مسرور مطرح کرد:

باید حجم مبادلات تجاری با روسیه به ۱۰میلیارد دلار افزایش یابد/ احداث ریل به بندرکاسپین حائز اهمیت است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی احداث ریل به بندرکاسپین را برای ایفای نقش این بندر در راستای توسعه مبادلات تجاری ایران حائز اهمیت دانست و یادآور شد: منطقه آزاد انزلی اقدامات اولیه را برای اتصال دو کیلومتر از مسیر ریلی به کاسپین در داخل محدوده منطقه آزاد را انجام داده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه با حضور آقای واعظی در راس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان اقدامات و برنامه های مناسبی در دست اجراست, اظهار کرد: سهم ایران از بازار روسیه بسیار ناچیز و در حدود ۱۲صدم دصد است. photo_2016-05-27_20-08-07

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی با تاکید رفع مشکلات و موانع نفوذ بیشتر کالاهای ایرانی در بازار روسیه, گفت: حضور بیشتر در بازار روسیه امر نیازمند رفع مشکلات تعرفه ای ، تولید کالاها بر مبنای استانداردهای کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی افزود: از سوی دیگر باید با تاسیس شرکت های مدیریت صادرات قوی حجم مبادلات تجاری با روسیه را از یک میلیارد دلار به ۱۰میلیارد دلار افزایش دهیم.

مسرور از احداث مجتمع بندری کاسپین با هدف صادرات به روسیه و کسب درآمد ارزی در منطقه ازاد آنزلی خبر داد و گفت: علاوه بر ۴ پست اسکله که با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در حال انجام است سایر زیرساختهای مورد نیاز مثل سردخانه و انبار همزمان درحال احداث می باشد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی احداث ریل به بندرکاسپین را برای ایفای نقش این بندر در راستای توسعه مبادلات تجاری ایران حائز اهمیت دانست و یادآور شد: منطقه آزاد انزلی اقدامات اولیه را برای اتصال دو کیلومتر از مسیر ریلی به کاسپین در داخل محدوده منطقه آزاد را انجام داده و ۱۲کیلومتر از آن باقی مانده که امیدواریم با توجه ویژه دولت در راستای توجیه اقتصادی آن اقدام شود.

مسرور اضافه کرد: با توجه به احداث مرکز نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی ایران با کشورهای حاشیه خزر از جمله روسیه و آذربایجان آمادگی داریم.

وی در پایان از میزبانی اجلاس شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای حاشیه خزر در راستای توسعه مبادلات تجاری و فعال سازی کریدور شمال و جنوب توسط منطقه آزاد انزلی خبر داد.

 

tel final1

Share