در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

ثابت قدم: خط ویژه اتوبوس رشت سوم تیر افتتاح می شود/وجود ۳ هزار تاکسی مازاد در رشت/دعوت اعضای شورا به چالش «صحبت‌های سازنده در کنار انتقادات» توسط رسولی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت‌قدم گفت: با توجه به موافقت اعضای شورا با لایحه اخذ تسهیلات از بانک شهر مشکل اتوبوس ها برطرف شده و روز پنجشنبه سوم تیر ماه خط BRT در رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

شورای شهر رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت در حالی طبق روال معمول با تاخیر برگزار شد که ثابت قدم شهردار رشت نیز برای پاسخگویی در صحن شورا حاضر شده بود.شورای شهر رشت

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, محمدعلی رفیعی نوده رییس شورای شهر رشت در ابتدای این جلسه خطاب به همه اعضای شورا گفت: از جلسات بعد اگر اعضای تاخیری بیش از یک ساعت داشته باشند جلسه لغو خواهد شد.

در این جلسه امیر حسین علوی در نطق خود به گلایه شهروندان در خصوص وضعیت نابسمان حمل و نقل عمومی صحبت کرد و گفت :عدم وجود اتوبوسهای شهری مناسب در سطح شهر از معضلات مهم رشت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از شهردار رشت درخواست کرد تا این مشکل شهر شهر هرجه سریعتر برطرف شود.

 وی با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان شهر رشت گفت: هنرمندان در همه صحنه ها حضور داشتند و از جمله در مراسم روز رشت ، کنگره ۸ هزار شهید تمام توان خود را به کار گرفتند تا مفاهیم به درستی به شهروندان انتقال یابد و همواره حامی شهرداری بودند و اکنون مستحق بی احترامی نیستند.

 علوی به تاکیدات شهردار در خصوص برندسازی شهری اشاره کرد و گفت: برای شهر رشت که می خواهد از نظر فرهنگ برندسازی کند مناسب نیست که سازمان فرهنگی ورزشی آن با هنرمندان  اینگونه برخورد کند بطوریکه آنها ۵ ماه است مطالباتشان را دریافت نکرده اند و وقتی برای وصول طلبشان به سازمان فرهنگی ورزشی مراجعه می‌کنند با بی احترامی مواجه می‌شوند.

عضو شورای شهر رشت همچنین از شهردار خواست تا از تیم های داماش و سپیدرود حمایت کند و اجازه دهد تا هرکسی کار خودش را انجام دهد.

علوی یادآور شد: با حاشیه سازی نباید تیمی را که همه تلاش کردند بعد از مدتها به لیگ دسته یک صعود کند وارد بحران کرد.

دعوت اعضای شورا به چالش «صحبت‌های سازنده در کنار انتقادات»

در ادامه رضا رسولی  رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بر لزوم زیباسازی پیاده راه تاکید کرد و گفت : جای نماد ها و مجسمه های مفاخر رشت در این پیاده را خالی است. سازمان زیباسازی در چند مورد نظیر نصب المان عکاس قدیمی شهر رشت خوب عمل کرده است اما جای کار وجود دارد.

وی با اشاره به آرسن میناسیان و کمک‌های وی به شهر رشت گفت: او پایه گذار اولین داروخانه مدرن در رشت بود که اکنون کارون خوانده می‌شود و می بایست این داروخانه را حفظ و حراست کنیم تا یکی از نمادهای شهر رشت از بین نرود.

رییس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل رشت در ادامه با دفاع از عملکرد این کمیسیون به حجم انتقادهای مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر واکنش نشان داد و گفت: من اعضای شورا را به چالش «صحبت‌های سازنده در کنار انتقادات» دعوت می‌کنم تا مردم احساس نکنند که در شورا فقط جدل وجود دارد.

خط ویژه اتوبوس در رشت سوم تیر افتتاح می شود/ رشت ۳ هزار دستگاه تاکسی اضافه دارد

شهردار رشت که برای پاسخ به سوالات دو تن از اعضای شورا در صحن عمارت ضورا حاضر شده بود در پاسخ به سوال علت تاخیر در راه اندازی بی آرتی گفت: رشت بیشترین تراکم جمعیتی را دارد و همین امر سبب شده تا بیشترین حجم بودجه به بخش حمل و نقل اختصاص پیدا کند.

ثابت قدم با بیان اینکه ۵۰ درصد از بودجه برای احداث مسیرها هزینه شده است, یادآور شد: این میزان هزینه برای تملکات پرداخت شده تا مسیرهای رفت و آمد را باز کنیم.

وی تعداد تاکسی های در رشت را مزااد خواند و گفت: در حال حاضر ۶ هزار تاکسی در رشت از سوی تاکسیرانی مجوز گرفته اند که از این میزان تنها رشت به ۳ هزارتاکسی نیاز دارد.

شهردار رشت افزود: با تصویب لایحه خصوصی سازی در ناوگان شهری و اخذ وام از بانک شهر کمک بزرگی به حمل و نقل شهری صورت خواهد گرفت و با اطمینان می‌توانم بگویم ماهی ۱۰ الی ۱۵ اتوبوس به ناوگان اضافه می شود.

شهردار رشت در پاسخ به سوال دیگر عضو شورا در مورد  تفریغ بودجه گفت : علت تاخیر تفریغ بودجه مفقود شدن استناد بوده است و توانستیم سال های ۹۲ و ۹۳ را به شورا ارسال کنیم و سال ۹۴ را تا تاریخ ۳۱ تیر ماه امسال به شورا ارسال خواهیم کرد.

ثابت‌قدم گفت: با توجه به موافقت اعضای شورا با لایحه اخذ تسهیلات از بانک شهر مشکل اتوبوس ها برطرف شده و روز پنجشنبه سوم تیر ماه خط BRT در رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

بعد از توضیحات شهردار علوی رییس کمیسیون برنامه بودجه ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی خط ویژه اتوبوس گفت : این اسنادی را که شهردار محترم اکنون ارایه کرده چقدر خوب می‌شد که قبلا به شورا ارایه می‌دادند تا شبهات برطرف می شد.

tel final1

 

Share