از گوشه و کنار سیاست در گیلان

با ۳ مشاور استاندار گیلان آشنا شوید/صدور حکم قطعی عامل تیراندازی به محیط بان رودباری/تذکر به شهردار تکذیب شد/ شهرداری شفت رفع سد معبر را از شورا شروع کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

با ۳ مشاور استاندار گیلان آشنا شویدtajik59

گیل خبر نوشت: دکتر حسن تاجیک در خصوص تعداد مشاوران استاندار گیلان گفت: آقایان احمد نجفی به عنوان مشاور ارشد، فرهمند پورعلی مشاور در امور صنعت و حجت الاسلام و المسلمین ابوطالب حجازی مشاور در امور اقامه نماز هستند و مأموریت مشاوران دیگر ایشان همانگونه که در فروردین سال گذشته در مصاحبه با خبرگزاری‌ها اعلام شد پایان یافته است.
وی با قدردانی از زحمات مشاوران استاندار گیلان گفت: تعدادی از مشاوران دکتر نجفی در دو سال گذشته در مسئولیت‌های جدید آغاز به فعالیت کردند و تعداد دیگر هم مأموریت‌های محوله‌ی‌شان پایان یافته است و ۳ مشاور کنونی نیز براساس وظایف تعیین شده به کار خود ادامه می‌دهند.

صدور حکم قطعی عامل تیراندازی به محیط بان رودبار

عامل تیر اندازی به سمت محیط بان رودبار که اقدام به شلیک توسط اسلحه شکاری نموده بود به  دو سال حبس محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان بعد از شناسایی متهم و طرح پرونده در مراجع قضایی و محکومیت ،جهت تجدید نظر در شعب ذیربط در استان گیلان  طبق آخرین رای صادره برای متخلف محکومیت ۲ سال حبس به جرم شروع به قتل نسبت به محیط بان تائید قطعی شد.

تذکر به شهردار تکذیب شد

kahaliiرحیم شیخ طاهر در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در مورد خبرهای مطروحه در شهر لنگرود مبنی بر ابلاغ تذکر اعضای شورای شهر به شهردار با تاکید بر اینکه شهردار کارها را خوب دنبال می کند، اظهار کرد: بحث تذکر مطرح نیست و فقط ابلاغ خواسته شورا به شهردار است که رسانه ها به عنوان کارت زرد و غیره از آن یاد کرده اند.
وی با اشاره بر اینکه هر ۹ عضو شورا از عملکرد فعلی شهردار راضی هستند، بیان داشت: آنچه که از آن به عنوان تذکر یاد شده مطرح نیست اما انتقاداتی به شهردار وارد است.
رئیس شورای شهر لنگرود با تصریح بر اینکه از شهردار خواسته ایم میادینی که احداث می کند، یکی یکی باشد، گفت: دوست داریم مردم خوبی یک میدان را ببینند بعد احداث میدان جدید را شروع کند.
شیخ طاهر با اشاره بر اینکه خبرهای مطروحه مبنی بر اینکه تذکری داده شود و بعد منجر به استیضاح شود، اصلا مطرح نیست، گفت: بحث های مالی در شهرداری لنگرود مطرح نیست و شورا با هیچ کسی تعارف ندارد.
این عضو شورای شهر لنگرود با تصریح بر اینکه اعضای شورای رودربایستی ندارند، گفت: از شهردار قبلی هم بعد تذکر توضیح خواستیم که توضیحاتش قانع کننده نبود در نهایت منجر به استیضاح شد.
شیخ طاهر با تاکید بر اینکه شهردار فعلی مشغول به کار است و ما هم تقویتش می کنیم، ادامه داد: ما به کار شهردار عشق می ورزیم نه به خودش.

علاقمندی نمایندگان مجلس دهم به کدام کمیسیون ها بیشتر است؟‌ این سوال را خبرنگار خبرآنلاین از نمایندگانی که در لابی مجلس دیده،‌ پرسیده است، اکثریت آنها به عضویت در کمیسیون های اقتصادی تمایل دارند و کمتر کسی مایل به حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات یا کشاورزی بود.

شهرداری شفت رفع سد معبر را از شورا شروع کند

۱۲۶۳.۰۰۰۱۱-۲۹۶x166صبح شفت نوشت: معابر و شوارع عمومی که در اثر تفکیک اراضی احداث می شود، متعلق به شهرداری است و شهرداری در قبال آن به هیچ عنوان وجهی به صاحب آن پرداخت نخواهد کرد.

قانون شهرداری ها موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی که حق طبیعی هر شهروند می باشد جلوگیری نماید.

به هر صورت اشغال و مسدود کردن معابر و آنچه به عنوان سد معبر، مطرح می شود، به لحاظ قانونی عملی مجرمانه بوده و مرتکب این عمل مستوجب مجازات است؛ زیرا معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی نموده و آن را مسدود کند.

طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ایجاد خیابانها و کوچه ها و میدانها و … همچنین گسترش و توسعه معابر از وظایف شهرداری است و مطابق تبصره ۱ بند ۲ ماده جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و غیره هم بر عهده شهرداری گذاشته شده است.

لازم به ذکر است که بیان شود طبق قوانین شهرداری ها به هیچ واحد صنفی مجوز اشغال سطوح معابر داده نشده است و بر این اساس هیچ یک از کسبه و واحدهای صنفی اجازه ندارند از پیاده رو برای گذاشتن میز و صندلی و کالا استفاده کنند.

بنابراین سد معبر تخلفی است که در قانون پیش بینی شده و برای متخلفان آن مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است و همچنین سد معبر تجاوز و تعرض به حقوق شهروندی و توهین به شهروندان باشد.

عده ای از افراد جامعه شاید موضوعی که از لحاظ قانونی جرم باشد چندان به این موضوع توجهی نکنند و آنرا انجام دهند و به راحتی از کنارش بگذرند ولی اگر همین افراد با توجه به اعتقاد مذهبی که دارند متوجه باشند که عمل آنها از لحاظ شرعی اشکال دارند و مراجع نسبت به آن امر مهم فتوایی صادر کردند از انجام دادن آن عمل خودداری کنند به همین دلیل به لحاظ اهمیت موضوع به احادیث و فتوای مراجع نسبت به سد معبر می پردازیم:

رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که سد معبر کند و مانع عبور رهگذران شود از رحمت خدا به دور است.

امام سجاد (ع) هم در این مورد فرمود: از گناهانی که نابودی سریع آدمی را در پی دارد سد کردن راه مسلمانان است.

به نظر برخی از آیات عظام و مراجع تقلید سد معبر جرم است و طبق نظر امام خمینی (ره) این کار جایز نیست و همچنین طبق فرایش مقام معظم رهبری، ملاک را در اینگونه امور، قانون مقررات مربوطه دانسته اند و بنا به نظر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بساط فروشان و مغازه داران، نباید معابر و شوارع عام را جهت کاسبی اشغال کنند.

همچنین حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به صراحت اعلام داشته اند که اگر سد معبر مخالف مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد یا باعث اذیت و آزار مانع رفت و آمد عابران شود، حرام است.

اما در شهر شفت، ضمن اینکه اکثر قوانین اساسی و شرعی در دوشنبه بازار و برخی از روزهای هفته زیرپا گذاشته می شود و حقوق شهروندان معلوم نیست در کجای شهر است که باید هویدا شود، متولیان پیگیر این مهم به خواب عمیقی فرو رفته اند و گویا قصد بلند شدن هم ندارند.

تعدی و تجاوز دستفروشان دم در شورا رسیده و هفته های آتی ممکن است شورای شهر و شهرداری نیز مکان های تسخیر شده آنها درآید.

این برای شهر بسیار زشت و وقیح است که تنها خیابان اصلی شهر روز دوشنبه بسته می شود و ساماندهی بازار هفتگی به تاریخ سپرده می شود.

روبرا کردن و سامان دهی شهر از وظایف شهرداری و اعضای شورای شهر است که ضرورت و همت جانانه را می طلبد که از سد معبر های کوچک شروع کنند تا تعددی و تجاوز کسبه تا این حد به پیش نرود.

tel final1

Share