در نشست خبری مجمع نمایندگان استان گیلان

حسنی: رسانه ها از دامن زدن به اختلافات خودداری کنند/قاچاق معضل کشور است/دلخوش:باید فرهنگ کارشکنی در ورود سرمایه گذار از بین برود/شعری که دلخوش به خبرنگاران تقدیم کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مجمع نمایندگان استان گیلان عصر امروز با حضور تعدادی از نمایندگان برگزار شد و در این نشست نمایندگان به ارائه دیدگاه های خود در خصوص معضلات استان پرداختند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران گیلان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در پاسخ به سوالی در زمینه برداشت شن و ماسه در شهرستان رشت گفت: نقش خبرنگاران و رسانه ها در ایجاد اتحاد و همدلی بین نمایندگان بسیار مهم است و دامن زدن به اختلافات خوشایند نیست و نباید به حاشیه ها دامن بزنیم.photo_2016-06-10_21-11-57

حسنی افزود: هم اکنون دستگاههای نظارتی بر این امور نظارت دارند ،اگرچه شنیده ها در این نوع مسایل زیاد است اما وظیفه نمایندگان تصویب قانون و نظارت است و در این مورد دستگاه های نظارتی به وظایف خود عمل می کنند.

نماینده مردم رشت اشتغال را یکی از شعارهای خود دانست و در مورد بحث کشاورزی و توریسم عنوان کرد: هم در بخش کشاورزی و هم در بخش توریسم فعالیت های زیادی می توان انجام داد و بازده ای که در سرمایه گذاری بر روی صنعت گردشگری وجود دارد در هیچ صنعت دیگری نیست.
حسنی با تاکید بر لزوم توجه به بنگاههای زود بازده اظهار داشت: در گذشته در خصوص بنگاههای زود بازده به خوبی فعالیت نشده و انحرافاتی وجود داشته است.

وی در پایان گفت: قاچاق کالاها معضل اصلی کشور و تولید کنندگان است.

دلخوش: یک نماینده در همه امور صاحب نظر است

photo_2016-06-10_21-11-24سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در جمع خبرنگاران به سبک و سیاق گذشته سخن خود را با شعر آغاز کرد و خطاب به خبرنگاران گفت:کسی بذر محبت را بکارد/به آیینه دلش را می سپارد/یقینا ای اهالی رسانه/شماها را خدا هم دوست دارد.

وی افزود: آماده هرگونه همکاری برای حل مشکلات جامعه خبرنگاران هستم.

نماینده مردم صومعه سرا در خصوص عدم استقبال نمایندگان گیلان برای عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:قانون اساسی جایگاه نماینده مجلس را مشخص کرده است و یک نماینده علاوه بر مصونیت سیاسی در همه ی امور صاحب نظر است و در حال حاضر در کشور درد مردم جامعه ما اقتصاد است و کشاورزی زیرمجموعه اقتصاد بوده و بنده هم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواهم بود.

وی با بیان اینکه برای حمایت از کشاورزی نباید الزاما عضو این کمیسیون بود اظهار کرد: اینکه در کمیسیون کشاورزی قرار بگیریم بسیار خوب است اما در مورد واردات برنج نمایندگان گیلان بارها نطق داشته اند و نطق من هم به طور کامل به کشاورزی اختصاص داشت و حتی نماینده آمل برای بحث واردات برنج با معاون وزیر درگیر شد.

دلخوش در بحث فاضلاب شهرهای استان گیلان اظهار داشت :از سال ۸۵ بحث ساماندهی فاضلاب در شهرهای استان شروع شده و در همان زمان شخصا در کمیسیون اقتصادی دولت از اخذ وام برای توسعه فاضلاب دفاع کرده است.

نماینده مردم صومعه سرا گفت:هر ساله اعتباراتی برای راه آهن گیلان تخصیص می یابد و پروژه در حال تکمیل است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از سرمایه دار و سرمایه گذار گفت :بشخصه از هر سرمایه گذاری که حمایت کردم توسط رقبا مورد توهین و اتهام قرار گرفتم اما باید فرهنگ کارشکنی در مورد سرمایه گذاران در استان کنار برود تا بتوانیم با جذب سرمایه گذار شاهد رونق اقتصادی و گردشگری استان باشیم.

tel final1

Share