی زد و گفت : یک روزی عدالت برقرار خواهد شد، خودت را ناراحت نکن جوان

ز غم هجر مکن ناله و فریاد که من

 زده ‏ام فالی و فریاد رسی می ‏آید

(حافظ)

محمد جواد کوچک پور

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
tel final1

Share