رئیس کل دادگستری گیلان

بررسی بیش از۵۳۰ هزار پرونده قضایی/بد اخلاقی ها و توهین ها در رسانه ها مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۵۳۶ هزار پرونده قضایی مورد بررسی قرار گرفته است گفت: رسانه ها در ترویج صلح و دوستی جامعه فعال باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ،احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان امروز(۳۱خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی معمار دستگاه قضا بود.

siavahs5404وی با بیان اینکه شهید بهشتی یک روحانی و عالم با دیدگاه وسیع  بود گفت: سال ۶۰ این روحانی بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی توسط کوردلان منافق به شهادت رسید.

سیاوش پور اذعان کرد: در این دوران کوتاه مسئولیت، شهید بهشتی کارهای بسیار شایسته و ارزشمندی در قوه قضائیه و دیگر بخش های مربوطه انجام داده است که برای همیشه ماندگار شده است.

رئیس دادگستری گیلان  افزود: شهید بهشتی انسان جامعه نگری بود و هرگز تحت تاثیر احساسات قرار نمی گرفت  و با پختگی و جامعیت کامل بر کارها و برنامه ها اشراف داشت.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه پایه و اساسش عدالت محوری است بر این اساس در این قوه که اسرار مردم در آن نهفته است  نظارت ویژه توسط مسئولان و قضات صورت می گیرد تا حقی به ناحق پایمال نگردد.

سیاوش پور خاطر نشان کرد: آسایش و آرامش مردم جامعه توسط نیروهای فعال و ذی ربط قوه قضائیه مهیا می شود.

رئیس کل دادگستری گیلان به عملکر سال گذشته دادگستری استان اشاره و اظهار کرد:  ۵۳۶ هزار پرونده سال گذشته در دادگستری و شورای حل اختلاف در چرخه بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای  ۴۳۷ هزار پرونده حکم صادر شده است.

سیاوش پور اذعان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده ها بین ۳۵ تا ۴۰ روز است و رسیدگی به پرونده های حقوقی ۶۰ روز می باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: شغل قضاوت کار بسیار سختی است و تیز هوشی و وقت بسیاری را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش ارزنده ای در ترویج صلح و دوستی در جامعه ایفا می کنند از رسانه های گیلان خواستار فعالیت بیشتر در بخش قضایی استان شد گفت: رسانه ها واقعیت کار و برنامه های  قضاوت را به مردم انتقال دهند و سختی و مشکلات قضاوت را برای آگاهی بیشتر عموم در جامعه  منعکس کنند.

سیاوش پور خاطرنشان کرد: رسانه ها با پیشنهادات و انتقادات واقعیت های عملکرد دستگاه قضایی و همچنین اطلاعات صحیح را برای عموم بیان کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: بد اخلاقی ها  و توهین ها و …در رسانه ها مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

tel final1

Share