مشروح اظهارات شهردار رشت در جمع خبرنگاران

ثابت قدم کار را تمام کرد; برخی اعضای شورا باج می‌خواهند اما من باج نمی‌دهم/اهل جنگ نیستیم اما وقتی به ما حمله شود دفاع می‌کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با اشاره به سخنان چندی پیش محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص برخی دخالت‌ها در کارهای اجرایی شهرداران توسط شوراها گفت: برخی اعضای شورا باج می خواهند اما من باج نمی دهم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین نشست شهردار رشت با خبرنگاران عصر امروز با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه در سالن گفتمان شهری رشت برگزار شد.

IMG_2135امروز بدترین زمان زندگی من است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در نشست خبری عصر امروز با انتقاد از برخی اعضای شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز بدترین زمان زندگی من است, اظهار کرد : متاسفم که زمانی را که باید صرف کار و توسعه برای آبادانی شهر شود را برای پرداختن به موضوعاتی هدر می دهیم که ارزش ندارد.

ثابت قدم در ادامه با یادآوری انتقادات صورت گرفته از سوی سه تن از اعضای شورا در فواصل زمانی مختلف, خاطرنشان کرد: می توانستیم این جلسه را با یکی دو رسانه انجام دهیم اما امروز خواستم تا در حضور اصحاب رسانه این مباحث مطرح شود تا یک بار برای همیشه به موضوعات پایان دهیم.

مردم همه چیز را می فهمند/اهل جنگ نیستیم اما وقتی به ما حمله شود دفاع می کنیم

وی از آمادگی شهرداری برای شفاف سازی در همه ی امور خبر داد و گفت: مردم بهترین تشخیص دهنده هستند و همه چیز را بخوبی می فهمند و مجموعه مدیریت شهری نیز خود را ملزوم به پاسخگویی به مردم می داند.

شهردار رشت با اشاره به نطق یکی از اعضای شورا در خصوص آزادسازی خرمشهر, عنوان داشت: ادعای ما این است که خرمشهر را خدا آزاد کرد و ماهم با کسی سر جنگ نداریم و اهل جنگ نیستیم اما وقتی به ما حمله شود از خود دفاع می کنیم.

ثابت قدم افزود: شهر دیگر فرصت جنگیدن ندارد و از سوی دیگر هر جنگی شهدایی دارد که در رشت شهرداران این شهر شهدای جنگ بودند و ما هم به تجربه کافی رسیده ایم که دیگر از این الفاظ استفاده نکنیم.

من شهرداری را تبدیل به جولانگاه سیاسی کرده ام یا شما؟!
IMG_2148
شهردار رشت با اشاره به نطق یکی از اعضای شورا که به رسانه هایی که از خلیلی شهردار سابق رشت دفاع می کردند نسبت ضد انقلابی داده بود اظهار کرد: اخیرا هم یک عضو به رسانه ها نسبت اجاره ای بودن داده و فرموده اند که ثابت قدم به رسانه ها پول می دهد تا که از او دفاع کند. آیا اگر نیاز به پول دادن بود امروز این همه رسانه اینجا دور هم نشسته بودیم تا این حرف ها را بزنیم. به خلیلی هم همین اتهامات را زدند اما او انسان محفوظ به حیایی بود و همه چیز را گذاشت و رفت.

وی افزود: ادعا کرده اند که شهردار کسانی را عزل کرده که بچه های انقلاب و فرزندان شهدا بوده اند. خانم فلک دوست که خود فرزند شهید می باشند بگویند که در دوران مدیریت بنده منصوب شده اند یا عزل؟!

ثابت قدم با اشاره به نطق یکی از اعضای شورا در اردیبهشت ماه سال ۹۳ مبنی بر اینکه «استاندار گیلان در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی به اعضای شورا توهین کرده است», اظهار کرد: باید پرسید که آیا برخی افراد لیاقت آن توهین را دارند؟!

شهردار رشت به ادعای تعدادی از اعضای شورا مبنی بر اینکه ثابت قدم, شهرداری رشت را تبدیل به جولانگاه سیاسی کرده است نیز واکنش نشان داد و با ارائه برخی مثال ها در این رابطه گفت: بنده در انتخابات در ستاد انتخاباتی هیچ نامزدی حضور نداشتم اما برخی اعضای شورا در حالی که باید دو نفر به مجلس راه پیدا می کردند در ستاد ۴ نفر حاضر می شدند و با آنها عکس یادگاری می گرفتند.

وی اشاره ای به یکی از مدیران شهرداری که در نشست حاضر بود و در دوران انتخابات از حامیان ولی الله عظمتی محسوب می شد کرد و از او پرسید, همه می دانند که من دوست مهندس جعفرزاده هستم و شما هم که حامی آقای عظمتی بوده اید. آیا رفتار بنده با شما قبل و بعد از انتخابات تغییری کرده است؟ حالا اعضای شورا پاسخ دهند که من شهرداری را تبدیل به جولانگاه سیاسی کرده ام یا شما؟!

ثابت قدم افزود: در یکی از نطق ها گفته اند,« ثابت قدم را به عنوان شهردار قبول ندارم .کسی با ۳۰ سال سن تیلیاردر ها به جیب زده نمی تواند شهر را پاک اداره کند.  تا وقتی ثابت قدم  بعنوان شهردار هست بنده بعنوان شورای مردم رشت، در هیچ جلسه ای که ایشان حضور دارند شرکت نخواهم کرد» خب شما که اینگونه حرف زدید روی حرف خود بمانید و در جلساتی که من حضور دارم شرکت نکنید چرا نمی توانید روی حرف خود بایستید؟!

برخی اعضای شورا باج می خواهند اما من باج نمی دهم

شهردار رشت با اشاره به سخنان چندی پیش محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص برخی دخالت‌ها در کارهای اجرایی شهرداران توسط شوراها و لزوم باج دادن شهرداری به اعضای شورا گفت: برخی اعضای شورا باج می خواهند اما من باج نمی دهم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: منافع عمومی اصلاح طلب یا اصولگرا نمی شناسد.مصداق فرمایشان رهبری در مورد برخورد با دستفروشان در رشت اجرایی شد و ما در شهرداری به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کرده ایم.

ثابت قدم با قدردانی از اعتماد و همکاری دادگستری, دادستانی و بازرسی با مجموعه مدیریت شهری به نطق یکی از همیشه سه  نفر از اعضای مخالف خود در شورا اشاره کرد و گفت:« گفته اند ثابت قدم اغفالگر و ویرانگر شورای سوم رشت بوده است .در پولی که تقسیم قرار بود بشود ، سهم اقای شهردار چقدر بوده ؟»
شهردار رشت در ادامه افزود: یکی از همین اعضا مدعی شده که بنده «لیستی ۱۰ نفره برای شورای پنجم آماده کردم و مابقی نفراتی که با من مخالف هستند را مورد هجوم قرار می دهم و به رسانه ها پول می دهم تا آنها را تخریب کنند». این حرف توهین به شما اصحاب رسانه است. آیا تمام اعضای شورا شهر اشتباه می‌کنند و فقط ۳ نفر بیشتر می‌فهمند؟

اخیرا استاد اختلاس شده ام / نیروی بیرون از شهرداری مدنظرم نیست

IMG_2138ثابت قدم به حضور سال پیش خود در ماه رمضان در مساجد محلات مختلف رشت نیز اشاره ای کرد و با اشاره به مخالفت برخی اعضا در این رابطه گفت: اگر به مساجد برویم می گویند دنبال کارهای تبلیغاتی و سیاسی است و اگر نرویم می گویند ثابت قدم دین ندارد و نمازخوان نیست.بالاخره ما باید چه کار کنیم. یا اعلام کرده اند که سرای محلات سیاسی شده است.من از همکاران خود می خواهم تا تمام تفاهمنامه های صورت گرفته با نهاد مختلف را نشان دهند تا این آقایان ببیند که آیا سرای محلات سیاسی شده است.

شهردار رشت در بخش دیگری از اظهارات خود به ۲۳ جلد کتابی که روی میز قرار داشت اشاره کرد و گفت: این کتابها همان برنامه های شهر رشت است که یکبار بخاطر آن عزل شدم. اگر قرار است برنامه محور عمل نکنیم باید به همان حالت رخوت قبلی برگردیم.

وی افزود: می گویند ثابت قدم تعادل روانی ندارد و بهتر است استراحت کند و به دانشگاه برگردد و تدریس کند.اخیرا که بنده استاد اختلاس هم شده ام.نمی دانم بالاخره باید تدریس کنم و این راه را ادامه بدهم یا نه ! چون ممکن است آنجا را هم از راه به در کنم.

گفته اند شهرداری که کمیسیون ماده صد ایشان را آماده کرد بود عزل شد. آیا کسی خلاف کند و جریمه را بدهد ایراد دارد؟

شهردار رشت اشاره ای هم به ساختمان نیمه تمام شهرداری کرد و گفت: ۷ سال است ساختمان گیل را ساخته اند و جسد آنرا کنار شهر گذاشته اند و صرفا ماهی ۱۰۰ میلیون تومان اضافه حقوق پرداخت می کند چون هر ساختمان یک سمت شهر است.

گفته اند معاونت عمرانی در یک کانتینر و در جاده تهران مستقر شده بنده خودم هم داخل خاک کار می کنم و به همراه چند تن از دوستان در همان ساختمانی که تبدیل به جسد شده حضور داریم.

IMG_2062ثابت قدم به نطق یکی از اعضا در خصوص اینکه دلیل کنار رفتن علیرضا خلقت دوست از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: علیرضا خلقت دوست, دوست صمیمی من و همکار آقای الیاس حضرتی و دوست بنده بود. در دولت گذشته و در آن زمان که سیاست خاصی حاکم بود بنده آقای خلقت دوست را عضو سازمان فرهنگی ورزشی کردم.امروز ایشان به دلایلی که خودم و خودش می داند کنار رفت و موضوع رای آوردن آقای حضرتی دلیلی برای نزدیکی بنده به ایشان نمی شود .اکنون که آقای حضرتی رای آورده اند و به مجلس راه پیدا کرده اند من از ایشان دورتریم.

وی به با اشاره به ساختمان مشترک شهرداری و راه و شهرسازی گفت: برای ساختمان منطقه ۴ هزینه می شود, در حالیکه در این زمینه با راه و شهرسازی توافق شده است. گفته اند که امضای من پای هیچ چکی اعتبار ندارد.آخر من تیلیاردر هستم یا چکم اعتبار ندارد!

ثابت قدم با بیان اینکه گفته اند «آقای کامران زاده عزل شده و بعد از آن رسولیان آمده امروز آقای رسولیان کجاست؟»: من بارها گفته ام نیروی بیرون از شهرداری مدنظرم نیست.غیر از دو حوزه حراست و مشاورین.

وی در خصوص برخی سخنان اعضای شورا در مورد ارتباط ثابت قدم با یک «دکتر معروف» گفت: ایشان از دوستان من هستند و هم اکنون درآمریکا به سر می برند و اصلا ایران نیستند.

مکلف به پاسخگویی هستیم اما نمی توان فضای شهر را نا امن کرد

شهردار رشت اضافه کرد: می گویند من شورای شهر را قبول ندارم. در حالی که من شورا را به عنوان یک نهاد دموکراتیک قبول دارم البته نوپا است و این نهاد باید رشد کند.
ثابت قدم با بیان این که نباید فضای شهر را ناامن کرد گفت: ماهی ۸ الی ۹ میلیارد تومان از ارزش افزوده دریافت می شود که آن هم پول مردم است و ما مکلف به پاسخگویی به مردم و شفاف سازی هستیم اما نمی توانیم فضای شهر را ناامن کنیم.

وی اشاره ای هم به احداث پارک ها در مناطق محروم رشت کرد و گفت: با احتساب پارک های افتتاح شده در طول یک سال حدود ۱۱ پارک به بهره برداری می رسد و توانایی بنده در همین حد است ببخشید که بیشتر نمی توانیم!

tel final1

Share