مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان:

با تشکیل کمیته ها فعالیت خانه مطبوعات گیلان گسترده تر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،چهارمین جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و طی آن مصوب شد که ۴ کمیته انضباطی، رفاهی، حقوقی و آموزشی خانه مطبوعات تشکیل گردد تا فعالیت های عمومی این خانه پررنگ تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،چهارمین جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و طی آن مصوب شد که ۴ کمیته انضباطی، رفاهی، حقوقی و آموزشی خانه مطبوعات تشکیل گردد تا فعالیت های عمومی این خانه پررنگ تر شود.

khorsandi_2016-06-10_21-11-05در همین ارتباط کریم خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: جلسات فشرده و هفتگی خانه مطبوعات که به دلیل سرعت بخشیدن به کارهای هفتگی برگزار می شود باعث شده تا در چهارمین جلسه آن نیز موضوعات و طرح های خوب و مفیدی مطرح شود که در صورت تصویب به اطلاع اعضای خانه مطبوعات گیلان خواهد رسید.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر طرح پالایش و غربالگری پرونده ها در مرحله رسیدگی قرار دارد افزود: با همه اعضای خانه مطبوعات تماس گرفته می شود و برای تکمیل پرونده مواردی درخواست می گردد که امیدوارم اصحاب رسانه و خبرنگاران استان هرچه سریعتر نسبت به تحویل مدارک خود اقدام نمایند. ضمن اینکه طی دو هفته اخیر برخی از فعالان رسانه ها به تماس همکار ما در خانه مطبوعات پاسخ نداده اند که مجددا با آنها تماس گرفته می شود و افرادی که تحت هر شرایطی تاکنون با آنها تماس گرفته نشده می توانند با شماره ۳۳۳۲۳۶۲۹ خانه مطبوعات تماس گرفته و هماهنگی لازم را انجام دهند.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اضافه کرد: یکی از مواردی که در جلسه اخیر مورد تایید همه اعضای هیات مدیره قرار گرفته عضوگیری جدید و دعوت از همه فعالان عرصه رسانه و خبر برای عضویت در خانه مطبوعات گیلان است؛ بر همین اساس از کلیه فعالان این عرصه اعم از فعالان خبرگزاری ها، سایت ها و پایگاه های خبری و نشریات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که عضو خانه مطبوعات نیستند دعوت می کنیم طبق مفاد اساسنامه با حضور در خانه مطبوعات و تشکیل پرونده به عضویت آن درآیند.
وی اظهار داشت: افرادی که جدیدا قصد عضویت در خانه مطبوعات را دارند باید ضمن داشتن حداقل یک سال سابقه فعالیت در یکی از رسانه های رسمی، کپی کارت ملی پشت و رو، کپی آخرین مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) عکس تمام رخ ۴×۳ (چهار قطعه) فیش بانکی ۲۰ هزار تومانی (واریز به شماره حساب جاری شماره ۰۱۰۵۷۸۳۸۳۶۰۰۷ (بانک ملی) به نام خانه مطبوعات گیلان ، معرفی نامه مهر و امضا شده از سوی مدیرمسئول رسانه و ارائه سه اثر با نام نویسنده در سه ماهه بهار (هرماه یک اثر) را به دبیرخانه موسسه خانه مطبوعات گیلان داده و رسید دریافت کنند.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان همچنین در خصوص دریافت ۲۰ هزار تومان حق عضویت از اعضای فعلی نیز خاطرنشان کرد: مبلغ ۲۰ هزار تومان حق عضویت مربوط به سال ۹۴ می باشد و اعضای محترم باید این مبلغ را به حساب فوق الذکر واریز و به همراه ۲ قطعه عکس جدید تحویل خانه مطبوعات دهند تا کارت جدید آنها قبل از روز خبرنگار صادر شود.
خورسندی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون همکاران رسانه ای در تکمیل پرونده و به عضویت در آمدن خانه مطبوعات استقبال خوبی داشته اند و انتظار داریم همه فعالان واقعی رسانه های گیلان که در این عرصه زحمت می کشند با عضویت در خانه مطبوعات به فعالیت خود رسمیت ببخشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمامی دفاتر مالی و تراز مالی سال های گذشته توسط آقای پالیزکار (همکار بازنشسته اداره کل ارشاد گیلان) مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گرفته و هیچ مشکلی ندارد که در همین راستا برای سال مالی ۹۵ خانه مطبوعات گیلان نیز از وجود ایشان بهره لازم را خواهیم برد.
خورسندی با ذکر اینکه تاکنون به جز حق عضویت پرداختی خبرنگاران هیچ پولی به حساب این خانه واریز نشده خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که با مساعدت آقای استاندار گیلان و با هماهنگی های لازم از منابع و اعتبارت استان کمک های لازم به خانه مطبوعات صورت گیرد.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان ضمن تاکید بر واگذاری امور به اعضای خانه مطبوعات اظهار داشت: همانطور که قبلا عرض کردم با تشکیل کمیته های انضباطی، رفاهی، حقوقی و آموزشی قصد داریم فعالیت های خانه مطبوعات را گسترده تر و فعال تر کرده و از تجارب همه اعضا برای پیشبرد امور بهره بگیریم.
وی اضافه کرد: در خصوص تشکیل کمیته های مذکور قصد داریم در جلسه بعدی تصمیمات لازم را مصوب کنیم و سپس به اطلاع اعضا خواهیم رساند که چگونه به عضویت کمیته های مورد علاقه خود درآیند.
خورسندی در خانه ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در ادوار گذشته خانه مطبوعات گیلان، به نقش ارزنده آقای بهمنی در دو دور گذشته اشاره کرد و گفت: ایشان برای ترمیم و بازسازی خانه مطبوعات، برگزاری کلاس های آموزشی و … زحمات زیادی را متقبل شده اند که باید اعتراف کرد ایشان حق بزرگی بر گردن خانه مطبوعات و اعضای آن دارند و بار گرانی که در اختیار ما قرار داده اند را باید به خوبی به سر منزل مقصود برسانیم.
گفتنی است خانه مطبوعات گیلان هر روز از ساعت ۹ صبح لغایت ۱.۵ بعدازظهر باز می باشد واعضای محترم میتوانند مدارک نقص پرونده خود را به دبیر خا دبیرخانه موسسه خانه مطبوعات تحویل داده و رسید دریافت کنند همچنین افرادی که به تازگی قصد عضویت در خانه مطبوعات را دارند با فراهم کردن مدارک درخواست شده سریعتر پرونده تکمیل شده خود را تحویل دهند.

tel final1

Share