بعد از بیمه مرکزی نوبت به بانک دولتی رسید:

حقوق ۲۳۰ میلیونی برای آقای مدیر عامل+اسناد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اسفندماه پارسال مدیرعامل بانک رفاه و برخی اعضای هیأت مدیره این بانک هر کدام بیش از ۲۰۰ میلیون تومان با عناوین مختلف و مبالغ قابل توجه در سایر ماه‌ها دریافتی داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از دانا ،پرونده های فساد در دستگاه های دولتی در شرایطی طی ۳ سال گذشته یکی پس از دیگری آشکار می شود که این روزها برخی رسانه های زنجیره ای در تلاش هستند تا با مطرح کردن پرونده های فساد در دولت قبل، درپوشی بر اسناد منتشر شده از فساد برخی دستگاه های تحت نظر دولت یازدهم بگذارند.

همین چند وقت پیش بود که ماجرای جنجال برانگیز فیش حقوق میلیونی برخی مدیران عالی رتبه‌ بیمه مرکزی در فضای مجازی انتشار یافت. فیش های حقوقی که نشان می داد، تنها سه مدیر ارشد بیمه مرکزی ۱۸۰ میلیون تومان حقوق می گیرند و حقوق تنها یک نفر ۸۷ میلیون تومان بود.

در همان برهه اما دیوان محاسبات کشور با اشاره به تخلف مدیران بیمه مرکزی در دریافت وجوه غیرمعمول طی اسفند سال گذشته اعلام کرد که «اعضای هیات مدیره برخی از بانک های دولتی نیز مشابه بیمه مرکزی دریافت های غیرقانونی در پایان سال قبل داشته اند که هر دو موضوع در حال رسیدگی است.»

در همین زمینه اسنادی در اختیار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قرار گرفته که نشان می دهد برخی مدیران بانک رفاه کارگران نه تنها حقوق های چند ده میلیونی در طول یک ماه دریافت کرده اند بلکه کار به اتفاقات دیگر هم در این مجموعه دولتی رسیده است.

ماجرای حقوق مهر و اسفند ماه آقای مدیر عامل

علی صدقی مدیر عامل فعلی بانک رفاه است که از یکسال پیش بر جایگاه مدیر عاملی این بانک تکیه کرد. وی که ازمدیران کهنه کار نظام بانکی بوده و در پرونده کاری او می توان به سابقه مدیر عاملی بانک ملی هم اشاره داشت، این روزها به واسطه برخی اسناد موجود در زمینه دریافت حقوق های چند صد میلیونی تحت فشار قرار دارد.

گزارش های دریافتی نشان می دهد که در اسفند ماه سال گذشته علی صدقی به عنوان مدیر عامل و برخی اعضای هیات مدیره این بانک هر کدام بالغ بر دویست میلیون تومان باعناوین مختلف و مبالغ قابل توجه در سایر ماه ها دریافتی داشته اند. اسناد زیر نشان می دهد که مدیر عامل بانک رفاه در طول نزدیک به ۲۰ روز پایان سال ۹۴ بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان دریافتی تحت عناوین مختلف داشته است.

۱۳۹۵۰۳۱۹۰۰۰۱۶۴_PhotoL ۱۳۹۵۰۳۱۹۰۰۰۱۶۵_PhotoL

از سوی دیگر نیز طبق سند زیر که متعلق به حقوق مهر ماه ۹۴ صدقی مدیر عامل بانک رفاه است، وی رقمی بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان به عنوان مجموع دریافتی های مهر ماه در حساب خود ذخیره کرده است.

۱۳۹۵۰۳۱۹۰۰۰۱۶۲_PhotoL

آیا مدیر عامل و اعضای هیات مدیره فرار مالیاتی کرده‌اند؟

در شرایطی که می بایست مبالغ مربوط به حقوق و مزایای مدیران بانک های دولتی از طریق حساب حقوق و مزایا به حساب این افراد واریز شود، سند زیر نشان می دهد که هر ۳ ماه یکبار مبلغی بالغ بر ۵۸۰ میلیون تومان بابت پاداش وصول مطالبات به حساب حسن فرخی مسئول اداره وصول مطالبات بانک رفاه واریز می شود. وصول مطالباتی که از جریمه های دیرکرد و دریافت مطالبات مشتریان بانک رفاه دریافت می شود و تحت عنوان پاداش در اختیار مدیران بانک قرار می گیرد.

۱۳۹۵۰۳۱۹۰۰۰۱۶۶_PhotoL

طبق سند فوق از رقم ۵۸۰ میلیون تومان واریزی به حساب حسن فرخی، ۱۷ میلیون به حساب شخص مدیر عامل بانک و ۱۵ میلیون تومان نیز به حساب فرشید فرخ نژاد و محمد جواد محقق نیا اعضای هیات مدیره بانک رفاه بدون آنکه حتی مالیاتی از این ارقام کسر شود، واریز می شود. اقدامی که شاید به منظور فرار مالیاتی صورت گرفته و طی یک انتقال وجه به حساب افراد مذکور واریز شده است.

مسئولان بانک رفاه چه می گویند؟

در همین رابطه به سراغ حبیب پور مدیر روابط عمومی بانک رفاه نیز رفتیم تا توضیحات مسئولان این بانک را هم در مورد این موضوع جویا شویم.

حبیبی در خصوص اسناد فوق و ماجرای حقوق چند صد میلیونی مدیرعامل این بانک در توضیحاتی گفت: حقوق مدیر عامل و اعضای هیات مدیره توسط مجمع بانک مشخص می شود و مجمع بانک رفاه نیز از سازمان تامین اجتماعی انتخاب می شوند. این مجمع است که میزان افزایش حقوق مدیران را در سال های مختلف مشخص می کند و ممکن است ۵ درصد و یا حتی ۳۰ درصد افزایش حقوق اعمال کنند.

وی در ادامه در خصوص مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان واریز شده به حساب رئیس اداره وصول مطالبات می گوید: وصول مطالبات زمانی که از سراسر کشور دریافت می شود کارمزدی دارد که این رقم در اداره مربوطه جمع و به حساب مدیریتی وارد می شود. بدین صورت هم ما بین مدیران و مسئولان و ادارات مختلف در سراسر کشور تقسیم می شود.

مدیر روابط عمومی بانک رفاه افزود: هم سازمان بازرسی در بانک رفاه مستقر است و هم سیستم های حسابرسی داخلی فعال است. اداره پولشویی هم در مجموعه ما مستقر است و این اداره پول های واریزی به حساب مدیران را زیر نظر دارد.

حبیب پور در خصوص حقوق ۲۳۰ میلیونی اسفند ماه مدیر عامل نیز گفت: از زمانی که مدیر عامل کار خود را در مجموعه بانک رفاه آغاز کرد حقوقی برای وی تعیین نشده و در طول سال برای مدیر عامل طی ۲ برهه فقط پول واریز شده است. آقای صدقی نیز از زمانی که وارد مجموعه شدند با مجمع بر سر میزان حقوق مدیر عامل بحث هایی داشتند. مجمع هم به دلیل کش و قوس ها به یکباره در اسفند ماه واریز داشته است. مجمع در اسفند ماه افزایش حقوق مدیر عامل و هیئت مدیره را تصویب کرده و اجرای این افزایش حقوق نیز به ابتدای سال ۹۴ مربوط بود. یعنی می بایست مابه التفاوت تمام پرداختی ها از ابتدای سال محاسبه شده و به حساب مدیران واریز شود.

tel final1

Share