معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح:

آنچه دشمنان از قدرت دفاعی ایران نمی‌دانند از آنچه که می‌دانند بسیار بیشتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت مسیر پیمودن راه شهدا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،سردار علی عبداللهی عصر امروز در مراسم یادواره سردار شهید «داود حق‌وردیان و ۲۶۰ شهید عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس» در مهدیه این شهر با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: سالروز فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

photo_2016-05-25_21-36-03وی نقش فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی را مهم دانست و تصریح کرد: برای پیمودن راه شهدا نیاز به تفکر و فرهنگ ایثار داریم.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج)، ادامه داد: سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر و پایان عملیات بیت‌المقدس است.

وی با بیان اینکه ماه گذشته یادواره‌های متعدد و نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان برگزار شد، گفت: برپایی این کنگره ملی اقدامی بزرگ در کشور بسیار تاثیرگذار بود و به عنوان الگو در دیگر استان‌ها برگزار می‌شود.

عبداللهی تاریخ گیلان را شهیدپرور دانست و افزود: گیلان در ترویج شیعه نقش بسیار اثرگذار دارد و بخش بسیاری از منطقه غرب آسیا توسط شیعیان بنا شده است.

وی به آغاز تعویض ستون‌های حرم امام حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ستون‌های قدیمی در ۷۰۰ سال گذشته توسط آل‌بویه بنا شده است.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه گیلانی‌ها در رشادت و پیشتازی برای برقراری عدالت در زمین تلاش کردند، خاطرنشان کرد: گیلان سابقه مبارزات طولانی دارد و فرماندهان بسیاری از این استان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

به گفته وی، شهدای عملیات بیت‌المقدس از فرماندهان بزرگی بودند که از خود رشادت‌های بسیاری نشان دادند.

تغییر صحنه جنگ پس از آزادی خرمشهر/صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را فتح کنند کلید بصره را می دهم

photo_2016-05-25_21-35-50عبداللهی با تصریح بر اینکه عملیات ثامن‌الائمه، طریق‌القدس و فتح‌المبین قبل از عملیات بیت‌المقدس با موفقیت انجام شد، خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر برگزار شد و در این عملیات باید از رودخانه کارون عبور می‌کردیم.

وی آغاز عملیات بیت‌المقدس را در سال ۶۱ پس از ۴۵ روز از عملیات فتح‌المبین در مساحت ۱۲۰ کیلومتری عنوان کرد و یادآور شد: صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را فتح کنند کلید بصره را می‌دهم.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ارتش عراق سنگرهای بتنی و میدان‌های مین چند لایه ایجاد کرده بود و دشمن تصور نمی‌کرد از مسیری که او وارد خرمشهر شود وارد این شهر شویم و صحنه جنگ پس از آزادسازی خرمشهر تغییر کرد.

وی متذکر شد: آزادسازی خرمشهر بسیار سرنوشت‌ساز بود و رزمندگان ما توانستند سرزمینی به مساحت ۵ هزار کیلومتر معادل یک‌سوم گیلان را آزاد کنند.

عبداللهی تشکیل سپاه را ابتدا برای مبارزه با جریان‌های معاند داخلی و عناصر طاغوت دانست و اضافه کرد: سپاه ابتدا آمادگی مقابله با ارتش کلاسیک دشمن را نداشت اما نیروهای این نهاد با انگیزه و داوطلبانه وارد نبرد شدند.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس از ارتش عراق ۲۰ هزار نفر اسیر گرفته شد. افزود: اعتقاد رزمندگان و فرمان امام(ره) بود که رزمندگان وارد جبهه‌ها شدند و با جانفشانی با دشمن مقابله کردند.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آثار امروز رشادت رزمندگان، امنیت پایدار موجود در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مقابله رزمندگان در فراتر از مرزهای کشور ناشی از دستاوردهای دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: اگر در کیلومترها دورتر با دشمن مقابله نکنیم مجبور می‌شویم در داخل شهرهای خود با دشمن بجنگیم.

مدافعان حرم پشتوانه امنیت موجود در کشور

photo_2016-05-25_21-36-12عبداللهی مدافعان حرم را پشتوانه امنیت موجود در کشور خواند و اظهار کرد: با رشادت رزمندگان ما دشمن جرأت حمله به کشور را ندارد.

وی امنیت پایدار در کشور را بسیار با اهمیت دانست و یادآور شد: باید از مدافعان حرم پشتیبانی کنیم و یاد و خاطره شهدا را باید گرامی بداریم.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تصریح بر اینکه جامعه نیازمند ادامه راه شهدا است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در صدر قدرت‌های منطقه‌ای قرار دارد و این امر از دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ایران اسلامی تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده است، متذکر شد: این موقعیت با همبستگی و همت ملت ایران محقق شده است.

عبداللهی، تجهیزات دفاعی جمهوری اسلامی را سبب هراس دشمن شده دانست و ادامه داد: آنچه دشمنان از قدرت دفاعی ایران اسلامی نمی‌دانند از آنچه که می‌دانند بسیار بیشتر است.

وی بیان کرد: آنچه ما را به قدرت منطقه‌ای تبدیل کرده همدلی و وحدت ملت ایران و پیشرفت دفاعی کشور است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه وجود هشت هزار شهید تکلیف بسیاری به دوش جامعه به ویژه مسؤولان گذاشته است، یادآور شد: بخش بسیاری از پیشرفت‌های کشور مرهون تلاش جوانان است.

وی با تصریح بر اینکه جوانان ما کارهای بزرگ و در حد معجزه انجام دادند، متذکر شد: به پشتوانه جوانان مومن، معتقد و انقلابی قدرت نخست منطقه هستیم.

عبداللهی افزود: در محور مقاومت لبنان، سوریه و یمن، جوانان اسلام هستند که با دشمن مقابله می‌کنند.

به گفته وی، حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه ناو رژیم صهیونیستی را هدف گرفت و شب بعد به این رژیم اعلام کرد ناو دوم را هدف قرار می‌دهیم این اتفاق افتاد.

زمین‌گیری داعش در عراق و سوریه

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه رزمندگان یمن ضربه سنگینی به عربستان وارد کردند، افزود: داعش در عراق و سوریه زمین‌گیر شده و رزمندگان اسلام آنها را عقب زدند.

وی اظهار کرد: بخش بسیاری از خاک سوریه و عراق توسط جبهه مقاومت آزاد شده و در آینده نیز مناطق دیگر آزاد می‌شود.

عبداللهی حضور در یادواره شهدا را توفیق خواند و خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهیم توفیق پاسداری از انقلاب اسلامی را به ما دهد.

tel final1

Share