مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

برخی نوشته‌ها و رفتارها معلول نوعی تفکر است که مصداق بارز عدم توسعه محوری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاطعا این نوع نوشته ها و رفتار های توهین آمیز معلول نوعی تفکر است که مصداق بارز عدم توسعه محوری است و نه تنها تکریم نمی شود ، بلکه سکوت نیز جایز نیست و مقابله با آن نیز لازم است که بر آن تاکید هم شد.

 به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیرو انتشار مطلبی با عنوان «حاشیه عجیب در نشست شهردار رشت با مدیران رسانه های خبری» در برخی سایت های خبری فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با انتشار متنی که در اختیار رسانه های گروهی استان گیلان قرار گرفته برای تنویر افکار عمومی نسبت به این مساله واکنش نشان داد.IMG_0878ghadimi

۱. در سال مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به فرموده مقام معظم رهبری و در ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مهربانی و در روزهایی که مزین به عطر شهادت شهدای مدافع حرم است ، قطعا همه کسانی که دل در گرو توسعه شهر و کشور دارند ، در راستای همدلی و همزبانی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می دارند ؛ همانگونه که در ابتدای ماه رمضان اعلام شد رعایت اخلاق مداری ، پرهیز از تنازع و ادامه خط مشی شهدای گرانقدر سرلوحه کار خواهد بود و به پاسداشت این حرایم اخلاقی ، مذهبی و انقلابی که قطعا خون شهدای صدر اسلام تا کنون رکن آن است مسیر اصلی ما را تعیین خواهد نمود؛  نشست مذکور نیز در همین راستا به دعوت ریاست محترم و ارزشی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، جناب آقای نیکومش برگزار شد ؛ نشست های این چنینی در تالار گفتگوی شهری ، تالاری که مبتنی بر تعامل و توسعه است، در راستای گفتگو، تبادل نظر و تصمیم گیری بهتر در جهت منفعت عمومی شهر برگزار می شود و قطعا بغض و عداوت و رفتارهای حاشیه ساز با منافع عمومی شهر سازگاری ندارد.

۲. این نشست در حالی با ترک جلسه توسط (یکی از حضار) و با اظهار بی اطلاعی از حضور شهردار محترم شهر رشت همراه بود که همگان از حضور جناب آقای دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در ادامه جلسه که تا آن لحظه به جمع نپیوسته بود ، اطلاع داشتند و در حین برگزاری این جلسه نیز اعلام شد که ادامه مراسم به دلیل تقارن با لحظات ملکوتی اذان مغرب بعد از نماز و صرف افطار  با حضور شهردار رشت و گفتگو ایشان با اصحاب محترم رسانه ادامه خواهد یافت . ضمن آن که در نشستی که چندی پیش نیز به طور مشابه در همین تالار با حضور اصحاب محترم رسانه برگزار شده بود، شهردار رشت حضور داشتند. در ثانی ، ترک جلسه در هنگام اذان نیز انشا ا… که برای نماز اول وقت بوده است در ماهی که صله رحم در آن توصیه شده است …

۳. در خبر مندرج اشاره شده است: حاشیه عجیب در نشست شهردار رشت با مدیران رسانه های خبری+تصاویر؛  تعبیر نموده اید این جلسه، نشست شهردار رشت با مدیران رسانه های خبری بوده است. چگونه ممکن است فردی در خصوص حضور شهردار اظهار بی اطلاعی نماید؟ و به راستی مسببان این حاشیه سازی حتی در حدی کوچک چه کسی است؟

۴. ضمن تاکید بر حفظ حرمت خانواده معزز شهدا و پیروی از راه شهیدان گرانقدر و همچنین تاکید بر احترام متقابل مسئولین و اصحاب محترم رسانه، لازم به ذکر است گاهی رفتارهای توهین آمیز برخی رسانه ها با آرمان های شهدا و عزیزان آن ها با توصیه مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و همزبانی، همخوانی ندارد و چنانچه هر یک از فعالان اجتماعی انتقاد و یا دغدغه ای در خصوص مباحث مدیریت شهری دارند ، یقینا بحث و تبادل نظر در تالار گفتگوی شهری با حضور طرفین گفتگو و مدیران شهری  و یا در هر حوزه تعاملی دیگر مانند بستر مناسب رسانه ها ، راهکاری موثرتر از حاشیه سازی و ترک جلسه  و یا توهین ماهوی و مستقیم  در رسانه خواهد بود ؛ چنان که تقریبا تمامی اصحاب رسانه حاضر در این نشست نیز بر آن تاکید و اذعان داشتند، نقد منصفانه به دور از توهین و عبور از معیار های اخلاقی مورد قبول است. سوال اینجاست چنانچه نقدی هم وجود دارد حیطه این نقد تا کدام خط قرمز توهین به ارزش هاست ؟! آیا باید بدون قید با قلمی که خداوند به آن سوگند یاد کرده است تنها بنویسیم و بنویسیم تا آنجا که حتی به فرزند شهیدی توهین کنیم که عضو شوراست و سوابق انقلابی و ارزشی ایشان مشخص است ؟ قطعا این نوع نوشته ها و رفتار های توهین آمیز معلول نوعی تفکر است که مصداق بارز عدم توسعه محوری است و نه تنها تکریم نمی شود ، بلکه سکوت نیز جایز نیست و مقابله با آن نیز لازم است که بر آن تاکید هم شد.

۵. بسیاری از حاضرین در این نشست در نشست های قبلی دعوت شده توسط شهرداری  نیزحضور داشتند که این نشانه انتخاب مسیر گفتگو و پیشبرد بهینه امور شهری است که هیچ کس مالک آن نیست ؛ همچنان که در نشست خبری قبل شهردار نیز غیر از این بزرگواران، خبرنگاری از سوی آن سایت خبری تحلیلی  نیز حضور داشت و جلسه را به نشانه اعتراض ترک ننمود !

 در پایان از اصحاب محترم رسانه و تمامی کسانی که دغدغه توسعه شهر رشت را دارند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم. شهرداری رشت با نگاهی مبتنی بر توسعه پایدار شهری از تمامی رسانه ها، در مباحث توسعه محور دعوت به همفکری و تبادل نظر می نماید. امید است با اتکال به خداوند یکتا و با تکیه بر آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسلک شهدا را چراغ راه خود قرار داده و در کنار یکدیگر در راه ساختن فردایی بهتر برای شهرمان گام برداریم.

tel final1

Share