استاندار گیلان اظهار کرد:

جایگاه گیلان در بخش فناوری اطلاعات ارتقاء یافته است/یکی از مهمترین شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه‌ی دولت الکترونیک است/اتصال راه آهن آستارای ایران و آذربایجان پس از ۵۰ سال بوقوع می‌پیوندد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان ۱۲ طرح زیر ساخت ارتباطاتی و فناوری اطلاعات در گیلان با حضور وزیر ارتباطات گفت: جایگاه گیلان در بخش فناوری اطلاعات ۱۰پله ارتقاء یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی با اشاره به بهره‌برداری ۴۰۹ میلیارد تومان پروژه فناوری اطلاعات استان گفت: یکی از مهمترین شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه‌ی دولت الکترونیک است.photo_2016-05-27_21-20-26

وی با بیان اینکه رتبه‌ی گیلان در بخش فناوری اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم بیست و نهم بوده است گفت: این جایگاه هم اکنون ۱۰ پله ارتقاء یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه‌ی در تلاشیم به جایگاه ۵ استان برتر کشور برسیم.

نجفی به عزم استان برای راه اندازی هزار شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های مهم در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکت های دانش بنیان است و راه‌اندازی این شرکت‌ها با توسعه‌ی زیر ساخت‌های ارتباطی تحقق می‌یابد.

استاندار گیلان با قدردانی از دکتر واعظی برای فعال کردن کمیسیون‌های مشترک ایران و آذربایجان گفت: در دولت تدبیر و امید با فضای مناسبی که از لحاظ بین المللی بوجود آمد کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان پس از ۱۰ سال تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اتصال راه آهن آستارای ایران و آذربایجان پس از ۵۰ سال در دولت یازدهم بوقوع می‌پیوندد گفت : بازدید امروز وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و اعلام آمادگی آنان برای سرمایه گذاری در راه آهن رشت- آستارا نیز بخاطر شرایطی است که پس از برجام ایجاد شده است.

وی سرعت گرفتن ساخت راه آهن و توسعه‌ی زیر ساخت‌های استان را نیز براساس تأکیدات رئیس جمهوری در سفر سال گذشته به گیلان عنوان کرد و  گفت: با رفع تحریم‌ها خرید ریل برای راه آهن رشت- قزوین سرعت خوبی گرفته است.

 گفتنی است: ۱۲طرح زیرساخت ارتباطاتی و فناوری اطلاعات گیلان عصر امروز (پنجشنبه) بطور همزمان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار گیلان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

از جمله این طرح ها می توان به آماده سازی ارائه اینترنت پهن باند روستایی به هزار و ۱۸۴ روستا ، توسعه پهنای باند دیتا اپراتورها در مرکز رشت به ظرفیت ۳۰ گیگابایت در ثانیه و بندرانزلی به ظرفیت یک گیگابایت در ثانیه ، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در مراکز آستارا – بندر انزلی – لاهیجان – لوشان – رشت – تالش و رامسر به ظرفیت E1 153216 ، توسعه شبکه ملی فیبر نوری آماده بهره‌برداری استان در مسیرهای رشت – لوشان – قزوین به طول ۹۲ کیلومتر و رشت – آستانه به طول ۳۶ کیلومتر ، خدمات مخابراتی فروش عمده به میزان ۵۰ هزار پورت و راه اندازی و توسعه ارائه خدمات پورت بر سرعت اینترنت در دو مرکز مخابراتی به ظرفیت ۳۹۲ پورت اشاره کرد.(گزارش تصویری)

tel final1

Share