رحمانی فضلی در مراسم افتتاحیه مجلس دهم در صحن علنی مطرح کرد:

به کار گیری ۶۰ هزار نیرو در سطوح مختلف بازرسی در انتخابات مجلس دهم/ توضیحات وزیرکشور درباره وضعیت پرونده منتخب سوم اصفهان/هیچ گروه و جناحی در هیچ مرحله ای انتخابات را تحریم نکردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های وزارتخانه متبوعش برای برگزاری انتخاباتی شایسته در کشور گفت: ۶۰ هزار نیرو در سطوح مختلف بازرسی در انتخابات مجلس دهم به کارگرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت, عبدالرضا رحمانی فضلی امروز (شنبه، ۸ خردادماه) در افتتاحیه مجلس دهم ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: سپاس درود بی‌‌کران خداوند باری تعالی را که خدمتگزاری به ملت شریف و ولایت مدار ایران اسلامی را نصیب ما کرد و با هدfazli194_Origایت و کرامت خود توفیق ادای امانت سنگین برگزاری انتخابات را با شروع دوره دهم مجلس شورای اسلامی بر ما ارزانی داشته است.

وزیر کشور ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) افزود: مایلم تشکر عمیق خود را از مقام معظم رهبری که با رهنمودها و ارشادات مدبرانه خود راهگشای مسیر ما شدند و نیز از ریاست جمهوری که با توصیه‌های ارزشمندشان در فراهم ساختن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات از هیچ کوششی دریغ نکردند ابراز کنم.

وی ادامه داد: همانگونه که مستحضرید انتخابات در ایران برگرفته از قانون اساسی است و اصل ششم این قانون اداره امور کشور را تنها از طریق اتکای به آرای مردم ممکن می داند و اصل هفتم نیز مجلس شورای اسلامی را از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور دانسته است، صلاحیت قانونگذاری، اختیارات نظارتی، قابلیت پاسخ خواهی، دلالت بر نقش کلیدی جایگاه محوری و آینده ساز مجلس شورای اسلامی دارد.

رحمانی فضلی افزود: تاکیدات مهمی که در قانون اساسی بر ضرورت تشکیل مجلس، چگونگی انتخاب نمایندگان و وظایف و اختیارات مجلس شده است، حاوی الزاماتی است که مطابق با آن برگزار کنندگان و تمهید کنندگان انتخابات باید تمام پیش بینی‌ها و مقدمات لازم را برای تشکیل مجلس شایسته و منتخب شایسته مردم تدارک نمایند.

وی گفت: وزارت کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در طراحی مسیر حرکت برای تمهید مقدمات و روند انتخابات، محکمات شرعی، قانونی و اخلاقی را مبنای کار خود قرار داده و با اذعان به مسئولیت ملی مجموعه عوامل دست اندرکار در دولت، حاکمیت و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حرکت خود را بر مبنای اصول راهبردی مشخص دنبال کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: بنابراین برای حل معضلات و مشکلات کشور ما نیازمند به تعامل هستیم. البته همه در نهایت تسلیم قانون هستیم. اجرای قانون گاهی کمی سخت، کمی تلخ اما در عین حال الزامی و ضروری است.

همه باید تسلیم قانون باشیم

روحانی با بیان اینکه بنده برای وزیر علوم ۵ بار و برای ورزش و جوانان ۴ بار به مجلس آمده ام، گفت: ممکن است با انتظارها منطبق نباشد، اما در عین حال ما باید تسلیم قانون باشیم و هر آنچه مقررات قانونی است ولو سخت و مشکل، آن را مجری باشیم.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون ما می توانیم از مشکلات کشور عبور کنیم، افزود: مردم ما در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رشادت فوق العاده ای و رشد عقلی و فکری  از خود نشان دادند.

هیچ گروه و جناحی در هیچ مرحله ای  انتخابات را تحریم نکردند

وی افزود: هیچ گروه و جناحی در هیچ مرحله ای  انتخابات را تحریم نکردند. هیچکس از پیچ و خم های مربوط به مقررات انتخاباتی خسته نشد و همه از حداقل فرصت حداکثر استفاده و بهره برداری را کردند. حتی مردم در این انتخابات از جناح ها، احزاب و تشکل ها با نام های مشهورکمی پا را فراتر گذاشتند. لیست هایی درست کردند، ترکیب جناح ها و گروه ها که گویی مردم و نمایندگانی که خود را در معرض آرای مردم قرار داده بودند، این بار قبل از احزاب و جناح ها به فکر همگرایی بیشتر و همکاری بیشتری بین قوا برای حل مسائل کشور بودند.

روحانی ادامه داد: همه به خوبی می دانند اگر مشکل بزرگی هم در این کشور باشد، با اتحاد و وحدت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین با انسجام و مقاومت ما می توانیم به خوبی از مشکلات عبور کنیم.

در طول ۳ سال گذشته از تلاطم اقتصادی خبری نبوده است

رئیس جمهور دولت یازدهم افزود: ما در آغاز شروع به کار دولت با مشکلات و تلاطم های اجتماعی روبرو بودیم که با همکاری مجلس و حمایت مردم توانستیم از بسیاری از آنها عبور کنیم. در طول ۳ سال گذشته از تلاطم اقتصادی خبری نیست و جای آن را آرامش در بازار گرفته است.

از تورم ۴۰درصد به ۱۰ درصد رسیدیم

وی تاکید کرد: از ادامه تورم خطرناک دو رقمی که می توانست برای جامعه ما خطرناک باشد، گذشته ایم و امروز از تورم ۴۰ درصدی به ۱۰ درصد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه همه تلاش های دولت این بوده که به تورم به تک رقمی رسیده و از رشد منفی بگذریم، تصریح کرد: رشد منفی شایسته مردم نبود و لذا با کمک خداوند در سال ۹۳ ما رشد ۳ درصدی را داشتیم و در سال ۹۴ علی رغم تمامی مشکلات اجازه ندادیم که به رشد منفی برسیم.

روحانی ادامه داد: امید است در ۱۰ سال جاری ما به رشد ۵ دهم درصد رسیده و همه برنامه های بر این است که مردم و جامعه ما از لحاظ فقر و بیکاری در امان باشند.

وی افزود: هیچ دولت و مسئولی نیست که برای مردم خود فقر و بیکاری بخواهد، ما باید اشتغال و زندگی که مردم بتوانند با راحتی در آن امرار معاش کرده و درآمد قابل قبول داشته باشند فراهم کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: برای اشتغال و فقر ما نیاز به اختراعی نداریم، کشورهای فراوان در این زمینه تجربه های فراوانی دارند، بسیاری از کشورها هستند که از لحاظ استعداد انسانی و همچنین از لحاظ منابع مادی شرایط شان از ما پایین تر است، اما دارای رشد اقتصادی مناسبی هستند. ما برای اینکه در این کشور جوانان تحصیلکرده بیکار نداشته باشیم، راهی جز رشد اقتصادی و رونق اقتصادی نداریم.

وی گفت: در دو دهه اخیر ما کشوری سراغ نداریم که بدون تعامل با جهان به رشد اقتصادی مناسب و اشتغال کافی دست یافته باشد. ما در چارچوب اقتصاد مقاومتی که اقتصادی است درون زا و برون گرا، اقتصادی که زایش و تولد او در درون است اما گرایش اون به بیرون است.

تحقق رشد اقتصادی ۸درصد نیازمند سرمایه گذاری است

روحانی افزود: در سایه اقتصاد مقاومتی و در سایه یک رشد اقتصادی مناسب اگر امسال به رشد ۵ درصدی که هدف ما است دست یابیم این رشد برای اشتغال ما کافی نیست، همانطور که در سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری آمده است که ما باید به سمت رشد ۸ درصدی حرکت کنیم و اگر قرار است که به رشد ۸ درصدی برسیم ما نیاز به سرمایه گذاری داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: شرایط کشور ما، درآمدهای نفتی ما و قیمت نفت به گونه ای نیست که ما فکر کنیم در سال های پیش رو به راحتی به قیمت نفت بشکه ای ۱۰۰ دلار دست پیدا می کنیم.

tel final1

Share