در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان مطرح شد

منتظر هیاتی از گیلان برای سفر به آذربایجان هستیم/باید هر روز کار کنیم تا راه آهن تا پایان سال به بهره برداری برسد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاهین مصطفی اف تاکید کرد: من از روسای راه هر دو کشور به دلیل جدیت و پیگیری در تسریع راه آهن تشکر می کنم و مطمئنم تا آخر سال تمام کارهای مربوط به آن اعم از پل، تونل و ریل گذاری انجام می‌شود و باید هر روز کار کنیم تا پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

photo_2016-05-27_19-49-10اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اذربایجان که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد با بیان اینکه به مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به خاطر شرایط خوبی که در این منطقه ایجاد کرده تبریک می گویم خاطرنشان کرد: شرکت های آذربایجانی را برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق می کنیم و این هدف اصلی ماست.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی و تراکتورسازی برای ما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است یادآور شد: ۱۷ تا ۲۱ (ماه می) هیاتی را به تبریز فرستاده بودیم و در آنجا ملاقات های خوبی صورت گرفت.

شاهین مصطفی اف  افزود: با یکی از کارخانه های نفت و گاز تبریز توافق کردیم که با همتای خود در آذربایجان همکاری کند.

وی از داروسازی به عنوان یکی از موارد توجه خود نام برد و گفت: در سفر رییس جمهور ایران به آذربایجان این مسئله را پیگیری و مطرح می‌کنیم.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با بیان اینکه به سهم خودمان آمادگی کامل برای همکاری و سرمایه گذاری در بخش راه آهن را داریم , تصریح کرد: باید کمیته ای با نظارت دو کشور تشکیل شود و درخصوص چگونگی کار این کمیته و وظایف دوطرف بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

شاهین مصطفی اف تاکید کرد: من از روسای راه هر دو کشور به دلیل جدیت و پیگیری در تسریع  راه آهن تشکر می کنم و مطمئنم تا آخر سال تمام کارهای مربوط به آن اعم از پل، تونل و ریل گذاری انجام می‌شود و باید هر روز کار کنیم تا پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: متاسفانه یک مامور کوچک ۱۲ روز کار راه آهن را موقف کرد که امیدواریم چنین مواردی دیگر تکرار نشود چون زمان برایمان اهمیت دارد.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان از خواهرخواندگی شهرهای این کشور با شهرهای استان گیلان حمایت کرد و گفت: منتظر هیاتی از گیلان برای سفر به آذربایجان هستیم و حتی مایلیم استاندار گیلان نیز سفری به آذربایجان داشته باشند.

شاهین مصطفی اف اضافه کرد: می توانیم بین منطقه آزاد انزلی و بندر سومگای همکاری متقابل داشته باشیم.حمل و نقل دریایی از نظر ما نیز اهمیت دارد و باید بیشتر به ان پرداخته شود
وی ادامه داد: لیست اعضاء کارگروه آذرباییجان را درخصوص کریدور شمال و جنوب تهیه کرده ایم که تقدیم طرف ایرانی می کنیم و نظر خود را پس از مشورت اعلام کرده و اگر می توانند کار کنند ما آمادگی همکاری را داریم و در اولین جلسه بررسی خواهیم کرد.

tel final1

Share