عاطفه چیرانی تشریح کرد:

تشریح اقدامات زیست‌محیطی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت

یبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چرانی تاکید کرد: بازآفرینی یک رویکرد جدید توسعه شهری با لحاظ معیارهای حفظ محیط زیست است. ما نیز قرار است با استفاده از محیط زیست و با حفظ آن، توانمندی‌سازی اقتصادی را در آن ناحیه اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلان امروز, مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت که این سازمان برای رفع آلایندگی‌های زیست‌محیطی اقدامات زیادی انجام داده است.t_145640021816-2-25-14346012ccccccccccccc

 عاطفه چیرانی که در آستانه روز جهانی محیط زیست سخن می‌گفت، تاکید کرد: مجموعه اداره کارخانجات تولیدی آسفالت وشن وماسه سازمان عمران، درراستای رفع آلایندگی‌های زیست محیطی هوا، صوت‌، گردوغبارمحیطی وفاضلاب صنعتی به یکسری عملیات میدانی انجام داده است.

ایجاد یک کمربند سبز با غرس ۱۶۰۰ اصله نهال دوساله صنوبر صنعتی وعملیات تکمیل پروسه ساخت فیلتر کاهش آلایندگی هوای کارخانه آسفالت شماره دو مجموعه (کارخانه آسفالت تیتان) و فیلترینگ فاضلاب صنعتی بدون هیچگونه افزودنی و جداسازی پسماند از پساب واستفاده اقتصادی از پسماند صنعتی وبهره‌برداری مجموعه از پساب وصرفه‌جویی درمصرف منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی از جمله اقدامات سازمان عمران شهرداری رشت در جهت حفظ محیط زیست بوده است.

چیرانی همچنین گفت: مجموعه اداره کارخانجات در راستای ارتقای کمی محصولات تولیدی اقدام به انعقاد قرارداد خرید و حمل ده هزار تن قیر برای تولید حدود یکصدوهشتاد هزارتن آسفالت جهت پوشش سطوح خاکی و آسفالتی معابر شهر رشت کرده و این آمادگی را دارد که با در اختیارداشتن یک مجموعه کامل سنگ شکن و دو مجموعه تولید آسفالت تمامی نیازهای شهرداری مرکز و مناطق پنجگانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری رشت را به آسفالت و مصالح سنگی خام و دانه‌بندی پوشش دهد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با تاکید بر رعایت کنترل کیفیت محصولات تولیدی گفت: مجموعه اداره کارخانجات با تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفی مستقر در کارگاه ازطریق بخش خصوصی، کلیه محصولات تولیدی خروجی را ازنظرکیفیت فنی رصد کرده و این نگاه کنترلی اسباب این شده که تمامی محصولات خروجی بویژه آسفالت برابر نشریه ۱۰۱ دارای استاندارد باشد، به طوری که درتمامی پارامترها اعم ازدما‌، منحنی دانه‌بندی‌، مقاومت مارشال‌، دوام‌، درصد شکستگی وسایر پارامترهای مربوطه به اعدادی حتی بالاتر از استاندارد نشریه ۱۰۱ دست یافته است.

مهندس چیرانی افزود: پهنای باند شن و ماسه سازمان عمران شهرداری رشت نیز با اخذ مجوزهای قانونی در آینده‌ای نزدیک از ۳۲۰۰ متر به ۷۰۰۰ متر از یک مکان به دو مکان در بستر جاری و حریم ۲۵ ساله رودخانه سفیدرود‌ افزایش خواهد یافت که این مهم نیاز به شن و ماسه شهرداری رشت را برای ۵ سال آتی تضمین می‌کند.

او درباره اقدامات این سازمان در بخش بازآفرینی نیز گفت: طرح بزرگ بازآفرینی برای اولین بار در رشت انجام می‌شود و قرار است ۱۵ شهر دیگر نیز به زودی این طرح را با توصیه وزارت راه و شهرسازی آغاز کنند. در رشت خوشبختانه گام دوم از مرحله اول بازآفرینی رشت را در محدوده خواهر امام آغاز کرده‌ایم و قرار است به زودی گام سوم را در تالاب عینک آغاز کنیم.

مهندس چیرانی تاکید کرد: بازآفرینی یک رویکرد جدید توسعه شهری با لحاظ معیارهای حفظ محیط زیست است. ما نیز قرار است با استفاده از محیط زیست و با حفظ آن، توانمندی‌سازی اقتصادی را در آن ناحیه اجرا کنیم.

tel final1

Share