در نشست تعاملی جانشین پلیس استان گیلان و دادستان شهر رشت مطرح شد:

تظاهر به روزه خواری جرم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست تعاملی با “مصطفوی نیا” دادستان شهرستان رشت پیشگیری از تخلفات و جرایم ماه رمضان را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دادستان شهرستان رشت گفت: تظاهر به روزه خواری جرم است.

DSC03139سرهنگ “مهرداد مهرگان” جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست تعاملی با “مصطفوی نیا” دادستان شهرستان رشت پیشگیری از تخلفات و جرایم ماه رمضان را بررسی کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در این نشست اول تذکر لسانی به هنجارشکنان ماه مبارک رمضان را اولویت پلیس اعلام کرده وگفت: با افرادی که به تذکرات لسانی توجه نکنند، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

سرهنگ مهرگان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فقط به رستوران های خارج از شهر مجوز فعالیت داده می شود و پخت غذاها نباید در دید عموم باشد،افزود: برخورد با هنجارشکنان و بدحجابان و افرادی که در خودروها و مکان های عمومی استعمال دخانیات می کنند جدی خواهد بود.

دادستان شهرستان رشت نیز در این نشست با بیان اینکه اهمیت به معنویات و التزام به واجبات الهی، نشانه تدین بالای مردم است، متذکرشد: حضور جدی نیروی انتظامی در تمامی صحنه ها قابل تقدیر می باشد.

مصطفوی نیا بهترین روش جلوگیری از هنجارشکنی را تذکر لسانی دانست و افزود: هدف بعضی از افراد هنجار شکنی و حرمت شکنی عمدی می باشد که در برخورد با آنها باید از روش های قانونی استفاده کرد.

این مقام قضایی با یادآوری اینکه ماموران انتظامی باید از روزه خواری در دید عموم جلوگیری کنند، گفت: اگر بعضی افراد قادر به روزه گرفتن نمی باشند، بهتر است که با احترام به دیگران از حرمت شکنی در انظار عمومی پرهیز نمایند.

وی با بیان اینکه نانوایی ها در ساعات ابتدایی صبح روزهای ماه مبارک رمضان تعطیل می باشند، ادامه داد: یک شعبه در دادگستری به بخش برخورد با هنجار شکنان ماه مبارک رمضان اختصاص داده شده است.

دادستان شهرستان رشت متذکر شد: افرادی که به جرم روزه خواری در ملاءعام پیش از ساعات اداری دستگیر شوند به دادسرا منتقل می شوند و آنهایی که پس از ساعات اداری دستگیر می شوند در کلانتری ها بازداشت شده و روز بعد به دادسرا انتقال داده خواهند شد.

این مقام قضایی تظاهر به روزه خواری را جرم خواند و تاکید کرد: پلیس باید با افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند برخورد نماید و مردم نیز می توانند از طریق شماره تلفن ۱۱۰ گزارشات خود را به پلیس اعلام نمایند.

tel final1

Share