امام جمعه موقت رشت

برخی ساعتی یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند/انتخاب آیت‌الله جنتی پاسخ محکمی به دشمنان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با دعوت مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: یکسری وظایف در عصر غیبت امام عصر‌(عج) به عهده شیعیان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با دعوت مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: یکسری وظایف در عصر غیبت امام عصر‌(عج) به عهده شیعیان است.shafiei

وی با بیان اینکه در کتاب‌های معتبر شیعه ۱۰۰ تکلیف برای منتظران ظهور مشخص شده است، افزود: فردی که خود را منتظر امام عصر‌(عج) می‌داند باید به تکلیف خود عمل کند.

خطیب موقت رشت انتظار برای فرج و ظهور را از تکالیف شیعه دانست و تصریح کرد: در راستای آن شیعیان باید تسلیم باشند، زیرا دوران غیبت طولانی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از غیبت کبری یک‌هزار و ۱۰۸ سال می‌گذرد، خاطرنشان کرد: تمام شیعیان منتظر ظهور هستند و مشخص نیست ظهور چه هنگام انجام می‌شود.

شفیع‌زاده با اشاره به اینکه ۱۲۵ علامت برای زمان ظهور بیان شده است، گفت: بعضی از این علامت‌ها با زمان ما تطبیق می‌کند.

وی اضافه کرد: شیعیان باید آمادگی لازم را برای ظهور داشته باشند، اما زمان قطعی ظهور مشخص نیست و مداومت در خواندن دعاها برای ظهور امام زمان‌(عج) اهمیت دارد.

امام جمعه موقت رشت یکی از فضایل روز جمعه را ظهور امام زمان‌(عج) در این روز عنوان کرد و یادآور شد: احترام به امام زمان‌(عج) از تکالیف شیعیان در عصر غیبت است.

وی بزرگ دانستن و تکریم مکان‌هایی که متعلق به امام زمان‌(عج) است را تکلیف شیعیان دانست و افزود: اشتیاق دیدار با امام عصر‌(عج) از تکالیف شیعه در عصر غیبت است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه اظهار محبت در زمان نسبت به امام عصر(عج) از تکالیف شیعه در دوران غیبت است، گفت: انجام امور نیابتی از تکالیف شیعه در عصر غیبت است.

وی دعا برای حضور در زمان ظهور امام زمان‌(عج) را از آموزه‌های شیعه دانست و اضافه کرد: یکی از تکالیف دوران غیبت، انجام واجبات و مستحبات است.

خطیب موقت رشت با گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: ۳۱۳ نفر از زائران پیاده مرقد امام(ره) در راستای تکریم امام راحل از پنجم خردادماه جاری به تهران اعزام شدند.

وی تعظیم شعائر امام(ره) را از وظایف مردم ولایتمدار گیلان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه مبارک رمضان و تابستان قرار داریم گردشگران در سفر به گیلان باید رفتاری در شأن داشته باشند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه مسؤولان باید تدابیری داشته باشند تا حرمت‌ها در مکان‌های گردشگری و جامعه رعایت شود، افزود: مسؤولان نسبت به انجام ناهنجاری‌ها و منکرات در ماه مبارک رمضان همت داشته باشند.

وی وظیفه مردم را امر به معروف و نهی از منکر و تذکر زبانی دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری موضوع جهاد کبیر را بیان کردند.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: مقام معظم رهبری به نقشه‌های دشمن برای استحاله نظام اشاره کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در راستای جنگ نرم هدف سومی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: این نقشه در کشورهای دیگر نتیجه داده و آن طرح نفوذ بوده که بسیار خطرناک است.

به گفته شفیعی‌زاده، در نفوذ که بسیار خطرناک است، مسؤولان هدف دشمن هستند و دشمن به دنبال نفوذ در افکار مسؤولان است.

وی توجه جدی به نفوذ را مورد تأکید مسؤولان قرار داد و گفت: اگر مشاهده کنیم مسؤولی تحت تاثیر دشمن قرار گرفته باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

*انتخاب آیت‌الله جنتی پاسخ محکمی به دشمنان است

امام جمعه موقت رشت با قدردانی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حرکت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس این مجلس، پاسخ محکمی به دشمنان است.

وی با بیان اینکه فردا دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: مجلس نهم از مجالس خوب ما بود و قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر را به تصویب رساند.

شفیعی‌زاده ادامه داد: قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از تصویب مجلس معطل مانده است که امیدواریم اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه مگر می‌شود در نظام جمهوری اسلامی افرادی ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت کنند، اظهار کرد:  این امر جای تأسف دارد.

امام جمعه موقت رشت افزود: بعضی از افراد ساعتی یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند و یکماه حقوق افراد مذکور موجب به‌کارگیری ۷۰ نفر جوان در جامعه می‌شود.

وی روند مذکور را موجب ناامیدی در جامعه دانست و یادآور شد: مجلس اعلام کرد حقوق‌ها در بیشترین حد باید هفت برابر باشد، مگر این مدیران چه تأثیری می‌گذارند.

*اولویت مجلس دهم پرداختن به دریافت حقوق‌های میلیونی باشد

شفیعی‌زاده یکی از وظایف مجلس دهم را اولویت پرداختن به دریافت حقوق‌های میلیونی توسط برخی از افراد دانست.

وی گفت: ابتدا نمایندگان از خود آغاز کنند و بعد به دیگر دستگاه‌ها بپردازند و مردم را نسبت به جمهوری اسلامی ناامید نکنند.

به گفته خطیب موقت نماز جمعه رشت، فردی که ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند موجب زندگی اشرافی می‌شود.

وی ادامه داد: دریافت حقوق‌های بالا موجب ایجاد حسرت در بین مردم می‌شود و دستگاه‌های بازرسی و مسؤولان تراز بالای کشور باید به این موضوع بپردازند.

شفیعی‌زاده افزود: نمایندگان مجلس به دزدی آمریکا پاسخ دادند و قانون دو فوریتی به تصویب رساندند که غرب و آمریکا باید غرامت خسارت به ملت ایران را بپردازند.

وی به موضوع برجام اشاره کرد و یادآور شد: هر چه داشتیم پای برجام گذاشتیم، اما انتظارها برآورده نشده است.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: اعلام می‌کنند سال ۹۵ وضعیت مردم با اجرای برجام بهتر می‌شود، اما اینگونه نشد و مسؤولان باید به این موضوع رسیدگی کنند.

tel final1

Share