مدیرکل محیط زیست گیلان در جمع اصحاب رسانه

با مردم صادقانه صحبت کنیم که برای تالاب انزلی چه کرده ایم/محیط زیست باید مطالبه شبانه روز مردم باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانعلی محمدپور گفت: محیط زیست باید مطالبه شبانه روز مردم باشد. همانطور که مردم جامعه در بخش های مختلف جامعه ایفا نقش می کنند همین مردم هم می توانند در حوزه محیط زیست فعال باشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانعلی محمدپور مدیرکل محیط زیست استان گیلان عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه گرایش تمامی افراد اعم از مدیران و مردم به امر محیط زیست سبب دلگرمی ما می شود, تصریح کرد: امید مجموعه به بهتر شدن امر محیط زیست در انجام تمامی امور در استان و کشور باعث می شود بخش زیادی از مشکلات رفع گردد.
photo_2016-06-02_22-09-41
همکاران دولتی که دائما دم از محیط زیست می زنند به ما کمک کنند

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, محمدپور در نشستی که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی علاوه بر استان گیلان در تمام نقاط کشور وجود دارد, اظهار داشت: یقین داریم این مشکلات با کمک شما اصحاب رسانه ، مردم و مسئولان رفع می گردد.

وی فرجام رسیدن برجام را یکی از مهم ترین موضوعات در حل مشکلات زیست محیطی دانست و گفت: یکی از دستاوردهای برجام موارد خرید دستگاه های آنالیز زیست محیطی است که جهت رفت مشکلات محیط زیست کمک بسیاری می کند.

مدیرکل محیط زیست استان گیلان افزود: مجموعه ما با نگاه آحاد مردم ، افراد نخبه و تاثیر گزار می تواند در حل مشکلات زیست محیطی تحولی ایجاد کند ، جهت ایجاد این تحولات نیاز به تحول در رفتار عمومی داریم که سبب بهتر شدن وضعیت محیط زیست خواهد شد.

محمدپور اولین گام تحول را تحول در دولت دانست و یادآور شد: ابتدا باید همکاران دولتی که دائما دم از محیط زیست می زنند کمک کنند. تمامی اعضایی که دولت را یاری می کنند از جمله مدیران اجرایی ، استانداران و… همه باید در این امر اهتمام داشته باشند.

این مسئول با اشاره به آلودگی رودخانه های رشت گفت: در نزدیکی ما آلوده ترین رودخانه دنیا وجود دارد اما هنوز نتوانستیم تدبیری برای حل این مشکل بیاندیشیم.

وی افزود: مسئولان اجرایی از اشتغال سبز حرف می زنند که این نگاه به اشتغال نگاه مقدسی است.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری و تاکید های زیاد رئیس جمهور سبب شده تا نگاه متفاوت تری نسبت به امر محیط زیست وجود داشته باشد, خاطرنشان کرد: برنامه های زیادی توسط دولت اجرایی شده و برنامه های زیادی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امیدوارم با کمک مسئولان ، مردم و شما اصحاب رسانه بتوانیم برنامه کاملی را برای توسعه پایدار داشته باشم.

با مردم صادقانه صحبت کنیم که برای تالاب انزلی چه کاری انجام داده ایم

photo_2016-06-02_22-09-49محمدپور با بیان اینکه بهره برداری بی رویه از منابع سبب شده تا مشکلات زیادی را در محیط زیست به وجود بیاد تصریح کرد: درست مصرف کردن و بهینه مصرف کردن بسیار مهم است زیرا باید برای انسان های حاضر و آینده به عنوان مسئول پاسخی داشته باشیم. باید پایان کار را ترسیم کنیم.

این مسئول بر لزوم آینده نگری و مشورت با مردم تاکید کرد و گفت: باید با مردم مستند و صادقانه صحبت کنیم که برای تالاب انزلی چه کاری انجام دادیم ؟ اگر با مردم به این صورت صحبت کنیم مردم در تمامی مباحث با ما کمک خواهند کرد.

وی استان گیلان را استانی توریست پذیر دانست و یادآور شد: از این رو برنامه هایمان باید به خوبی اجرایی شود و محیط زیست باید برای مردم باشد. انشالله با تلاش همکاران ما و با بهره گیری نظرات متخصصان دنبال هدف هستیم و تلاش خواهیم کرد فرصت ها را شناسایی کنیم و با شناخت این موارد اهداف بلندی که ترسیم شده را برای حفظ محیط زیست انجام دهیم.

ذره ای از قوانین جاری خودمان کوتاه نیامدیم/محیط زیست باید مطالبه شبانه روز مردم باشد

مدیرکل محیط زیست گیلان تصریح کرد: ذره ای از قوانین جاری خودمان کوتاه نیامدیم اما سعی کردم با دلایل خودمان افراد را مجاب کنیم که کار ها باید در استان اجرایی شود  و چرخ صنعت در استان بچرخد.

محمدپور با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه فقط با آموزش شکل می گیرد, متذکر شد: اگر آموزش استان و جامعه به خوبی شکل گیرد فرهنگی مثبت در جامعه شکل می گیرد و آموزش منفی تاثیرات نامناسبی در جامعه خواهد گذاشت.

وی افزود: محیط زیست باید مطالبه شبانه روز مردم باشد. همانطور که مردم جامعه در بخش های مختلف جامعه ایفا نقش می کنند همین مردم هم می توانند در حوزه محیط زیست فعال باشند و آموزش درست سبب می شود تا در محیط زیست به درستی از جنگل ها و درختان استفاده کنیم.

در گیلان نباید مرکز دفن زباله ایجاد شود /آزادسازی حریم رودخانه های رشت اقدامی ارزنده است

photo_2016-06-02_22-11-06مدیرکل محیط زیست گیلان در خصوص وضعیت دفن زباله در گیلان اظهار کرد:چون مراکز دفن زباله ما غیر اصولی بوده در برنامه پنجم توسعه در هیچ یک از استان های شمالی از جمله گیلان نباید مرکز دفن زباله جدید ایجاد می کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ مرکز دفن زباله وجود داشته که با تدابیری که انجام شد و جابجایی هایی که صورت گرفت الان به ۲۲ مرکز رسیده است و بر اساس قانون نمی توانیم مرکز دفن زباله جدید را تعریف کنیم.

محمدپور از آزادسازی حریم رودخانه های رشت توسط شهرداری این شهر قدردانی کرد و آن را اقدامی ارزنده خواند و گفت: اقدام شهردار رشت در جهت آزادسازی سازه های اطراف رودخانه ها برای احیای مجدد دو رودخانه زرجوب و گوهررود نشان می دهد که وضعیت در گذاشته مناسب نبوده و سبب هدایت شیرابه های زباله از ناحیه پیربازار به تالاب انزلی شده است.

وی در خصوص فاضلاب بیمارستان رازی گفت: بیمارستان رازی در کنار ۷ بیمارستان دیگر در استان تصفیه خانه احداث نکرده اند !

مدیرکل محیط زیست استان گیلان در خصوص اعتبارات مصوب ساماندهی رودخانه های رشت گفت: از محل اعتباراتی که جناب آقای نوبخت در سفر هیئت دولت مصوب شده ۵۰ میلیارد تومان پول اختصاص داده شده که از این مبلغ ۳۰ درصد برای امر های مختلف تخصیص داده شده که از جمله آن احداث ۵ تصفیه خانه برای بیمارستان های بزرگ رشت و یک تصفیه خانه برای شهر صنعتی خصوصی رشت می باشد.

 

tel final1

Share